MOSKVA, 29. ožujka (Hina/AFP) - Njima je postalo skuplje provoditi odmor u Rusiji nego u inozemstvu i svake je godine sve više onih koji odlaze vidjeti svijet: Rusi, milijarderi i studenti, nova su klijentela međunarodnog
turizma.
MOSKVA, 29. ožujka (Hina/AFP) - Njima je postalo skuplje provoditi
odmor u Rusiji nego u inozemstvu i svake je godine sve više onih koji
odlaze vidjeti svijet: Rusi, milijarderi i studenti, nova su
klijentela međunarodnog turizma. #L#
Njihovo postojanje danas je očiglednost za profesionalce u sektoru
turizma: u samo tri godine koliko postoji, međunarodni salon turizma u
Moskvi (MITT) izbio je na treće mjesto u svijetu, poslije Berlina i
Londona.
"Dvije tisuće izlagača od kojih 65 posto stranaca, 82 zastupljene
zemlje, 100.000 očekivanih posjetitelja", navodi Gael Pineau, zamjenik
predsjednika međunarodnog tijela koje je osnovalo salon i prisjeća se
kako je 1993. godine pristiglo jedva 250 izlagača.
Zimi žude za suncem Tajlanda, posjećuju Egipat ili Šri Lanku. Ljeti
više vole Grčku, Cipar, Francusku ili Španjolsku, prema podacima koje
su pribavili organizatori salona.
Postoje naravno "novopečeni bogataši" koji odsjedaju u raskošnim
hotelima, traže isključivo apartmane ili sobe s pogledom na more.
"Rusija je za nas ono što je bio Blisti istok prije petnaest godina",
komentira Christophe Laure, komercijalni direktor Carlton
Intercontinentala u Cannesu. Dvije stotine noćenja 1993. godine, 1.500
noćenja 1995. godine. Često dolaze s obitelji, odsjedaju 4 ili 5 dana
i "troše prosječno skoro 5.000 FRF dnevno", kaže Laure.
Kao većina velikih međunarodnih hotela, Carlton ljeti zapošljava
osoblje koje govori ruski.
Novopečeni bogataši vole velike europske gradove, Azurnu obalu,
mondena zimovališta, Korziku ili talijansku obalu.
Ali ruski turist nije više samo prpošni "milijarder": manje bogati,
znatiželjnici, studenti ili mladi bračni parovi, umjetnici ili
intelektualci... hoteli s dvije ili tri zvjezdice danas imaju sve
izglede za dobro poslovanje.
Cijene avionskih karata u Rusiji vrtoglavo rastu, tvrtke više ne
omogućavaju "ugodan odmor" u velikim ruskim ljetovalištima, hoteli su
tamo rijetki i nude nepristupačne cijene. Gost će potrošiti više ako
ostane tjedan dana u Sočiju (Crno more) nego ako ode na tursko sunce
ili u posjet Francuskoj odsjedajući u hotelima s dvije zvjezdice.
Ruske putničke agencije sve su brojnije i velika većina ih posluje s
inozemstvom. Ima ih oko 20.000 u Rusiji, a 5.000 u Moskvi koje nude
tjedan dana na Tajlandu za 500 dolara (uključeni avionska karta i
hotel s četiri zvjezdice), petnaest dana na obali Crvenog mora za 700
dolara i s pet zvjezdica...
Najpopularniji turizam je međutim onaj koji zovemo "shop-tour"
(shopping), što objašnjava popularnost Turske (588.000 ruskih turista
1995. godine), Kine (338.000 posjeta), Poljske (280.000) i Ujedinjenih
Arapskih Emirata (154.000 turista prema brojkama MITT-a), četiriju
glavnih odredišta Rusa.
Odlaze na tjedan dana, džepova punih dolara, vraćaju se ruku punih
jeftine odjeće, video-rekordera ili kamera, nakita, koje preprodaju na
ruskom tržištu. Brojne ruske putničke agencije specijalizirale su se
isključivo za shop-toure.
(Hina) bnš bnš
290642 MET mar 96