SLAVONSKI BROD, 11. srpnja (Hina) - Madžarski inženjerci u sastavu IFOR-a iz baze na Pustari kod Stare Gradiške, zajedno sa stručnjacima i radnicima iz nekoliko poduzeća iz Holdinga Đure Đakovića iz Slavonskog Broda, počeli su danas
obnavljati i porušeni cestovno-željeznički most preko rijeke Save između Slavonskog i Bosanskog Broda.
SLAVONSKI BROD, 11. srpnja (Hina) - Madžarski inženjerci u sastavu
IFOR-a iz baze na Pustari kod Stare Gradiške, zajedno sa stručnjacima
i radnicima iz nekoliko poduzeća iz Holdinga Đure Đakovića iz
Slavonskog Broda, počeli su danas obnavljati i porušeni
cestovno-željeznički most preko rijeke Save između Slavonskog i
Bosanskog Broda. #L#
Prema riječima glasnogovornika madžarskih inženjeraca bojnika Emila
Varadija, most bi, prema ugovoru između Holdinga Đure Đakovića i
IFOR-a, trebao biti završen do 25. kolovoza ove godine, a primopredaja
bi tebala biti nekoliko dana kasnije. Most će biti osposobljen samo za
cestovni promet i služit će isključivo za potrebe IFOR-a i
međunarodnih dobrotvornih udruga. Željeznu konstrukciju miniranog
dijela mosta s hrvatske strane popravit će stručnjaci iz Đure
Đakovića, a madžarski će inženjerci popraviti minirane dijelove s
bosanske strane. Ukupna dužina popravljenih dijelova bit će 150
metara, a most će imati nosivost 70 tona.
Svaki će dan od danas do nedjelje od 17 sati do sumraka, kao i u
nedjelju 14. srpnja tijekom cijelog dana, mađarski inženjerci minirati
nepotrebne betonske elemenate pa mole stanovnike Slavonskog Broda da
se ne uznemiruju zbog eksplozija koje će se u to vrijeme čuti.
Porušeni cestovno-željeznički most, koji je povezivao dva Broda,
projektirali su i izgradili stručnjaci i radnici Đure Đakovića iz
Slavonskog Broda godine 1961.
Tijekom srpske agresije na Hrvatsku i BiH, a poglavito u proljeće i
ljeto godine 1992., za učestalih napada na bosansku i slavonsku
Posavinu, taj je most bio stalna meta neprijateljskih srpskih
zrakoplova.
U noći 7. listopada godine 1992., u 3,10 sati, nekoliko sati nakon
pada Bosanskog Broda, most je snažnom eksplozijom dignut u zrak.
Obnova tog mosta dosad je najveći pothvat madžarskih inženjeraca u
sastavu IFOR-a. Dosad su u BiH izgradili, odnosno obnovili, devet
cestovnih komunikacijskih objekata, a nedavnim otvorenjem željezničkog
mosta preko rijeke Une u blizini Volinje nedaleko od Hrvatske
Kostajnice omogućili su uspostavu jedine željezničke veze između
istočne i zapadne Bosne, odnosno Hrvatske, od Tuzle preko Doboja,
Banje Luke, Hrvatske Kostajnice, Siska i Sunje do Zagreba, istaknuo je
bojnik Varadi.
(Hina) fv vkn
111551 MET jul 96