BRUXELLES, 14. veljače (Hina) - Smatrajući trgovinu katalizatorom za stvaranje novih radnih mjesta u Europskoj uniji, Europska je komisija prihvatila u srijedu novu moderniziranu strategiju vanjske trgovine, kojoj je cilj proširiti
otvorena strana tržišta.
BRUXELLES, 14. veljače (Hina) - Smatrajući trgovinu katalizatorom za
stvaranje novih radnih mjesta u Europskoj uniji, Europska je komisija
prihvatila u srijedu novu moderniziranu strategiju vanjske trgovine,
kojoj je cilj proširiti otvorena strana tržišta. #L#
"Strategija za pristup tržištu koju danas pokrećemo strategija je za
radna mjesta, biznis i za obične ljude", izjavio je europski
povjerenik za trgovinu Leon Brittan na konferenciji za novinare u
Strasbourgu, koja je izravno prenošena u Bruxellesu.
"Ona se izravno tiče glavnih postavki Europske unije, to jest
poboljšanja životnog standarda i stvaranja novih radnih mjesta", rekao
je Brittan.
Reuter ocjenjuje da je nova strategija više evolutivnog, a manje
revolucionarnog karaktera, a njome se namjeravaju postići najbolji
mogući rezultati u budućim pregovorima i to doradom postojećih
bilateralnih i multilateralnih trgovinskih sporazuma.
"Veći pristup tržištima diljem svijeta trebao bi biti jedan od prvih
ciljeva koji bi trebali oblikovati razvoj resursa Europske unije
sljedećih mjeseci i godina", kaže se u strateškom dokumentu Europske
komisije.
"U rješavanju problema prema postojećim pravilima i u razvijanju
novih pravila radi uklanjanja ostalih zapreka trgovini i investiranju,
Europska će unija biti uspješna ako izradi jasnu analizu svojih
prioriteta i ako bude usko surađivala sa svojim trgovinskim
partnerima, kako s razvijenima tako i s onima u razvoju", kaže se u
dokumentu.
Kako bi naglasila važnost vanjske trgovine, Europska komisija ističe
da u svjetskoj robnoj razmjeni udio Europske unije iznosi jednu
petinu, a po izravnim investicijama u treće zemlje EU zauzima trećinu
svih izravnih investicija.
U dokumentu se napominje da EU ima otvoreno tržište s ukupno 460
milijardi dolara izravnih stranih investicija.
Novom se strategijom predviđa formiranje unutar Europske komisije
posebne radne skupine za trgovinu, koja bi se zvala akciona skupina za
pristup tržištu i koja bi pripremila sveobuhvatnu bazu podataka o
trgovinskim barijerama u trećim zemljama te osigurala bolji protok
informacija.
"Da bi se postigla konkuretnost u svjetskom gospodarstvu, europske
tvrtke moraju osigurati svoju nazočnost na tržištima trećih zemalja i
u potpunosti iskoristiti prednosti jedinstvenog tržišta", ocjenjuju
stručnjaci EU-a.
"Proces regionalne integracije i rast velikih tržišta poput Kine
traži aktivnu nazočnost poduzeća i povećanu suradnju s lokalnim
partnerima kako bi se osiguralo sudjelovanje u budućem tržištu",
dodaje se.
"Odredit ćemo glavne ciljeve i urediti sve vanjske instrumente
gospodarske politike kako bi se s više koordinacije stvarale nove
tržišne pogodnosti za izvoznike i investitore diljem svijeta", kaže se
u dokumentu čije dijelove prenosi Reuter.
U tom se dokumentu ističe da će Europska unija poštivati pravila
Svjetske trgovinske organizacije (WTO) i osigurati da to čini svi
ostali.
(Hina) sv fs
141556 MET feb 96