WASHINGTON, 29. svibnja (Hina/AFP) - Dolazili su iz Francuske, Njemačke ili Velike Britanije sa željom da uhvate svjetlost zore ili smiraj dana u okolici Rima, a nisu znali da će njihovo slikanje na otvorenom kasnije izroditi
impresionizmom.
WASHINGTON, 29. svibnja (Hina/AFP) - Dolazili su iz Francuske,
Njemačke ili Velike Britanije sa željom da uhvate svjetlost zore ili
smiraj dana u okolici Rima, a nisu znali da će njihovo slikanje na
otvorenom kasnije izroditi impresionizmom. #L#
Izložba "Na svjetlosti Italije" (In the Light of Italy) u National
Gallery of Art u Washingtonu, kratak je pregled traganja i pokušaja
raznih europskih slikara, koji će, između 1780. i 1840., napraviti
pionirsko djelo odlukom da odu ususret prirodi sa slikarskim stalkom.
Jean-Baptiste Camille Corot (1796.-1875.), čiju 200. objetnicu
rođenja slavimo ove godine, najviše je zastupljen na izložbi koja
okuplja 130 djela 48 slikara.
Izloženo je nekoliko studija i slika francuskog umjetnika, ostvarenih
za njegova prvog boravka u Italiji od 1825. do 1828.
Corot je tada želio izvježbati oko i tehniku pred krajolicima i
svjetlosnim varijacijama.
Način da se uhvati motiv na licu mjesta, brdoviti krajolici ili
perspektive rimskih ili napuljskih krovova, do tada je bio nepoznat, a
godine 1860. rodit će impresionizam.
Jean-Baptiste Camille Corot smatrao je te studije stilskim vježbama.
Nije mislio da zaslužuju pozornost javnosti, a samo su njegovi bliski
prijatelji poznavali ta djela. Slike izložene u National Gallery of
Art bile su zapravo otkrivene tek nakon umjetnikove smrti godine
1875., kad je namještaj iz njegova ateliera ponuđen na dražbu.
Trebalo je čekati 20. stoljeće da nasljednik engleskog slikara
Thomasa Jonesa (1742.-1803.) uoči značaj skica koje je njegov predak
načinio u Rimu ili Napulju između 1776. i 1783.
Zašto Italija? Ugledna antička prošlost zemlje, prikladna za
romantičnu temu ruševina, ozračje i svjetlost Mediterana bili su
privlačni mladim slikarima pristiglim iz svih krajeva Europe.
Na izložbi u National Gallery of Art predstavljene su, pored
Corotovih, slike manje ili više poznatih umjetnika poput Švicarca
Jacquesa Sableta, Belgijanca Simona Denisa, Nijemaca Johanna Joachima
Fabera i Carla Blechena, Danca Christoffera Wilhelma Eckersberga ili
Norvežanina Johana Christiana Dahla.
Izložba "Na svjetlosti Italije" bit će otvorena u Washingtonu do
rujna, zatim seli u Muzej u Brooklynu (New York), od listopada do
siječnja, te iduće godine u Saint Louis (Missouri).
Omogućena je posudbama brojnih muzeja u Europi i SAD-u i posudbama iz
privatnih kolekcija.
(Hina) bnš bnš
291259 MET may 96