FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NAKON OTVARANJA AUTOCESTE ZAGREB-BEOGRAD: SLOVENCI ZABRINUTI STARIM/NOVIM PROMETNIM PRAVCIMA

(od dopisnika Hine Luke Fiamenga) LJUBLJANA, 9. svibnja (Hina) - Hoćemo li postati začepljena i opasna dionica transeuropskog cestovnog pravca zapad-jugoistok, osnovno je pitanje koje sa zebnjom postavljaju prometni i politički futurolozi u Sloveniji nakon otvaranja autoceste E-70 između Zagreba i Beograda.
STARIM/NOVIM PROMETNIM PRAVCIMA (od dopisnika Hine Luke Fiamenga) LJUBLJANA, 9. svibnja (Hina) - Hoćemo li postati začepljena i opasna dionica transeuropskog cestovnog pravca zapad-jugoistok, osnovno je pitanje koje sa zebnjom postavljaju prometni i politički futurolozi u Sloveniji nakon otvaranja autoceste E-70 između Zagreba i Beograda. #L# Vrijeme rata u Hrvatskoj i BiH, koji je tu cestu držao zatvorenom gotovo pet godina, bitno je smanjilo frekvenciju prometa između granice s Austrijom i granice s Hrvatskom (između Karavanki i Obrežja) koja je nekada iznosila 20.000 vozila na dan, a cesta između Ljubljane i Zagreba, brza i opasna, izgubila je epitet "ceste smrti". Slovenija je u proteklih pet godina razumljivim favoriziranjem gradnje autocesta koje će povezati njezinu obalu s mađarskom granicom računala i s promjenom prometnih tokova u kojemu bi do punog izražaja došao njezin položaj važne etape pravca koji će Španjolsku, Francusku i Italiju povezati s istočnom Europom. "Otvorite nam vrata Europske unije, pa ćemo vas pustiti na istočna tržišta", parafrazirao je u naslovu svog interviewa sa Zoranom Thalerom poruku Slovenije Rimu milanski "Corriere dela Sera". Gradnja zahtjevnog autocestovnog pravca između Kopra i Lendave posebnim namjenskim sredstvima imala je u proteklih nekoliko godina i važan ekonomski učinak, jer je državna investicija djelovala i na visok rast nacionalnog proizvoda. Samo u ovoj godini na radove i otkup zemljišta na toj će se zahtjevnoj trasi potrošiti oko 110 milijuna njemačkih maraka. S druge strane su cestovni pravci prema Hrvatskoj u sjeni rata bili posve zanemareni. Državna tvrtka za autoceste DARS će do 1999. godine na tom pravcu uložiti oko 32 milijuna USD (uglavnom iz kredita Europske banke za obnovu i razvoj i Europske investicijske banke), najprije za 12-kilometarski odsjek Višnja Gora/Bič, a do 1998. za dio između Krške Vasi i granice s Hrvatskom. Slovenski su analitičari dugo vremena ocjenjivali da će dugotrajni rat na Balkanu onemogućiti povratak prometih tokova preko autoceste E-70. Zato sadašnji plan gradnje nacionalnih autocesta u Sloveniji predviđa da mreža suvremenih četverostaznih prometnica između prijelaza Karavanke i granice s Hrvatskom bude dovršena tek 2004. godine, tek nakon dovršenja autocestovne veze od granice s Italijom i granice s Mađarskom. Čini se da tzv. "slovenski cestovni križ", kako su nazvali ta dva strateška nacionalna prometna smjera koji se ovdje sijeku, sada kasni u svojoj izvedbi. Novinski komentatori ovih dana tvrde kako zbog političke blokade u vladi nitko ne želi priznati da su planom cestogradnje napravljeni "truli kompromisi" te da buduće preusmjeravanje europskog cestovnog prometa zahtijeva hitne odgovore. "Političke prilike na Balkanu su nestabilne da bi se promet odmah vratio u stare tokove, no već sad je jasno da suvremena autocesta sa četiri trake, koja se do kraja 1999. treba napraviti između Maribora i Lendave, nikad neće vidjeti 20.000 vozila dnevno, koliko ih je bilo nekad između Ljubljane i Zagreba, a postoji opasnost od crnog scenarija po kojem gradimo autoceste samo za istočnoeuropske kamione", jedna je od zabilježenih ocjena u slovenskom tisku ovih dana, dok komentator ljubljanskog "Dnevnika" ističe kako Slovenija "opet postaje nepodnošljiva tranzitna država sa cestom smrti, jer je rat prekratko trajao da dovršimo svoje planove". (Hina) fl br 091458 MET may 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙