FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

USTAVNI SUD POKRENUO POSTUPAK OCJENE USTAVNOSTI ZAKONA O ZAGREBAČKOJ ŽUPANIJI

ZAGREB, 3. svibnja (Hina) - Ustavni sud Republike Hrvatske pokrenuo je na današnjoj sjednici postupak ocjene ustavnosti članka 4. stavka 1, članka 6. stavka 2. i članka 7. stavka 1. Zakona o Zagrebačkoj županiji te članka 6. stavka 2. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave. Odluka je donesena u povodu prijedloga Antuna Šagovca iz Velike Gorice, Stjepana Vujanića i Milana Hercega iz Pisarovine, Jadranke Dujić iz Samobora i Hrvatske građanske seljačke stranke, koji su zastupani po zagrebačkim odvjetnicima Miji Rebroviću i Borislavu Kraljevskom.
ZAGREBAČKOJ ŽUPANIJI ZAGREB, 3. svibnja (Hina) - Ustavni sud Republike Hrvatske pokrenuo je na današnjoj sjednici postupak ocjene ustavnosti članka 4. stavka 1, članka 6. stavka 2. i članka 7. stavka 1. Zakona o Zagrebačkoj županiji te članka 6. stavka 2. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave. Odluka je donesena u povodu prijedloga Antuna Šagovca iz Velike Gorice, Stjepana Vujanića i Milana Hercega iz Pisarovine, Jadranke Dujić iz Samobora i Hrvatske građanske seljačke stranke, koji su zastupani po zagrebačkim odvjetnicima Miji Rebroviću i Borislavu Kraljevskom. #L# Ustavni sud u obrazloženju smatra kako se može osnovano sumnjati da se u tim člancima odstupa od temeljnih načela ustrojstva jedinice lokalne samouprave i uprave, kao i da se opravdano postavlja pitanje ne vrijeđa li se tim odredbama hrvatski Ustav. Naime, u osporenim odredbama određuje se da Skupštinu Zagrebačke županije čine 50 vijećnika Grada Zagreba i 30 vijećnika koji se biraju s područja Županije izvan grada Zagreba. Predlagatelji ističu kako nitko po položaju ne može biti član županijske skupštine, a da nije izabran od građana čitave županije. Time se članovi županijske skupštine dovode u neravnopravan položaj prema gradskim vijećnicima. U osporenim odredbama govori se i o poslovima od zajedničkog interesa u pogledu komunalne djelatnosti, odnosno o sustavu infrastrukture koji čini nedjeljivu funkcionalnu cjelinu. Ne može se, međutim, osporiti interes Grada Zagreba u suodlučivanju o tim pitanjima, ali osnovano se sumnja je li postojeće zakonsko rješenje ustavno jer ne određuje tko će i na koji način obavljati poslove od zajedničkog interesa za Grad Zagreb, te imaju li jedinice lokalne samouprave pravo suodlučivanja ili neki drugi utjecaj pri njihovom obavljanju, stoji u obrazloženju Ustavnog suda. Sporna je i odredba po kojoj je gradonačelnik grada Zagreba po položaju i župan Zagrebačke županije, jer u njegovu izboru ne sudjeluju i članovi Županijske skupštine. Stoga se utemeljeno sumnja da se time građanima županije izvan grada uskraćuju demokratska i samoupravna prava te da je to protivno načelima općeg i jednakog biračkog prava, a i nekim temeljnim vrednotama hrvatskog Ustava. Ustavni sud nije odlučivao o prijedlogu za privremenom obustavom izvršenja konstituiranja gradske i županijske skupštine, potvrđivanja izbora gradonačelnika i imenovanju povjerenika Vlade za grad Zagreb, jer je sve to već obavljeno pa se privremena obustava više ne može odrediti. Nije raspravljano ni o prijedlogu za obustavu izvršenja svih radnji koje proizlaze iz osporenih zakonskih odredbi, jer u prijedlogu nisu konkretizirane radnje čija se obustava predlaže. Osim toga, Ustavni je sud odlučivao i o više ustavnih tužbi građana. (Hina) rd ds 031443 MET may 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙