FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VELIKA BRITANIJA: "YUPPIJI" SE VRAĆAJU U VELIKOM STILU

LONDON, 2. rujna (Hina/Reuter) - Donedavno ispražnjeni recesijom, londonski su barovi i restauracije ponovno puni sretnim i bogatim mladim ljudima koji u dobrom raspoloženju, uz pucnjavu čepova šampanjca i buku motora nečijega najnovijeg Porschea, ponovno punim plućima uživaju u noćnom životu Londona.
LONDON, 2. rujna (Hina/Reuter) - Donedavno ispražnjeni recesijom, londonski su barovi i restauracije ponovno puni sretnim i bogatim mladim ljudima koji u dobrom raspoloženju, uz pucnjavu čepova šampanjca i buku motora nečijega najnovijeg Porschea, ponovno punim plućima uživaju u noćnom životu Londona. #L# Britanski "yuppiji" (young upwardly-mobile professionals - naziv prikladno smišljen početkom osamdesetih godina kojim se označila nova klasa mladih ambicioznih materijalista koji su londonske elitne krugove preko noći preplavili ekstravagancijom bez premca i koje je gospodarska kriza početkom devedesetih godina u Britaniji gotovo posve izbrisala s lica zemlje) sada se - kako se penju vrijednosti na londonskoj burzi i plaće polako vraćaju na višeznamenkaste iznose, a cijene nekretnina u Londonu padaju - u velikom stilu vraćaju na britansku društvenu pozornicu. A s njima se londonskim barovima i restauracijama vraća onaj nekadašnji sjaj pa su, kako tvrdi upravitelj jednog bara u londonskom financijskom središtu, ponovno svake noći preplavljeni uspješnim poslovnim ljudima, samo što su u ovom naletu gospodarskog razvoja ti ljudi još mlađi i još bogatiji. "Yuppies", mladi profesionalci s tendencijom brzog penjanja na društvenoj ljestvici, proizvod su nagloga gospodarskog razvoja ranih osamdesetih godina - zlatnog doba premijerke Margaret Thatcher koja je na nove bogataše gledala prilično blagonaklono, što je još više godilo njihovoj taštini. U ono doba prezreni od londonskog Establishmenta zbog vulgarnosti i razmetljivosti, nekadašnji razmetljivi momci danas su postariji oronuli tipovi koji svoje znatno reducirane plaće više ne mogu ulagati u dobar imidž jer su sad već dobrano zaglibili u život prepun obiteljskih obaveza kao što je isplaćivanje kredita i plaćanje školarine potomcima. Rezultati istraživanja o kupnji luksuznih proizvoda i korištenju usluga raznih tvrtki pokazuju, međutim, da je najnoviji razvojni ciklus proizveo novu klasu još bučnijih, još raskalašnijih i još rastrošnijih mladih bogataša, što se vidi i po tipovima automobila koji pune londonska parkirališta, biranih po sistemu - što skuplje to bolje. Ben Samuelson, glasnogovornik britanske automobilske tvrtke TVR Engineering, kaže da je lista čekanja za njihove najnovije modele - Griffith, Chimaera i Cerbera - dulja nego ikada te se, i unatoč tome što je tvornica u proteklih 12 mjeseci podvostručila proizvodnju i broj zaposlenih, na novu Cerberu mora čekati najmanje godinu dana. No, i njega užasava pomisao da su kupci mahom "yuppiji". "TVR se ne vozi zbog pokazivanja, to je jednostavno dobar auto koji nikako ne može služiti samo za vozikanje gore-dolje po King's Roadu (jednoj od najmondenijih ulica u londonskom elitnom kvartu Chelsea)", kaže Samuelson. Mladi naduti "yuppiji" obožavaju, dakako, pokazivati se i u Porscheu - kao stvorenom za brzu vožnju i utrke prepunim londonskim ulicama - za koji je također porasla potražnja. Na neke se modele Porschea 911 čeka u prosjeku devet mjeseci dok se, recimo, prošle godine čekalo samo četiri mjeseca. I dok se većina automobilskih tvrtki muči da preživi zbog loše potražnje, potražnja za Porscheom porasla je u odnosu na prošlu godinu za 28 posto. Budući da se povratak starih dobrih vremena mora dostojno proslaviti uz šampanjac i zdravice, porasla je i potražnja za pjenušcem. Champagne Information Bureau, tvrtka za proizvodnju i trgovinu šampanjca, raspolaže podacima koji pokazuju da su Britanci u prvih pet mjeseci ove godine popili preko 60 milijuna boca šampanjca - 30 posto više nego godine 1995. "Potrošnja već tri godine stalno raste, ali je od studenog prošle godine doslovce eksplodirala. Ljudi kupuju sve više plemenitog vina, što znači da im je kakvoća postala važna", kaže direktorica Francoise Peretti, koja takođe nije sigurna da je povratak "yuppija" pozitivan društveni pomak "Činjenica da su se vratili jest nepobitna, ali nisam sigurna bismo li zbog toga trebali slaviti ili žaliti", ističe Francoise Peretti. (Hina) gt fs 021429 MET sep 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙