ZAGREB, 22. veljače (Hina) -Uprava Hrvatskih željeznica priopćila je da je u pregovorima sa Središnjim operativnim stožerom (SOS) željezničarskoga sindikata predložila da se, osim vlakova koje je predložio SOS, za vrijeme štrajka u
promet uključi i minimalan broj vlakova za prijevoz radnika i učenika, tj. po dva para radničko-đačkih vlakova na svim prugama u jutarnjim i popodnevnim satima. Središnji operativni stožer Sindikata željezničara Hrvatske odbio je taj prijedlog s obrazloženjem da bi se time bitno ograničili učinci štrajka, ističe se u obavijesti iz ureda glavnog direktora HŽ-a.
ZAGREB, 22. veljače (Hina) -Uprava Hrvatskih željeznica priopćila
je da je u pregovorima sa Središnjim operativnim stožerom (SOS)
željezničarskoga sindikata predložila da se, osim vlakova koje je
predložio SOS, za vrijeme štrajka u promet uključi i minimalan broj
vlakova za prijevoz radnika i učenika, tj. po dva para radničko-đačkih
vlakova na svim prugama u jutarnjim i popodnevnim satima. Središnji
operativni stožer Sindikata željezničara Hrvatske odbio je
taj prijedlog s obrazloženjem da bi se time bitno ograničili učinci
štrajka, ističe se u obavijesti iz ureda glavnog direktora HŽ-a. #L#
Po Zakonu o ugovorima u prijevozu u željezničkom prometu štrajk se
smatra višom silom pa Željeznica kao prijevoznik nije obvezna obaviti
prijevoz planiranim voznim redom, no putnicima koji su već počeli
putovanje na temelju kupljene karte te putnicima koji su kupili karte
u pretplati obvezatna je vratiti dio prijevoznine za neiskorišten dio
puta ili za broj neiskorištenih dana za prijevoz na temelju opće i
mjesečne pretplate karte. Iznos dotičnog dijela prijevoznine putnici
mogu podići u kolodvorima u kojima su kupili kartu ili u kolodvorima u
kojima su prekinuli putovanje, stoji u obavijesti iz ureda glavnog
direktora HŽ-a.
U obavijesti se također ističe da su Hrvatske željeznice voljne
organizirati prijevoz radnika i učenika autobusima, ali bi za zamjenu
samo po jednoga do dvaju parova radničko-đačkih vlakova na svim
prugama bilo potrebno oko sto autobusa. Za zamjenu svih
gradsko-prigradskih vlakova u vršnom razdoblju od 5 do 8 sati trebalo
bi najmanje 160 autobusa, a to bi stajalo oko 100.000 maraka na dan,
navodi se na kraju obavijesti.
(Hina) pp vkn
221909 MET feb 96