FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KOMISIJA ZA ISPITIVANJE NESREĆE AVIONA RONA BROWNA: PROPUSTI ZAPOVJEDNE STRUKTURE I POGREŠKA POSADE

ZAGREB, 22. kolovoza (Hina) - Komisija za ispitivanje nesreće zrakoplova američkih zračnih snaga CT43-A koji se srušio 3. travnja kraj Dubrovnika, a koji je prevozio američko gospodarsko izaslanstvo s ministrom trgovine Ronom Brownom na čelu, zaključila je da su "nesreću prouzročili propusti zapovjedne strukture pri planiranju i organizaciji leta te pogreška posade tj. ljudski faktor". "Nikakve krivnje za nesreću nema na hrvatskoj strani, ni što se tiče kontrole letenja, ni opremljenosti dubrovačkog aerodroma", rekao je ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj je izneseno službeno završno izvješće Komisije za ispitivanje nesreće.
ZAPOVJEDNE STRUKTURE I POGREŠKA POSADE ZAGREB, 22. kolovoza (Hina) - Komisija za ispitivanje nesreće zrakoplova američkih zračnih snaga CT43-A koji se srušio 3. travnja kraj Dubrovnika, a koji je prevozio američko gospodarsko izaslanstvo s ministrom trgovine Ronom Brownom na čelu, zaključila je da su "nesreću prouzročili propusti zapovjedne strukture pri planiranju i organizaciji leta te pogreška posade tj. ljudski faktor". "Nikakve krivnje za nesreću nema na hrvatskoj strani, ni što se tiče kontrole letenja, ni opremljenosti dubrovačkog aerodroma", rekao je ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj je izneseno službeno završno izvješće Komisije za ispitivanje nesreće. #L# Predsjednik šesteročlane komisije za ispitivanje nesreće koju je imenovalo Ministarstvo pomorstva, prometa i veza Jure Kapetanović objasnio je da se zapovjedna struktura nije pridržavala uputa viših zapovjedništava zračnih snaga, u kojima se zahtijeva ponovna provjera svakog postupka za slijetanje koji nije odobrilo Ministarstvo obrane SAD-a. Što se tiče pogreške posade, komisija je ustvrdila da posada, uz ostalo, nije propisno konfigurirala avion za početak završnog segmenta prilaza i nije ušla u propisani krug čekanja, a da je zrakoplov istodobno letio neprilagođenom brzinom koja je bila 80 čvorova iznad dopuštene brzine za završni prilaz uzletištu. "Jedan od glavnih uzroka nesreće bilo je neobjašnjivo skretanje zrakoplova za deset stupnjeva ulijevo od propisanog smjera nakon preleta navigacijske točke Koločepa", rekao je Kapetanović, dodajući da je, u vezi s tim, posada propustila odrediti točku neuspjelog prilaza zračnoj luci. "Da je posada pravilno odredila točku neuspjelog prilaza na poziciji radio-fara Cavtat i izvršila postupak neuspjelog prilaza u skladu s objavljenom procedurom, zrakoplov ne bi udario u prepreku sjeveroistočno od Cavtata, kao točku produžavanja u neuspjeli prilaz", ustvrdila je komisija. U nalazima se također navodi da su zrakoplov i zrakoplovni sustavi bili ispravni tijekom leta, ali je zrakoplov bio opremljen samo s jednim prijemnikom radio-kompasa zastarjele tehnologije, te da nije bio prikladno opremljen za prijevoz putnika po civilnim standardima. Posada je bila u dobrom zdravstvenom stanju i propisno kvalificirana, ali je planiranje leta bilo manjkavo, suprotno američkim vojnim propisima o opremljenosti zrakoplova za izvođenje instrumentalnog prilaza po dva radio-fara. Komisija posebno ističe da "ni jedan od dvojice pilota nije imao iskustva u slijetanju na dubrovačku zračnu luku, a niti je s njezinim karakteristikama bio propisno i temeljito upoznat prije leta. Nadalje, ističe komisija, posada nije prilagodila brzinu i konfiguraciju zrakoplova u završnom prilazu prema odredbama, a nije prethodno ni odredila točku za neuspjelo prilaženje. Stručnjaci komisije posebno su istaknuli da je posada nakon preleta radio-fara Koločep pogrešno odredila i održavala smjer završnog prilaza i to otprilike 109, umjesto propisanih 119 stupnjeva. Komisija je utvrdila da su navigacijski uređaji na zemlji radili potpuno ispravno pa je isključena mogućnost ometanja leta postavljanjem nekih drugih navigacijskih uređaja ili drugih jakih izvora elektromagnetskog zračenja. Kao jedini propust dubrovačke Kontrole letenja, komisija je navela činjenicu što (Kontrola leta) nije smjela dopustiti da posadu američkog zrakoplova u prilazu omete pilot zrakoplova hrvatske Vlade 9A-CRO, koji je letio iza američkog zrakoplova iz smjera Mostara. Naime, dvojica pilota uspostavila su komunikaciju neposredno prije nesreće američkog zrakoplova, a kopija magnetofonskog zapisa njihova razgovora je u izvješću. Inače, zajedno s hrvatskom komisijom, istragu je provela i komisija Sjedinjenih Američkih Država čiji se rezultati, kako je istaknuto, gotovo u svemu istovjetni. "Jedina razlika bila je u tome što je američka strana iznijela primjedbu na izračun visine nadvišavanja prepreke na Zračnoj luci Dubrovnik, odnosno visine za prilaz po radio-farovima Koločep i Cavtat", rekao je Kapetanović. Istaknuo je kako je zbog toga zatražena arbitraža međunarodnih institucija (ICAO), koje su potvrdile da je pravilno primijenjen postupak izračuna visine nadvišavanja prepreka. Na današnjoj su konferenciji za novinare odbačene i sve insinuacije oko nesreće koje su se u proteklom razdoblju pojavljivale u hrvatskom tisku. (Hina) ln mc 221507 MET aug 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙