ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - Knjiga "Javno mnijenje - teorije i istraživanje", dr. Vesne Lamza-Posavec, predstavljena je danas u zagrebačkom Institutu za primijenjena društvena istraživanja. Knjigu je izdala nakladnička kuća "Alinea"
d.o.o. iz Zagreba, a objavljena je u sklopu njihove bilioteke "Komunikologija".
TEORIJE I ISTRAŽIVANJE"
ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - Knjiga "Javno mnijenje - teorije i
istraživanje", dr. Vesne Lamza-Posavec, predstavljena je danas u
zagrebačkom Institutu za primijenjena društvena istraživanja. Knjigu
je izdala nakladnička kuća "Alinea" d.o.o. iz Zagreba, a objavljena je
u sklopu njihove bilioteke "Komunikologija". #L#
Zbog svoje je promjenljivosti javno mnijenje jedna od
najkontroverznijih pojava našega vremena, istaknuo je recenzent prof.
dr. Pavao Novosel. Istodobno, knjige koje znanstveno ispituju
vrijednost javnoga mnijenja prava su rijetkost u svijetu, a i u našoj
sredini, kazao je, podsjetivši da je, prije knjige dr. Vesne
Lamza-Posavec, u nas tiskana samo jedna knjiga koja se bavila
spomenutom temom - knjiga prof. dr. Rudija Supeka "Ispitivanje javnog
mnijenja". Ističići da je rad dr. Vesne Lamza-Posavec "konačno jedno
čvrsto djelo o promjenljivoj pojavi", Pavao Novosel je kazao da je
znanstveni doprinos knjige u "pružanju velikog broja potpuno novih
uvida u javno mnijenje kao pojavu koja je jaka snaga u svim, a
posebice u demokratskim društvima".
Govoreći o metodološkom dijelu, drugi je recenzent prof. dr. Miroslav
Vujević kazao da knjiga donosi analizu predizbornih i
predreferendumskih istraživanja vezanih uz izbore u Hrvatskoj u
razdoblju od 1990. do 1993. Vujević drži da knjiga također upozorava
na u nas prisutne pogreške u istraživanjima javnoga mnijenja.
Po riječima autorice, "namjera je knjige, među inim, bila osigurati
valjanu teorijsku osnovicu za konceptualizaciju i operacionalizaciju
samog istraživanja". Kazavši da je tradicija i praksa istraživanja
javnoga mnijenja kod nas "najblaže rečeno, više nego skromna", dr.
Vesna Lamza-Posavec je izrazila nadu da će knjiga pridonijeti
"unapređenju metodologije na svim razinama anketnih istraživanja i
donekle rasvijetliti složenu problematiku javnoga mnijenja koje je,
tek prividno, lako istraživati".
(Hina) ip mc
061637 MET mar 96