BRUXELLES, 28. veljače (Hina/Dpa) - Transportne tvrtke u Europi morat će se uskoro pripremiti za plaćanje viših cestarina, ako ministri prometa i veza zemalja članica odobre prijedlog Europske komisije.
BRUXELLES, 28. veljače (Hina/Dpa) - Transportne tvrtke u Europi morat
će se uskoro pripremiti za plaćanje viših cestarina, ako ministri
prometa i veza zemalja članica odobre prijedlog Europske komisije. #L#
Cijena tzv. euro-vinjete, koju su početkom 1995. godine uvele
Njemačka, Belgija, Luxembourg, Danska i Nizozemska, trebala bi se -
prema planovima iz Bruxellesa - gotovo udvostručiti. Ona bi onda
umjesto 1.250 eura koštala 2.250 eura godišnje.
Predviđene su i dodatne pristojbe za korištenje prometno jače
opterećenih područja ili dionica, tzv. osjetljivih koridora. Tako bi
se za korištenje cesta u regijama u kojima je okoliš posebno ugrožen
ili u kojima treba ulagati velike svote novca za uspostavu
infrastrukture, trebalo plaćati posebne godišnje pristojbe u iznosu od
1.500 eura. Kad se osjetljivom" proglasi samo dionica nekog autoputa,
naplaćivala bi se cestarina od 2,5 eura po kilometru.
Kako bi potaknula transport roba drugim prometnim sredstvima,
Europska komisija predlaže znatno povećanje poreza na kamione, čak za
20 posto.
Komisija je zaključila da prometne teškoće u alpskim područjima
zahtijevaju brzo djelovanje. Kritiziran je, međutim, potez Austrije
koja je od 1. veljače, već drugi put u posljednjih sedam mjeseci,
povećala pristojbe za autoput Brenner. Ovakve mjere nisu u skladu sa
zakonima Europske unije te prebacuju prometne probleme u druge regije,
rečeno je u Bruxellesu.
Konačnu odluku o ovim pitanjima trebali bi donijeti ministri prometa
i veza EU u Rimu 12. i 13. travnja.
(Hina) sap fp
280934 MET feb 96