FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NOVI DOKUMENTARAC O POVIJESTI EUROPSKOG FILMA

HOLLYWOOD, 17. lipnja - (Hina/UPI) - "Europska filmska umjetnost - drugi Hollywood" naslov je fantastičnoga novog dokumentarca koji otkriva da povijest filma ne počinje u velikim američkim filmskim carstvima Hollywooda ili New Yorka, već naprotiv - u Europi.
HOLLYWOOD, 17. lipnja - (Hina/UPI) - "Europska filmska umjetnost - drugi Hollywood" naslov je fantastičnoga novog dokumentarca koji otkriva da povijest filma ne počinje u velikim američkim filmskim carstvima Hollywooda ili New Yorka, već naprotiv - u Europi. #L# Šestosatna miniserija, koja se počinje u ponedjeljak prikazivati na američkom Turner Classic Movie programu, uz vodstvo britanskog glumca-redatelja Kennetha Branagha, pruža prikaz iznimno vrijednih povijesnih europskih nijemih filmova francuske, engleske i švedske proizvodnje. Prvi dio serijala pod naslovom "Prvi dio: Gdje je sve počelo" prikazuje koliko je Amerika krajem 19. stoljeća bila u filmskom razvoju iza Europe, i u tehničkom i u umjetničkom smislu. Serijal, koji su pripremili dobitnici nagrade Emmy Kevin Brownlow i David Gill, otkriva da su Europljani u doba dok su Amerikanci još gledali kaleidoskope već uživali u kratkometražnim jednominutnim ili dvominutnim filmskim ostvarenjima. Švedska, engleska i njemačka filmska produkcija vodile su svijet u osvajanje novih filmskih dostignuća mnogo prije nego što je, početkom dvadesetih godina, Hollywood postao dominantna filmska sila van konkurencije. Hollywoodska industrija radi na načelu stvaranja filmskih zvijezda, dok je Europa usmjerena na režiju, priče i umjetničku vrijednost. "Europska filmska umjetnost" iznimno je vrijedan dokumentarni film koji vjerno prati konkurentne aspekte raznih nacionalnih filmskih industrija, gotovo uopće ne prikazujući hollywoodske filmove. Američko neumoljivo provincijalno stajalište prema stranim filmovima, uključujući i one britanske proizvodnje, te tvrdoglavo odbijanje gledanja uvezenih filmova, pridonijelo je europskoj filmskoj propasti, jer se Europa bez američkog tržišta nikako nije mogla financijski natjecati s Hollywoodom. U Hollywood su zbog nacističkog terora stigli mnogi židovski filmski geniji koji su pridonijeli bogaćenju američke filmske industrije. Iako se može reći da su Njemačka, Italija, Francuska, Engleska i Skandinavija u proteklih 70-ak godina imale kakav-takav filmski uspjeh, na međunarodnom se tržištu ni jedna od tih zemalja nije mogla natjecati s Hollywoodom. Kenneth Branagh, koji upravo dovršava svoj film "Hamlet", posljednji sa Shakespeaeovom tematikom, u kojemu, osim što ga režira, i glumi, kaže da su ga mnogi podaci koje donosi taj dokumentarac prilično iznenadili. "Pao sam u nesvijest kad sam čuo da je godine 1913. najveće svjetsko filmsko središte bio Kopenhagen. Budući da su u to doba filmovi bili nijemi, nije bilo jezične barijere pa su se filmovi mogli snimati u bilo kojoj zemlji i s glumcima koji su možda govorili drugim jezikom. Ali, najviše me zapanjila nevjerojatna domišljatost Skandinavaca, Francuza i Nijemaca. Efekti koje su oni uspjeli stvoriti koristeći se najprimitivnijim materijalima doista izazivaju veće strahopoštovanje nego dostignuća Hollywooda, koji ih je zapravo samo kopirao, posebno u razvoju kamere, osvjetljenja i raznih trikova. Ovaj serijal ne govori samo o filmovima, već i o ljudima s one strane kamere, o ljudima koji su te filmove stvorili. Bavi se čak i onim ljudima koji su otišli u Hollywood i nisu uspjeli", kaže on. (Hina) gt fs 171439 MET jun 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙