ZARGEB, 21. veljače (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i veza mr. Željko Lužavec u večerašnjem je Dnevniku HRT-a izvijestio o rezultatima današnijh pregovora s pregovaračkim odborom Sindikata željezničara Hrvatske i Samostalnog
sindikata radnika u gradnji i održavanju HŽ-a o sedam točaka iz sindikalnih zahtjeva i najavi štrajka, istaknuvši da su ti zahtjevi zadovoljeni no da je stopostotno povišenje plaća nemoguće ispuniti.
ZARGEB, 21. veljače (Hina) - Ministar pomorstva, prometa i veza mr.
Željko Lužavec u večerašnjem je Dnevniku HRT-a izvijestio o
rezultatima današnijh pregovora s pregovaračkim odborom Sindikata
željezničara Hrvatske i Samostalnog sindikata radnika u gradnji i
održavanju HŽ-a o sedam točaka iz sindikalnih zahtjeva i najavi
štrajka, istaknuvši da su ti zahtjevi zadovoljeni no da je stopostotno
povišenje plaća nemoguće ispuniti. #L#
"Odgovorno tvrdim da smo mi zadovoljili svima sedam
zahtjeva", kazao je ministar Lužavec i dodao da ta dva sindikata
sutra, po njihovim zaključnim riječima, ipak kane štrajkati. To nisu
svi sindikati Hrvatskih željeznica, no vidjet ćemo kako će se
situacija razvijati s obzirom na tehnološku povezanost svih elemenata
sustava, istaknuo je Lužavec.
Mi smo odgovorili vrlo kvalitetno na sve zahtjeve što se tiče
sigurnosti, razvoja sustava, problema stanova i sličnog pa čak i u
točki broj tri koja je najdelikatnija i zbog koje smo se i razišli,
kad su oni kazali da će se zalediti i čak smanjiti plaće na
Željeznici, ali to nije istina, kazao je ministar Lužavec, dodajući da
bi u prosincu povisili prosječnu plaću za 7,3 posto pa bi se ona
izjednačila s prosjekom u gospodarstvu. Dodao je i da je Željeznica
desetljećima bila jedan ili dva indeksa poena ispod ili iznad
prosjeka. "To bismo učinili", kazao je "u trenutku kad se realizira
samo 27 posto prometa na Hrvatskim željeznicama".
"Sindikati su zahtijevali sto posto, a to je nemoguće
ispuniti. Proračun u cijelosti pokriva plaće svih zaposlenih cijele
godine u Hrvatskim željeznicama pa i više od toga - vraćaju se i
zajmovi i anuiteti koje su prije uzimali. Prema tome, gotovo da su ta
izdvajanja za Željeznicu jednaka onima za obnovu ili su još veća od
izdvajanja za prognanike.
Na pitanje je li dogovor do sutra ipak moguć, ministar Lužavec
je kazao da bi se "povišenjem plaća od sto posto potpuno srušio
proračun koji je temelj gospodarske obnove i stabilizacije u Hrvatskoj
te da taj zahtjev hrvatska Vlada ne može ispuniti".
Na upit hoće li Ministarstvo eventualno nekim potezima
ublažiti stanje, ministar Lužavec je odgovorio da je već potpisao
uredbu kojom se točno određuje koji vlakovi moraju voziti. To su
međunarodni vlakovi, posebno glavne putničke linije, veze s lukama,
proizvodnim središtima, istaknuo je, dodavši da se toga "svi moramo
držati jer to omogućuje funkcioniranje gospodarstva, ali će biti
teškoća s lokalnim putničkim vlakovima".
Naglasivši kako se u ovoj godini očekivalo radikalno
poboljšanje na Željeznici, Lužavec je dodao da je, uz predviđen rast
plaća, planirano ulaganje milijarde i 300 milijuna kuna, međunarodni
zajmovi i za sutra je o tomu najavljen sastanak kod predsjednika Vlade
Mateše. Otvorit ćemo novu magistralu, rade dalmatinske luke, a ove smo
godine očekivali izrazito poboljšanje u sustavu i novi prihod, a
štrajk je uvijek sam za sebe destrukcija, dodao je Lužavec.
Na tvrdnju novinara da te najave zapravo otvaraju mogućnosti
daljnjih razgovora, ministar Lužavec je kazao kako će Ministarstvo
sasvim sigurno držati situaciju pod nadzorom. "Mi ćemo razgovarati i
hrabriti one koji ne štrajkaju jer povišenje plaća u sadašnjim
prilikama u Hrvatskoj, kad u svim državnim službama i javnim
poduzećima imaju približno jednake plaće, potpuno je nemoguć iskorak",
kazao je na kraju ministar Lužavec.
(Hina) bdj mć
212245 MET feb 96