WASHINGTON, 17. travnja (Hina) - Pad zrakoplova američkog ministra trgovine Rona Browna i 34 suputnika početkom travnja blizu Dubrovnika potaknuo je u Americi rasprave o stanju vojnih aviona za prijevoz američkih dužnosnika.
WASHINGTON, 17. travnja (Hina) - Pad zrakoplova američkog ministra
trgovine Rona Browna i 34 suputnika početkom travnja blizu Dubrovnika
potaknuo je u Americi rasprave o stanju vojnih aviona za prijevoz
američkih dužnosnika. #L#
Zaključci mnogobrojnih napisa mogu se svesti na ovo: Sigurnost prvih
ljudi američke administracije u rukama je izvanredno školovanih pilota
te počiva na sjajno održavanim, ali starim zrakoplovima i manjku
suvremene sigurnosne opreme.
Dio američkih vojnih zrakoplova za prijevoz putnika ne bi dobio
dozvolu za komercijalne letove od Agencije američke administracije za
kontrolu zrakoplovstva (FAA). Ti savezni propisi, naime, zahtijevaju
ispunjenje određenih sigurnosnih uvjeta, poput ugrađivanja sustava za
izbjegavanje sudara i "crne kutije".
Štoviše, neki od tih vojnih zrakolova ne ispunjavaju ni uvjete koje
Pentagon određuje kad iznajmljuje civilne zrakoplove za svoje charter
letove za prijevoz vojnika ili opreme.
Stoga je američki ministar obrane William Perry prošli tjedan naredio
zrakoplovstvu da ugradi "crne kutije" u zrakoplove američke vojske
kojima se prevoze putnici, zatim ugradnju sustava za utvrđivanje
položaja zrakoplova te opreme koja pilote upozorava na mogući sudar.
Objašnjenje američke vojske za nepostojanja te opreme jest manjak
novca. Ugrađivanje "crne kutije" stoji nekoliko milijuna dolara.
Vojska je od osnutka FAA 1957. odbijala da se njihovi zrakoplovi
podvrgnu standardima te agencije, prenose američki mediji.
Zrakoplov koji je vozio tajnika Browna, a prije toga i Perrija te
Hillary i Chelsea Clinton po Bosni, nije bio opremljen "crnom
kutijom".
Ni jedan od 30 VIP Air Force putničkih aviona, s iznimkom
modificiranog Boeinga 747 Air Force One u kojem se vozi Clinton i
jednoga malog poslovnog zrakoplova, nema opremu koja upozorava na
moguće sudare. Radi se o opremi bez koje se ne može dobiti dozvola za
komercijalne letove.
Od 30 VIP aviona, samo su dva Boeinga 747 opremljena vrhunskom
tehnologijom, a ostali su pravi muzejski primjeri, ocijenio je nedavno
Washington Post. Neki primjerci datiraju još iz 1950., a riječ je o
modelima koji su izvan upotrebe u civilnom zrakoplovstvu.
(Hina) ps sd
171757 MET apr 96