FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

STRAST AMERIKANACA SPRAM PRAKTIČNIH PRIRUČNIKA

WASHINGTON, 13. lipnja (Hina/AFP) - Izdavanje praktičnih priručnika, koji navodno odgovaraju na sva životna pitanja, ponekad čak i najgluplja, nikad nije bolje stajalo u SAD-u.
WASHINGTON, 13. lipnja (Hina/AFP) - Izdavanje praktičnih priručnika, koji navodno odgovaraju na sva životna pitanja, ponekad čak i najgluplja, nikad nije bolje stajalo u SAD-u. #L# "Stotinu i jedna laž koju muškarci govore ženama i zašto im žene vjeruju", "Kako strahovati od Boga", priručnik za bolje upravljanje novcem, ili kako biti uspješniji, ili, pak, "Tajne seksualnog govora tijela" - ne prođe ni jedan dan u SAD-u a da se ne pojavi nekoliko djela o najrazličitijim i najneočekivanijim temama. Njihova je namjera pomoći Amerikancima da se "sami" snađu u svakodnevnom životu, odakle im i naziv "self-help books". "Nema više ograničenja" pri izboru tema, priznaje Mike Maza, novinar Dallas Morning Newsa, zadužen za tjednu rubriku o takvom američkom izdavaštvu. Fenomen koji se pojavio polovicom osamdesetih godina "širi se", dodaje on i ističe da svaki tjedan prosječno prima 50 novih priručnika. Mnogi su, po njegovom mišljenju, namijenjeni "baby boom" naraštaju, rođenom nakon Drugoga svjetskog rata, i nude savjete o tome kako bolje uložiti novaac ili zadržati formu. U Publisher's Weeklyju, njujorškom tjedniku koji prati tendencije američkog izdavaštva, potvrđuju da se fenomen praktičnih priručnika sve više širi. Prodaja je prvi put procijenjena godine 1995. na 279 milijuna dolara. Posebno se ističu dvije teme - zdravlje, ali i sve što je vezano uz duhovnost, od vjerskih problema preko istraživanja razvoja ličnosti. Bog, uspješnost i odnosi sa suprotnim spolom, čini se, jako zabrinjavaju Amerikance ako je suditi prema broju djela posvećenih tim trima temama i njihovu uspjehu. Prema podacima Udruge američkih knjižara, prodaja knjiga s vjerskim temama porasla je u SAD-u za više od 92 posto između 1991. i 1994., dok je prodaja knjiga uopće porasla u istom razdoblju za 31 posto. Udruga pojašnjava da će knjige s vjerskom tematikom ili one vezane uz duhovnost biti ove godine zastupljene na sajmu u Chicagu kod 78 izdavača, u odnosu na 34 izdavača prošle godine. Profesor s Američkog sveučilišta u Washingtonu Daniel Dreisbach smatra da su Amerikanci uvijek iskazivali, još od kolonijalnog doba, živo zanimanje za vjersku ili paravjersku literaturu. Marketing i tehnike kojima se služi, dodaje on, prepoznale su tu staru sklonost, što objašnjava sadašnji uspjeh praktičnih vodiča o duhovnosti. Popisi bestselera Washington Posta i New York Timesa jasno upozoravaju na značaj praktičnih priručnika. Tako je, prema Washington Postu od 9. lipnja, među deset najbolje prodavanih knjiga u džepnom izdanju, pet praktičnih priručnika ili priručnika koji pozivaju na introspekciju, nezaobilazna knjiga "Sedam navika vrlo uspješnih osoba" koja vodi na prodajnoj listi... 247 tjedana nakon objavljivanja. Tu je još jedan veliki klasik o odnosima među spolovima: "Muškarci su s Marsa, žene s Venere", objavljen u više od pet milijuna primjeraka. "Pileća juha za dušu", zbirka poučnih priča, prodana je u čak osam milijuna primjeraka. Mike Maza objašnjava to oduševljenje praktičnim priručnicima činjenicom da "Amerikanci ne vole da im drugi govore što valja činiti" te da su nepovjerljivi prema samozvanim znalcima. Smatraju da "s malo više informacija mogu stvoriti vlastito mišljenje". Jedna je kalifornijska spisateljica došla na sjajnu zamisao kojoj je zajamčen uspjeh. Piše knjigu o "Ljudima koji previše vole praktične vodiče"... (Hina) bnš bnš 131326 MET jun 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙