BEIJING, 13. svibnja (Hina) - Usprkos živom gospodarskom rastu te činjenici da s manje od dva milijuna osobnih vozila, jedan automobil na 600 stanovnika, kineski proizvođači automobila ni snižavanjem cijena ne nalaze potrebne
kupce.
BEIJING, 13. svibnja (Hina) - Usprkos živom gospodarskom rastu te
činjenici da s manje od dva milijuna osobnih vozila, jedan automobil
na 600 stanovnika, kineski proizvođači automobila ni snižavanjem
cijena ne nalaze potrebne kupce. #L#
Što se državnog sektora tiče, tvrdi se da on sada u svjetlu borbe
protiv korupcije te protiv nenamjenskog trošenja izvanproračunskih
sredstava kupuje manje, dok je ranije bio najbolji kupac. Privatnici,
na koje proizvođači sve više računaju, po nekim mišljenjima odgađaju
kupovinu skupoga stroja, čekajući daljnji pad cijena. S druge strane,
brojni porezi i takse koje plaćaju privatni kupci također se negativno
odražavaju na prodaju. Uostalom, kao i uvođenje raznih zabrana za
kretanje automobila po gradu ili uvođenje gradske vožnje po načelu
par-nepar.
Sve to, kako piše kineski tisak, znači da za proizvođače koji danas
automobile prodaju ispod njihove proizvodne cijene bolji dani dolaze
tek uz povećanu, a jeftiniju proizvodnju.
Sada se od osam najjačih kineskih proizvođača osobnih automobila
takvom proizvodnjom diči samo tvrtka Shanghai Volkswagen, koja je lani
proizvela 160 tisuća "santana", a ove godine planira proizvodnju od
220 tisuća istovrsnih vozila.
Dok stručnjaci računaju da je za profitabilno poslovanje potrebna
godišnja proizvodnja od 150 tisuća automobila, istodobno ukazuju da je
primjerice u protekle dvije godine tvrtka Donfeng Citroen svoj citroen
zx pojeftinila sa 184 na 134 tisuća juana. Riječ je još uvijek o
tvorničkoj cijeni od oko 18 tisuća američkih dolara, što za kineske
prilike - za kupca iz državnog ili privatnog sektora - sigurno nije
malo.
(Hina) mer sv
130851 MET may 96