OPATIJA, 6. lipnja (Hina) - Okrugli stol na temu "Uklapanje prihvatnog LNG- terminala (za ukapljeni plin) na otoku Krku u prostorno i gospodarsko okruženje tog otoka i Kvarnerskog zaljeva", priređen je danas u Opatiji. U raspravi na
tom skupu sudjelovali su pomoćnici ministra gospodarstva za energetiku i rudarstvo Vladimir Kramberger i Željko Matiša, dužnosnici Ministarstva turizma, državne uprave za zaštitu okoliša, čelnici krčkih jedinica lokalne samouprave te turistički i drugi gospodarstvenici.
OPATIJA, 6. lipnja (Hina) - Okrugli stol na temu "Uklapanje prihvatnog LNG-
terminala (za ukapljeni plin) na otoku Krku u prostorno i gospodarsko
okruženje tog otoka i Kvarnerskog zaljeva", priređen je danas u Opatiji.
U raspravi na tom skupu sudjelovali su pomoćnici ministra gospodarstva za
energetiku i rudarstvo Vladimir Kramberger i Željko Matiša, dužnosnici
Ministarstva turizma, državne uprave za zaštitu okoliša, čelnici krčkih
jedinica lokalne samouprave te turistički i drugi gospodarstvenici. #L#
Voditelj Adria LNG projekta, koji okuplja osam zemalja, za Hrvatsku,
Mladen Šourek je uvodno izvijestio kako je temeljem dosadašnjih prostornih
analiza zaključeno da je uvala Blatna na Krku najpovoljnija mikrolokacija
za izgradnju terminala za prihvat ukapljena plina. Lokacija obližnje, već
postojeće industrijske zone u općini Omišalj, kazao je Šourek, nije pogodna
zbog nepvoljnih geoloških uvjeta, iz sigurnosnih razloga i zbog povećanih
troškova izgradnje terminala, koji se predviđaju u iznosu od oko milijarde
američkih dolara.
Godišnji kapacitet terminala bio bi 10 milijardi prostornih metara plina
godišnje, od čega bi Hrvatskoj u pravima, kao i u investiciji, pripalo
18 posto.
Voditelj LNG- projekta za Hrvatsku je također istaknuo kako sažetak
dosadašnjih ekspertiza iskazuje da će koristi - posredne i neposredne, a
naročito one pretpostavljene, od lociranja LNG-terminala u općini Omišalj
biti veće od pretpostavljenih nepovoljnih uvjeta te investicije. Terminal
neće prouzročiti neželjene posljedice po okoliš, neće izazivati
pothlađivanje mora, a također je iznimno siguran glede mogućih ekoloških
ispada, kazao je Šourek.
U raspravi su se predstavnici omišaljske lokalne samouprave i turistički
djelatnici usporotivili izgradnji LNG-terminala u uvali Blatnoj zbog kako
su kazali, nepotrebna uništavanja vrijednog životnog i turističkog prostora.
Također su istaknuli kako dodatno treba načiniti studije o utjecaju terminala
na biljni i životinjski svijet podmorja, o utjecaju buke, manevriranja
tegljača za privez brodova i drugih posljedica djelovanja terminala.
(Hina) žr do
061548 MET jun 96