BERLIN, 11. srpnja (Hina/AFP) - Više od 500.000 mladih očekuje se u subotu u Berlinu na Love Parade, najvećem okupljalištu tehno glazbe na svijetu, koje će ispuniti ulice glavnog grada neobuzdanošću plesa i decibela.
BERLIN, 11. srpnja (Hina/AFP) - Više od 500.000 mladih očekuje se u
subotu u Berlinu na Love Parade, najvećem okupljalištu tehno glazbe na
svijetu, koje će ispuniti ulice glavnog grada neobuzdanošću plesa i
decibela. #L#
Rano poslijepodne 'ravers' (ljubitelji tehna) pridružit će se povorci
od 40 tegljača, opskrbljenih jakim zvučnicima, koji će se kretati
Ulicom 17. lipnja, tri kilometara dugom avenijom, preko parka
Tiergarten do Brandenburških vratiju, simbola Berlina.
Plešući satima do iznemoglosti, pred kamerama MTV-a koji će prenositi
događaj izravno, oni će se navečer pridružiti tehno zabavama (raves)
organiziranim po podrumima i napuštenim tvornicama u Berlinu.
Grad je već spreman za veliki kaos. Osim autobusa i osobnih vozila,
desetak posebnih vlakova trebali bi poslužiti povezivanju s Berlinom,
a fešte često počinju već na njima, u znak zagrijavanja, prenose
njemačke željeznice.
Kao svake godine, Love Parade imat će svoju izreku što usporedo
omogućuje organizatorima - disk-jockeyu Dr Motteu i agenciji za tehno
događanja - da je proglase manifestacijom i obrate se gradu za
sigurnost i čišćenje ulica.
Ove godine, vjerni poruci tolerancije i mira, izabrali su za poruku:
"We are a family". No, za većinu pseudo-manifestanata, najznačajnije
je slavlje i neobuzdano veselje.
Od prve manifestacije 1989. godine, Love Parade nastavio se širiti
dok nije postao događaj ljeta u Berlinu.
"Uzevši u obzir da se broj sudionika udvostručava svake godine
(120.000 1994., 250.000 1995. godine), čitava svjetska populacija bit
će na Love Parade 2010. godine", veselo kaže Juergen Laarmann, izdavač
najvećeg njemačkog časopisa posvećenog tehnu - Frontpage.
Inspiriran 'house' glazbom iz Detroita, tehno se nametnuo u Europi
početkom devedesetih godina u stilu više "industrijskom", s vrlo
metalnim zvukovima i ritmu ubrzanom do ekstrema.
Pomalo je postao pravi pokret među mladima od 15 do 25 godina, kao
što je bio hipi val sedamdesetih godina, sa svojim zakonima i posebnim
načinom oblačenja - širokim hlačama i tenisicama prepoznatljivih
marki.
Pokret je posebno dobro usađen u Belgiji, Nizozemskoj, Švicarskoj te
posebice Njemačkoj koja predstavlja jednu od najnaprednijih scena sa
svojim specijaliziranim diskografskim kućama.
Vrlo brzo taj je pokret također postao privlačno tržište za velike
proizvođače cigareta, pića ili odjeće, s mladom klijentelom koja brine
za svoj izgled i voli trošiti.
Ta klijentela predstavlja kupovnu moć od pet milijardi DEM u
Njemačkoj, prema tjedniku Die Zeit. Skoro svaki drugi Njemac, to jest
3,5 milijuna potrošača, obožavatelji su tehno glazbe, procjenjuje
Institut za istraživanje mladih iz Muenchena.
S obzirom na takvu perspektivu, sponzoriranje je u punom zamahu. O
Love Parade, čiji troškovi iznose 500.000 DEM, brinut će grupacija
Reynolds Tobbacco (Camel) i MTV, kažu organizatori.
(Hina) bnš bnš
111240 MET jul 96