FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OKRUGLI STOL O A, B I C PROGRAMU U OSNOVNIM ŠKOLAMA

ZAGREB, 16. svibnja (Hina) - A, B i C programi u osnovnim školama i njihovo provođenje bili su tema današnjeg 'okruglog stola' na kojem su sudjelovali ministrica prosvjete i športa Ljilja Vokić sa suradnicima, sveučilišni profesori i nastavnici, predstavnici strukovnih udruga te članovi Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske. Prema Programu razvoja hrvatskog školstva, A, B i C program bi se provodio u sedmom i osmom razredu osnovnih škola. Prvih šest razreda osnovne škole imalo bi isti nastavni program a u sedmom i osmom bi postojale razlike u programima, po razinama i zahtjevima a obzirom na sposobnosti i prethodni uspjeh učenika.
ZAGREB, 16. svibnja (Hina) - A, B i C programi u osnovnim školama i njihovo provođenje bili su tema današnjeg 'okruglog stola' na kojem su sudjelovali ministrica prosvjete i športa Ljilja Vokić sa suradnicima, sveučilišni profesori i nastavnici, predstavnici strukovnih udruga te članovi Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske. Prema Programu razvoja hrvatskog školstva, A, B i C program bi se provodio u sedmom i osmom razredu osnovnih škola. Prvih šest razreda osnovne škole imalo bi isti nastavni program a u sedmom i osmom bi postojale razlike u programima, po razinama i zahtjevima a obzirom na sposobnosti i prethodni uspjeh učenika. #L# Govoreći o A, B i C programu koji se trenutno provodi u dvije škole (u Zagrebu i Korčuli), dr. Nikola Pastuović kazao je da je to "jedna od osjetljivijih mjera promjena u obrazovnom sustavu", te da "iskustva, rješenja i efekti vezani za takav program u svijetu nisu jednaka". Pri izboru A, B ili C program računa bi se vodilo o ocjenama i postignućima te sposobnostima učenika. Iako se sposobnosti učenika stabiliziraju i određuju oko 15. i 16. godine, motivacija se mijenja, kaže dr. Pastuović istaknuvši potrebu horizontalne pokretljivosti, odnosno, omogućavanja prelaza učenika iz jednog u drugi program. Program će se morati uvoditi postupno u škole, uz njegovo praćenje, "kako se dobra zamisao ne bi dovela u pitanje lošom izvedbom", kaže dr. Pastuović. Pozdavljajući "postupno i blago" uvođenje razlikovnog programa u osnovne škole, ministrica Vokić najavila je uvođenje tog programa u desetak škola od školske godine 1996./97. Cilj je dati djeci mogućnost izbora. Primjerice, rečeno je, mogućnost izbora programa dala bi se i učeniku koji prema ocjeni škole nema sposobnosti za zahtjevniji program, s tim da odgovornost za njegov mogući neuspjeh u školi snose roditelji učenika. Dr. Vladimir Paar predložio je oprezno i postupno približavanje koncepciji njemačkog obrazovnog sustava, koji se ocjenjuje jednim od najučinkovitijih u svijet, a u skladu sa uvjetima domaćeg školstva i prilikama u zemlji. Predsjednik Nacionalnog vijeća za visoku naobrazbu akademik Slaven Barišić mišljenja je da se "s najvećom pažnjom treba prići diferencijaciji", te da "djeci treba omogućiti mijenjanje prvoga programa, ako zaključe da se nisu pravilno usmjerila". Na primjedbu Lidije Farkaš iz Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama da se "bez materijalnih uvjeta i moderne opreme nastave ne može govoriti o takvom tipu promjene", ministrica Vokić je odgovorila da se "u vremenu u kojem jesmo, moraju učiniti određeni pomaci". Predsjednik Hrvatsko pedagoško-književnog zbora dr. Hrvoje Vrgoč pozdravio je uvođenje promjena u osnovne škole, "koje treba pratiti od prvih koraka". (Hina) mb ds 161517 MET may 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙