WASHINGTON, 13. lipnja (Hina/AFP) - Izdavanje praktičnih priručnika, koji navodno odgovaraju na sva životna pitanja, ponekad čak i najgluplja, nikad nije bolje stajalo u SAD-u.
WASHINGTON, 13. lipnja (Hina/AFP) - Izdavanje praktičnih priručnika,
koji navodno odgovaraju na sva životna pitanja, ponekad čak i
najgluplja, nikad nije bolje stajalo u SAD-u. #L#
"Stotinu i jedna laž koju muškarci govore ženama i zašto im žene
vjeruju", "Kako strahovati od Boga", priručnik za bolje upravljanje
novcem, ili kako biti uspješniji, ili, pak, "Tajne seksualnog govora
tijela" - ne prođe ni jedan dan u SAD-u a da se ne pojavi nekoliko
djela o najrazličitijim i najneočekivanijim temama.
Njihova je namjera pomoći Amerikancima da se "sami" snađu u
svakodnevnom životu, odakle im i naziv "self-help books".
"Nema više ograničenja" pri izboru tema, priznaje Mike Maza, novinar
Dallas Morning Newsa, zadužen za tjednu rubriku o takvom američkom
izdavaštvu.
Fenomen koji se pojavio polovicom osamdesetih godina "širi se",
dodaje on i ističe da svaki tjedan prosječno prima 50 novih
priručnika. Mnogi su, po njegovom mišljenju, namijenjeni "baby boom"
naraštaju, rođenom nakon Drugoga svjetskog rata, i nude savjete o tome
kako bolje uložiti novaac ili zadržati formu.
U Publisher's Weeklyju, njujorškom tjedniku koji prati tendencije
američkog izdavaštva, potvrđuju da se fenomen praktičnih priručnika
sve više širi. Prodaja je prvi put procijenjena godine 1995. na 279
milijuna dolara.
Posebno se ističu dvije teme - zdravlje, ali i sve što je vezano uz
duhovnost, od vjerskih problema preko istraživanja razvoja ličnosti.
Bog, uspješnost i odnosi sa suprotnim spolom, čini se, jako
zabrinjavaju Amerikance ako je suditi prema broju djela posvećenih tim
trima temama i njihovu uspjehu.
Prema podacima Udruge američkih knjižara, prodaja knjiga s vjerskim
temama porasla je u SAD-u za više od 92 posto između 1991. i 1994.,
dok je prodaja knjiga uopće porasla u istom razdoblju za 31 posto.
Udruga pojašnjava da će knjige s vjerskom tematikom ili one vezane uz
duhovnost biti ove godine zastupljene na sajmu u Chicagu kod 78
izdavača, u odnosu na 34 izdavača prošle godine.
Profesor s Američkog sveučilišta u Washingtonu Daniel Dreisbach
smatra da su Amerikanci uvijek iskazivali, još od kolonijalnog doba,
živo zanimanje za vjersku ili paravjersku literaturu. Marketing i
tehnike kojima se služi, dodaje on, prepoznale su tu staru sklonost,
što objašnjava sadašnji uspjeh praktičnih vodiča o duhovnosti.
Popisi bestselera Washington Posta i New York Timesa jasno
upozoravaju na značaj praktičnih priručnika.
Tako je, prema Washington Postu od 9. lipnja, među deset najbolje
prodavanih knjiga u džepnom izdanju, pet praktičnih priručnika ili
priručnika koji pozivaju na introspekciju, nezaobilazna knjiga "Sedam
navika vrlo uspješnih osoba" koja vodi na prodajnoj listi... 247
tjedana nakon objavljivanja.
Tu je još jedan veliki klasik o odnosima među spolovima: "Muškarci su
s Marsa, žene s Venere", objavljen u više od pet milijuna primjeraka.
"Pileća juha za dušu", zbirka poučnih priča, prodana je u čak osam
milijuna primjeraka.
Mike Maza objašnjava to oduševljenje praktičnim priručnicima
činjenicom da "Amerikanci ne vole da im drugi govore što valja činiti"
te da su nepovjerljivi prema samozvanim znalcima. Smatraju da "s malo
više informacija mogu stvoriti vlastito mišljenje".
Jedna je kalifornijska spisateljica došla na sjajnu zamisao kojoj je
zajamčen uspjeh. Piše knjigu o "Ljudima koji previše vole praktične
vodiče"...
(Hina) bnš bnš
131326 MET jun 96