ZAGREB, 17. travnja (Hina) - Ministarstvo financija u svezi izvješća sa jučerašnje sjednice Upravnog vijeća Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, objavljenih u dnevnom tisku, objavilo je danas "radi ispravnog informiranja
javnosti" ispravak "nekoliko neistinitih informacija".
ZAGREB, 17. travnja (Hina) - Ministarstvo financija u svezi izvješća
sa jučerašnje sjednice Upravnog vijeća Hrvatskog zavoda za zdravstveno
osiguranje, objavljenih u dnevnom tisku, objavilo je danas "radi
ispravnog informiranja javnosti" ispravak "nekoliko neistinitih
informacija". #L#
"Prva netočna informacija", navodi Ministarstvo financija, "jest ona
da je iz Ministarstva financija upućena naredba (usmena ili pismena)
da Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje postane dio državnog
proračuna. Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) je prema
odredbama Zakona o proračunu N.N. 92/94 izvanproračunski fond, te se
njegov novac može samo uplaćivati i isplaćivati u korist i na teret
HZZO. Promjene zakonskih akata kojima bi se promijenio ovaj status
HZZO, kao i svakog drugog izvanproračunskog fonda, spada u nadležnost
Sabora Republike Hrvatske, a ne Ministarstva financija. Ministarstvo
financija Republike Hrvatske, međutim zaduženo je za koordinaciju,
nadzor i verifikaciju financijskog poslovanja i donošenja proračuna
svakog izvanproračunskog fonda pa tako i Hrvatskog zavoda za
zdravstveno osiguranje. U skladu s tim, ministar financija izdao je
naputak svim izvanproračunskim fondovima da pristupe ukidanju svih
kunskih i deviznih depozita (po viđenju i oročenih) u poslovnim
bankama te njihovom objedinjavanju na posebnim računima pri Narodnoj
banci Hrvatske. Ovaj bi se postupak obavio u nekoliko faza iz razloga
da ne ugrozi niti tekuće poslovanje fondova ni tekuću likvidnost
banaka. Ova je mjera usmjerena prema jačanju financijske discipline i
boljeg upravljanja gotovinom cijelog državnog sustava te ničim ne
dovodi u pitanje nezavisni status te financijski integritet
izvanproračunskih fondova, pa tako i HZZO. Na primjeru HZZO to će
značiti da će se sredstva namijenjena zdravstvenoj zaštiti držati na
jednom računu HZZO umjesto na 16 računa koliko ih HZZO trenutačno
održava u poslovnim bankama".
Ministarstvo financija dalje navodi da je "druga netočna
informacija ona da središnji državni proračun duguje HZZO iznos od 64
milijuna kuna na ime naknade za dodatni porodiljni dopust te da uredno
ne podmiruje obveze prema HZZO. Zaključno s ožujkom ove godine HZZO-u
je na ime dodatnog porodiljnog dopusta i opreme za novorođenčad
doznačen ukupan predviđeni iznos, dočim preostala sredstva koja će se
isplatiti u travnju ('ukupni dug') s današnjim danom iznose 12
milijuna kuna".
Treća netočna informacija, navodi se, je "ona da nositelji ekonomske
politike na čelu s Ministarstvom financija osporavaju i ugrožavaju
značajne korake koji su do sada napravljeni na području reforme
zdravstvenog sustava. Upravo suprotno, Vlada Republike Hrvatske
poduzela je sve potrebne korake kako bi pružila dodatnu potporu
reformi zdravstvenog sustava. To se prvenstveno odnosi na započinjanje
pregovora o tehničkoj i financijskoj potpori međunarodnih institucija
na čelu sa Svjetskom bankom za obnovu i razvitak cjelokupnog javnog
sustava, uključujući i zdravstveni sustav. Cilj ovih reformi između
ostalog jest uspostava efikasnog zdravstvenog sustava uz što manje
troškove za hrvatske porezne obveznike".
"Ukoliko je ova kriva informacija proistekla od rukovodstva
Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a u svezi održanog
sastanka 15.04.1996. u Ministarstvu financija sa predstavnicima svih
izvanproračunskih fondova, ovo Ministarstvo će dati pismene zaključke
sa tog sastanka", kaže se u priopćenju Ministarstva financija.
(Hina) pp ds
171840 MET apr 96