FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"DEGAS POSLIJE IMPRESIONIZMA" U NATIONAL GALLERY U LONDONU

LONDON, 23. svibnja (Hina/AFP) - Izložba u National Gallery u Londonu predstavit će, počevši od danas, prvi put djelo francuskog slikara Edgara Degasa nastalo nakon 1880. godine, kad se postepeno udaljio od Impresionizma radi istraživanja novih tehnika.
LONDON, 23. svibnja (Hina/AFP) - Izložba u National Gallery u Londonu predstavit će, počevši od danas, prvi put djelo francuskog slikara Edgara Degasa nastalo nakon 1880. godine, kad se postepeno udaljio od Impresionizma radi istraživanja novih tehnika. #L# "Degas poslije Impresionizma" prva je izložba koja se zanima za posljednje godine slikara (1834.-1917.), objašnjava stručnjak Richard Kendall, koji je izabrao stotinu slika i skulptura izloženih u Londonu. "To je pionirska izložba koja će otvoriti oči mnogim ljudima" glede dijela umjetnikova rada kojemu je do danas posvećeno malo pažnje, tvrdi Kendall. Nakon posljednjeg Salona impresionista iz 1886. godine, Degas, koji je postao jedan od etabliranih majstora tog pravca, udaljava se postepeno od onoga što je stvorilo njegovu slavu. Nema više portreta, prizora iz kabareta, konjskih utrka, pralja i prostitutki, iako ga plesačice i dalje zaokupljaju. Želeći podcrtati taj razvoj, izložba pokazuje, u smislu podsjetnika, nekoliko slika iz prijelaznog razdoblja koje povezuju njegovo djelo zrelosti s onim od 1870. do početka 1880. Richard Kendall naglašava da drugi "velikani" Impresionizma, poput Moneta ili Cezannea, shvaćaju, istodobno, "da ne mogu ostati Impresionisti za uvijek" i počinju evoluirati prema "zrelijoj, suštinskijoj" umjetnosti. Taj sud dijeli i majstor Impresionizma Auguste Renoir koji je u to doba pisao: "da je Degas umro s 50 godina, sjećali bi ga se kao izuzetnog slikara, ali ne više od toga". "Tek nakon pedesete godine postao je pravi Degas". S 50 godina, Degas počinje s postupkom simplifikacije i koncentrira svoje djelo oko dvije ili tri teme. Napušta ulje na platnu u korist pastela i više ne slika velike formate. Kao Monet s "Lopočima", slikar se bavi sekvencama ili serijama slika, ali koristi potpuno novu tehniku, njemu svojstvenu. Subjekt prvo crta drvenim ugljenom na papiru, zatim pravi kopiju na koju aplicira pastele koje štiti štrcanjem nekoliko slojeva fiksatora. Istražuje potom sve moguće različite nijanse boja, kako to pokazuje posebice niz plesačica izložen u Londonu s jednom od kopija na pauspapiru. Korištenje skulpture još je jedan značajan element Degasa iz posljednje faze. Samouki kipar koristi plesačice za izradu skulptura od voska, prema kojima on onda slika. "Umjetnik stvara umjetnost iz vlastite umjetnosti", naglašava Richard Kendall. Usporedo s tom izložbom koja će se održavati do 26. kolovoza, National Gallery predstavlja i izbor slika koje su pripadale osobnoj kolekciji Degasa, a koja je obuhvaćala više od 500 slika i crteža te više od 5.000 gravura, raštrkanih 1918. godine, godinu dana nakon njegove smrti. "Degas poslije Impresionizma" bit će također izložen u Institutu umjetnosti u Chicagu. (Hina) bnš bnš 231651 MET may 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙