ATLANTA, 26. ožujka (Hina/AFP) - Unazad šest godina Coca-Cola se može pohvaliti novim uspjehom: njezin muzej, suvremena građevina smještena u središtu Atlante (savezna država Georgia), gdje je stvoreno čuveno piće, već je ugostio više
od 5,5 milijuna posjetitelja i sprema ih se primiti još i više za trajanja Olimpijskih igara.
ATLANTA, 26. ožujka (Hina/AFP) - Unazad šest godina Coca-Cola se može
pohvaliti novim uspjehom: njezin muzej, suvremena građevina smještena
u središtu Atlante (savezna država Georgia), gdje je stvoreno čuveno
piće, već je ugostio više od 5,5 milijuna posjetitelja i sprema ih se
primiti još i više za trajanja Olimpijskih igara. #L#
"Trebali bismo preći s 5.000 na 8.000 posjetitelja dnevno", smatra
Leslie Breland, zadužena za odnose s javnošću. Već je predviđeno da
muzej bude otvoren svakog dana od 9 sati do ponoći tijekom trajanja
Igara. Sprema svakodnevne animacije na prostoru uz zgradu, s
vatrometom i laser-showom svake večeri, projekcijama na divovskim
video-ekranima...
Povijest početaka čuvenog pića još uvijek nepoznatog recepta,
televizijske reklamne poruke na svim jezicima, izložba boca i limenki
iz čitavog svijeta: na 15.000 m2, muzej Coca-Cola slavi preko mnoštva
zvučnih i vizualnih pomagala oduševljeni kult uspjeha jedinstvenog na
svijetu, omogućen istaknutim smislom za marketing.
Dočekan od domaćina i domaćica odjevenih u crveno i bijelo,
posjetitelju prvo iznose priču o tome kako je Coca-Colu izumio
farmaceut John Pemberton 8. svibnja 1886. godine. U početku ljekovito
piće namijenjeno ublažavanju migrene, pomiješano je greškom s
gaziranom vodom.
Relativno uspješno ljekarna Jacob prodaje prve godine prosječno 9
čaša dnevno po 5 centi svaku, uz ukupni reklamni proračun od 73,96
dolara. Njegov čudesan napredak, kad ga je otkupio marketinški genij
Asa Candler, prepričava se putem dokumenata i materijala iz tog
razdoblja, fotografija, kalendara, starih sanduka s čuvenim natpisom,
ali posebice putem reklamnih panoa od onog vremena do danas - od
glamura glumica s početka stoljeća do mladih preplanulih djevojaka
devedesetih.
Danas, prema brojčaniku istaknutom u muzeju, Coca-Cola prodaje svake
sekunde u svijetu više od 8.000 pića.
Ultramoderan muzej u kojem posjetitelja dočekuju zastave skoro 200
zemalja u kojima se prodaje slavni napitak, čuva kao relikviju
prototip prve boce zaobljenih formi, smišljene 1915. godine.
Muzej posjetitelju nudi "međunarodni" bar gdje može birati između
dvadesetak različitih gaziranih pića koje kompanija prodaje u svijetu,
"fontanu high tech", obloženu fluorescentnim osvjetljenjem, koja na
nekoliko metara razdaljine ulijeva piće u čašu posjetitelja. Pristaše
videa pogledat će sa zanimanjem put oko svijeta na kojem svaka zemlja
na svoj način ističe vrline Coca-Cole, od egipatskih tržnica do
kalifornijskih surfera preko meksičkih rodea ili kenijskih stepa...
U pozadini se čuje zvučni zapis: "Posvuda smo, svakog dana vašeg
života", ponavlja se do iznemoglosti.
U neizbježnom dućanu suvenira, nailazimo čak na kuhinjske recepte -
od slatko-slane cvjetače s coca-colom do kruha s đumbirom i
coca-colom, preko piletine u umaku od coca-cole i 'barbecue'.
(Hina) bnš bnš
261027 MET mar 96