BRUXELLES, 26. siječnja (Hina/AFP) - Broj prodanih mjesta u kinima u Europi nastavio je rasti 1994. godine, no Europljani su se istodobno sve više odlučivali za američke filmove. To su podaci koje možemo pročitati u izdanju '95.
godišnjeg zbornika "Ključne brojke europskog filma", objavljenog u četvrtak.
BRUXELLES, 26. siječnja (Hina/AFP) - Broj prodanih mjesta u kinima u
Europi nastavio je rasti 1994. godine, no Europljani su se istodobno
sve više odlučivali za američke filmove. To su podaci koje možemo
pročitati u izdanju '95. godišnjeg zbornika "Ključne brojke europskog
filma", objavljenog u četvrtak. #L#
Nakon što je broj prodanih mjesta u kinima deset godina padao, sve do
1992. godine, 1994. godine nastavio je, sa skoro 700 milijuna,
progresiju započetu prethodne godine (oko 692 milijuna). Godine 1992.
ta je brojka iznosila tek 616 milijuna.
No iako je to povećanje nepobitno (+6,6 posto u Italiji, +9,7 posto u
Velikoj Britaniji, +10,5 posto u Belgiji za 1994. godinu), istodobno
Europljani češće izabiru američki film, bilježi zbornik koji financira
Europska unija, a izrađuje Media Salles.
Na deset filmova koji se nalaze među najgledanijim filmovima po
prihodima u Europi 1994. godine, samo je jedan europske proizvodnje, a
ostalih devet američke.
Prednjači "Kralj lavova" s 34.733.000 prodanih ulaznica, slijedi
britanski film "Četiri vjenčanja i sprovod" (30.779.600 ulaznica).
"Tatica u suknji" na trećem je mjestu (26.938.000), "Forrest Gump" na
četvrtom (25.688.400), a "Obitelj Kremenko" na petom (21.444.000).
SAD i Australija raspolažu s više ekrana po broju stanovnika nego
Europa i Japan, bilježi zbornik. U Europi postoji jedan ekran na
24.400 stanovnika, dok u SAD dolazi jedan na 9.700 stanovnika, u
Japanu jedan na 71.000 te jedan na 16.500 stanovnika u Australiji.
Broj prodanih ulaznica po stanovniku u Europi iznosi 1,9, nasuprot
4,7 u SAD, 1 u Japanu i 3,7 u Australiji.
(Hina) bnš bnš
261004 MET jan 96