ZAGREB, 23. svibnja (Hina) - O prijedlozima hrvatske standardne klasifikacije zanimanja u djelatnostima odgoja i obrazovaja govorili su na danas održanom okruglom stolu predstavnici Ministarstva prosvjete i športa, sveučilišni
profesori, predstavnici Hrvatske akademije odgojnih znanosti, Hrvatskog pedagoško-književnog zbora i drugih sturkovnih udruga te članovi Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske, "Preporoda" i Sindikata hrvatskih učitelja
DJELATNOSTI
ZAGREB, 23. svibnja (Hina) - O prijedlozima hrvatske standardne
klasifikacije zanimanja u djelatnostima odgoja i obrazovaja govorili
su na danas održanom okruglom stolu predstavnici Ministarstva
prosvjete i športa, sveučilišni profesori, predstavnici Hrvatske
akademije odgojnih znanosti, Hrvatskog pedagoško-književnog zbora i
drugih sturkovnih udruga te članovi Nezavisnog sindikata zaposlenih u
srednjim školama Hrvatske, "Preporoda" i Sindikata hrvatskih učitelja
#L#
Sudionici skupa istaknuli su tijekom rasprave svoje prijedloge i
primjedbe vezane za naziva u klasifikaciji zanimanja u
odgojno-obrazovnoj djelatnosti, pokušavajući odgovoriti na pitanje
koji termin (učitelj, profesor ili nastavnik) usvojiti u klasifikaciji
zanimanja prosvjetnih djelatnika u osnovnim, srednjim školama te
predškolskim ustanovama. Kako je rečeno, prije zaključenja naziva u
klasifikaciji zanimanja te djelatnosti, organizirat će se najmanje još
jedna rasprava i to na jesen ove godine.
Govoreći o odrednicama hrvatske standardne klasifikacije, uvodničarka
Nevenka Lončarić-Jelačić istaknula je da je svakoj razvijenoj zemlji,
pa tako i Hrvatskoj, potrebno osigurati razrađen sustav zanimanja.
Pojašnjavajući klasifikaciju zanimanja u području odgoja i
obrazovanja, ona je kazala da se u Međunarodnoj standardnoj
klasifikaciji zanimanja zbog mogućnosti jednoznačnog sporazumijevanja
rabi termin 'učitelj' a on se odnosi na sve koji poučavanju od
predškolske do srednjoškolske razine. S tim u vezi Nevenka
Lončarić-Jelačić ističe da se u nas rabe tri naziva za učitelje koji
rade isti posao a mogu imati i istu stručnu spremu.
Dr. Nikola Pastuović drži da se problem nazivlja ne može rješavati
nezavisno od stupnja izobrazbe. Ističući da je sustav obrazovanja u
svojevrsnoj transformaciji, dr. Pastuović drži da treba ujednačiti
sustav obrazovanja iz kojega će proizaći i nazivlja. Dr. Ivan Biondić
založio se da se termin 'učitelj' prihvati za predavače od
predškolskih do visokoškolskih ustanova, te da učitelji budu
visokoobrazovani, a dr. Milan Polić naglašava da sva zanimanja moraju
biti međunarodno prepoznatljiva.
(Hina) mb ds
231456 MET may 96