ZAGREB, 4. ožujka (Hina) - Vlada je izradila Prijedlog carinske tarife i Prijedlog zakona o carinskoj tarifi, s temeljnom značajkom ukidanja svih izvancarinskih instrumenata zaštite i uvođenja jedinstvenog sustava carinske zaštite
sukladno zahtjevima Svjetske trgovinske organizacije. O carinskoj tarifi na današnjem su 'Susretu u Vladi' novinare izvijestili potpredsjednik Vlade mr. Borislav Škegro, ministar financija Božo Prka i ministar gospodarstva Davor Štern.
ZAGREB, 4. ožujka (Hina) - Vlada je izradila Prijedlog carinske tarife
i Prijedlog zakona o carinskoj tarifi, s temeljnom značajkom ukidanja
svih izvancarinskih instrumenata zaštite i uvođenja jedinstvenog
sustava carinske zaštite sukladno zahtjevima Svjetske trgovinske
organizacije. O carinskoj tarifi na današnjem su 'Susretu u Vladi'
novinare izvijestili potpredsjednik Vlade mr. Borislav Škegro,
ministar financija Božo Prka i ministar gospodarstva Davor Štern. #L#
Pristupanjem Republike Hrvatske Međunarodnoj konvenciji o
harmoniziranom sustavu nazivlja i brojčanog označavanja roba proizišla
je i obveza da se unutar carinske tarife 9.500 artikala razvrsta po
pravilima konvencije koja će se primjenjivati u 140 europskih zemalja,
kazao je ministar Prka. Ukinut će se posebne pristojbe na uvoz
određene robe, pristojbe za carinsko evidentiranje te prelevmani za
poljoprivredne proizvode, a njihove značajke, kao izvancarinskih
instrumenata, ugradit će se u carinske tarife, kazao je ministar
Štern.
Potpredsjednik Škegro ističe da će stopa carine za neke proizvode
biti niža, ali za veliku većinu ostati ista. Idealno bi bilo utvrditi
jednu nisku carinsku stopu bez izuzetaka, drži Škegro navodeći da su
Vladini prijedlozi izraz realnosti. Carinska stopa za sirovine koje se
ne proizvode u Hrvatskoj predlaže se tako na razini do dva posto,
reprodukcijski materijal do pet posto, za gotove proizvode koji se ne
proizvode u Hrvatskoj do 20 posto, te 20 do 35 posto za one koji se u
Hrvatskoj proizvode. Za robe koje se uvoze iz zemalja koje ne
primjenjuju klauzulu o najvećem povlaštenju za uvoz hrvatske robe
carina će se plaćati po stopi od 75 posto.
Carina na uvoz sirove nafte neće se plaćati, dok se za uvoz naftnih
derivata predlaže stopa od 25 posto uz najavu da se godišnje smanjuje
za pet posto, kazali su ministri te odgovarajući na jedan od upita
istaknuli kako carinske stope za robu široke potrošnje mogu biti samo
niže ili ostati na istoj razini.
Ukupno sniženje za pet posto predlaže se za carine na uvoz
automobila, rečeno je. Za uvoz automobila do 1000 kubičnih centimetara
carina se predlaže po stopi od 15 posto za nove i 20 posto za rabljene
automobile. Za automobile od 1000 do 1500 kubičnih centimetara 10
posto za nove i 15 posto za rabljene, dok bi za automobile iznad 1500
kubičnih centimetara stopa carine za nove bila 15, te rabljene 20
posto. Govoreći o uvozu automobila ministar Štern je upozorio kako je
u Hrvatskoj u prošloj godini od 70 tisuća uvezenih automobila 25
tisuća uvezeno na osnovu povlastica. Sustav povlastica trebalo bi
ukinuti, primjenom su uočene brojne nepravilnosti, a povlasticama se
čak trguje, kazao je Štern dodajući da ljudima treba omogućiti da do
automobila, kao potrošne robe, dođu što jeftinije.
U ovoj godini očekujemo oko četiri milijarde kuna prihoda od carina,
najavio je Škegro. Naš je prijedlog ovakav, a kroz saborsku raspravu
neka se očituje najbolje i najprihvatljivije rješenje, kazao je
Škegro. Ministar Štern naveo da se do rješenja u Prijedlogu carinske
tarife došlo kroz kontakte sa strukovnim udruženjima Hrvatske
gospodarske komore, tako da je dio zainteresiranih izravnim
primjedbama i prijedlozima kreirao carinsku tarifu, koja se predlaže
primjenjivati od 1. srpnja ove godine.
(Hina) msj ds
041343 MET mar 96