SPLIT, 13. svibnja (Hina) - Izgradnja splitske zaobilaznice, čija je druga faza pri završetku, te će biti u lipnju puštena u promet, mora se odmah nastaviti izgradnjom treće faze, jer se samo njezinim cjelokupnim završetkom rješava
splitski prometni problem i problem najprometnijeg južnoga dijela Jadranske magistrale, rekao je na današnjoj konferenciji za novinstvo splitski gradonačelnik mr. Nikola Grabić. Istaknuo je da je hrvatski premijer Zlatko Mateša najveći zagovornik nastavka gradnje treće faze zaobilaznice, te je na sastanku s Matešom, 10. svibnja, postignut dogovor o pripremi za početak radova na glavnoj traci treće faze, što će financirati država.
SPLIT, 13. svibnja (Hina) - Izgradnja splitske zaobilaznice, čija je
druga faza pri završetku, te će biti u lipnju puštena u promet, mora
se odmah nastaviti izgradnjom treće faze, jer se samo njezinim
cjelokupnim završetkom rješava splitski prometni problem i problem
najprometnijeg južnoga dijela Jadranske magistrale, rekao je na
današnjoj konferenciji za novinstvo splitski gradonačelnik mr. Nikola
Grabić. Istaknuo je da je hrvatski premijer Zlatko Mateša najveći
zagovornik nastavka gradnje treće faze zaobilaznice, te je na sastanku
s Matešom, 10. svibnja, postignut dogovor o pripremi za početak radova
na glavnoj traci treće faze, što će financirati država. #L#
No, glavni su problemi treće faze splitske zaobilaznice
imovinsko-pravni odnosi nastali pretežito divljom izgradnjom uz glavnu
trasu ali i prilazne ceste, čija se izgradnja financira gradskim
sredstavima, kazao je gradonačelnik Grabić, dodavši kako su mnogi od
tih objekata izgrađeni upravo zadnjih nekoliko godina. Na prijedlog
premijera Mateše upravo se osniva povjerenstvo, sastavljeno od
stručnjaka Hrvatskih cesta, Županije i grada koja će snimiti stanje na
trasi i utvrditi tko je što izgradio i kako su dobivene dozvole za
objekte, tko ih je izdao i potpisao budući da na tom području zakonsku
dozvolu za gradnju nije mogao nitko dobiti, rekao je gradonačelnik,
dodavši kako će se nastojati postići pogodba s vlasnicima, a u
protivnom, prisilno će se ući u posjed uz zakonsku nadoknadu.
Grad Split će prve radove na trećoj fazi zaobilaznice početi za
mjesec dana, radovima na Lovrinačkoj cesti, oko groblja Lovrinca, gdje
nema spornih situacija, a na središnjoj izgradnji glavne trase radovi
se planiraju početkom 1997., a bit će završeni za godinu dana.
Vrijednost je radova na glavnoj trasi treće faze splitske
zaobilaznice, koje financira država, 45.550.000 njemačkih maraka.
Gradonačelnik Grabić je izvijestio da se priprema osnutak konzalting
društva za integralni ekološki projekt koji će se financirati iz
sredstava Svjetske i Europske banke. Osnivač je toga društva
hrvatska Vlada jer je ona i jamac za velike bankovne kredite.
Grabić je istaknuo da Split može biti zadovoljan jer se otvaraju novi
veliki projekti, kao što je treća faza zaobilaznice i integralni
ekološki projekt, koji su iznimno važni za grad.
(Hina) em mc
131332 MET may 96