FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GLASGOW: KULTURA KAO IZLAZ IZ INDUSTRIJSKE KRIZE

GLASGOW, 4. lipnja (Hina/AFP) - U pomanjkanju plaža, sunca i znamenitosti, Glasgow je sve nade usmjerio na kulturu kako bi privukao turiste, otvorio radna mjesta i popravio sliku glavnog grada Škotske zahvaćenog industrijskom krizom i kriminalom.
GLASGOW, 4. lipnja (Hina/AFP) - U pomanjkanju plaža, sunca i znamenitosti, Glasgow je sve nade usmjerio na kulturu kako bi privukao turiste, otvorio radna mjesta i popravio sliku glavnog grada Škotske zahvaćenog industrijskom krizom i kriminalom. #L# Kako bi uvjerio turiste da skrenu na zapad Škotske nakon što su podlegli pitoresknom šarmu Edinburgha, Glasgow ovog ljeta pokreće kulturnu ofenzivu u svim smjerovima, polažući posebice nade u prvu izložbu širih razmjera, posvećenu čovjeku koji je potekao iz tog kraja, arhitektu s početka stoljeća Charlesu Rennieu Mackintoshu. U slavno doba Glasgowa na tisuće je brodova izlazilo iz luke, izvozile su se lokomotive, a zagađenje koje je grad zavijalo u crno svjedočilo je o industrijskoj snazi. Unazad 30 godina nižu se zatvaranja tvornica. Tijekom osamdesetih zatvoreno je 40.000 radnih mjesta. Manufakturna industrija prva je žrtva takvog stanja i, u nedostatku prekvalifikacija za radnike, Glasgow je postao prvi veliki zapadni grad gdje žene čine većinu radnog stanovništva (52 posto). Glasgow raspolaže s malo aduta u razvoju usluga. Njegov suparnik Edinburgh veliko je novčano središte i informatika se smjestila u središnjem dijelu Škotske. Grad je položio nade u turizam igrajući na kartu kulture. "Nismo imali ništa drugo ponuditi", priznaje Mark O'Neill, povijesni konzervator muzeja u Glasgowu. Poticaj je došao 1983. otvaranjem za javnost kolekcije sira Williama Burella, bogatog brodovlasnika s početka stoljeća koji je ostavio svoje bogatstvo gradu. Francuski impresionisti, kineski porculan i srednjovjekovne tapiserije privukle su više od 10 milijuna posjetitelja. Kako bi uvjerio turiste da ostanu što dulje, grad provodi agresivnu muzeografsku politiku zahvaljujući političkoj postojanosti (laburističkoj - gradska uprava nikada nije bila konzervativna) i potpunoj kontroli nad muzejima. U zemlji gdje su sponzorstvo i privatni fondovi pravilo, Glasgow posjeduje integralnost kolekcija iz svojih 11 muzeja, pod nadzorom jednog jedinog direktora i upravom troje konzervatora - jednog za umjetnost, drugog za povijest i trećeg za znanost. Obilno crpeći iz europskih fondova, na što ima pravo zbog statusa industrijski propalog grada, Glasgow otvara muzeje snalazeći se kombiniranjem novog i starog, poput otvorenja Muzeja religije, godine 1993., koji okuplja vjerske predmete iz cijelog svijeta oko slike s vjerskim motivom Salvadora Dalija. Drugi primjer: kraljica Elizabeta će u srpnju inaugurirati novu Galeriju moderne umjetnosti u veličanstvenom prebivalištu nekadašnjega duhanskog magnata. Sa skromnim svotom od 4,5 milijuna dolara, taj muzej izlaže samo živuće umjetnike - najjeftinije. Rezultati su tu - od 1982. do 1993. godišnji se broj stranih posjetitelja više nego udvostručio da bi dosegnuo 460.000, čime je Glasgow skočio na treće mjesto, iza Londona i Edinburgha. U nedostatku velike atrakcije, grad mora uvoditi novotarije. "Moramo stalno pružati ljudima razloge da dođu", objašnjava George Sneddon koji je odgovoran za razvoj. Ovog ljeta grad organizira festival vizualne umjetnosti, festival dizajna i izložbu Mackintosh, poznatog dizajnera čija je sklonost prema građevinama pročišćenih crta i pravokutnom pokućstvu vrlo suvremena za umjetnika iz viktorijanskog razdoblja. Izložba će se zatim premjestiti u New York, Chicago i Los Angeles. Glasgow, nadalje, godine 1999. namjerava postati "Grad arhitekture", te poziva 20 mladih stvaratelja da izgrade 20 suvremenih kuća. (Hina) bnš bnš 041429 MET jun 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙