BUENOS AIRES, 2. veljače (Hina/AFP) - Nikad prije, barem ne u Argentini, film čiji prvi kadar još nije ni snimljen nije uzburkao toliko strasti kao "Evita", budući dugometražni film Alana Parkera koji opisuje život Eve Peron, koju
glumi platinasta Madonna.
BUENOS AIRES, 2. veljače (Hina/AFP) - Nikad prije, barem ne u
Argentini, film čiji prvi kadar još nije ni snimljen nije uzburkao
toliko strasti kao "Evita", budući dugometražni film Alana Parkera
koji opisuje život Eve Peron, koju glumi platinasta Madonna. #L#
Dogodilo se to zato što Argentinci nipošto ne mogu prihvatiti da se
pomuti predodžba o onoj koja je bila "kraljica svih radnih ljudi",
"pokroviteljica sirotinje" i "zaštitnica radničke klase" - drugoj
supruzi bivšeg predsjednika Juana Dominga Perona.
Izbor američke pjevačice - koju neki smatraju mušičavom i
neodgovornom - za ulogu "Evite", izazvao je uvrede tvrdokornih
peronista i prijetnje smrću argentinskim glumcima u filmu, dok je
istodobno podijelio intelektualce u toj zemlji.
Madonna je više puta u grafitima nazvana "droljom", a budući film,
čije bi snimanje trebalo početi za deset dana, ocijenjen je kao
"smeće", "huljenje" ili, rječnikom pisaca i ostalih kritičara -
"mračnjačkim", "macho-filmom".
No, razne prijetnje argentinskim glumcima (prijetnje Madonni su
opovrgnute) i neprijateljski grafiti nisu prestrašili britanskog
redatelja i njegovu ekipu: prvi kadrovi toga glazbenog filma bit će
snimljeni 10. veljače.
Tu hladnokrvnost ekipe Alana Parkera podupiru nepristrani komentari
glavnih argentinskih glasila.
Dnevni listovi poput Clarina, La Naciona i tjednika La Maga,
posvetili su mnogobrojne stupce toj polemici, primjećujući da je
izazvala vrstu "Evomanije", budući da će argentinske ekipe ove godine
snimiti barem dva filma o ženi koju mnogi Argentinci smatraju
sveticom.
U Clarinu, argentinski filozof Enrique Mari potpisao je uvodnik pod
naslovom "Netolerancija zove cenzuru" u kojem izjednačuje reakcije
protiv Madonne s "inkvizitorskom pozadinom" argentinske kulture.
"Figura Eve Peron ostaje u samom središtu naše povijesti, piše
filozof, i može se proučavati iz najrazličitijih perspektiva. Među
njima, tu je jedna od najmarkantnijih epizoda odnosa između ljubavi (i
i njezine suprotnosti - mržnje) i politike", kaže Mari.
Peronistički filozof Jose Pablo Feinmann, scenarist budućeg
argentinskog filma o Eviti, odao je neočekivano priznanje Madonni:
"Ona je u svojem životu dokazala stajalište koje se sastoji u stalnom
prednjačenju pred muškarcima. U tom smislu mislim da je Evita bila kao
ona, izazivala je muškarce".
"Mislim da prave razloge polemici treba tražiti u kontradiktornoj
osobnosti Evite. Ona je žena i glumica u macho-zemlji. Žena je koja se
uspinje hijerarhijom, dolazi i preuzima vlast, a istodobno je vrlo jak
karakter, autoritativan, koji ne poštuje demokratske postupke".
Jose Pablo Feinmann objašnjava reakciju Argentinaca činjenicom da
Europljani u Eviti tradicionalno vide "demagoga, skorojevića žedna
vlasti". "Za njih je", dodaje, "Peron bio manipulator masa, diktator i
fašist".
(Hina) bnš bnš
021228 MET feb 96