PARIZ, 27. siječnja (Hina/AFP) - Moda cyber-kafića, koji svakom omogućuju jahanje na valu Interneta, ima danas takmace u Francuskoj: velike robne kuće i hoteli slijede ih u stopu.
PARIZ, 27. siječnja (Hina/AFP) - Moda cyber-kafića, koji svakom
omogućuju jahanje na valu Interneta, ima danas takmace u Francuskoj:
velike robne kuće i hoteli slijede ih u stopu. #L#
Započet u proljeće prošle godine, zapljuskujući val Interneta malo po
malo osvaja bistroe, s mogućnošću za novajliju kao i za potvrđenog
"jahača na valovima" da se uključe u svjetsku informatičku mrežu za
skroman iznos (između 8 i 12 dolara po satu uključivanja). Nazvani
"Connectik Cafe", "WebCafe", "Cyberstation" ili pak "Web-Bar" - takvih
mjesta koja niču kao gljive ima već više od trideset u Francuskoj, a
svaki se dan otvaraju novi prostori.
"Prikladna mjesta za demonstraciju, cyber-kafići pružaju svima
mogućnost otkrivanja načina Internetova rada, dok novine o tome govore
koješta", zadovoljno kaže Francois Dry, koji je sudjelovao u stvaranju
"Cyberstationa" u Bordeauxu.
Isto vrijedi za Galeries Lafayette, veliki lanac robnih kuća u
Parizu, u kojem je na odjelu za mušku konfekciju otvoren bistro
Internet. Savjetnik na odjelu Michael Pres primjećuje da "mušterije u
90 posto slučajeva dolaze iz znatiželje". "Sve u svemu, loše su
informirani, usprkos mnogobrojnim člancima u tisku koji pišu o
tehnološkoj revoluciji. Neki čak misle da će na Internetu moći gledati
CNN", ironično primjećuje Pres.
Daz, Novozelanđanin na odmoru u Parizu, već udomaćen na Internetu,
priča: "Prolazio sam tuda i odlučio skratiti vrijeme igrajući igrice
pola sata". U Galeries, bistro Internet nudi i menije Web po 40 FRF
ili 8 dolara (croissant, pecivo s čokoladom ili topli napitak uz
polusatno uključivanje).
Pijuckati sok od naranče na ugodnom mjestu šaljući elektronsku poštu
- gotovo je banalna slika iz cyber-kafića koji cvatu i u Parizu i u
provinciji. Međutim, od kafića do kafića, koncept se mijenja.
Jednostavan niz računala poredanih u uglu ili pravo mjesto animacije i
događanja - cyber-kafići se nižu, ali ne sliče međusobno.
Neki su kafići odlučili stvoriti mjesto za priredbe i razmjenu, kao u
Marseilleu, gdje je otvoren prvi cyber-kafić u Francuskoj u svibnju
1995. godine.
Uvidjevši koliki je uspjeh cyber-kafića, jedan se hotel nedavno
odlučio na nešto slično. Ležeći na krevetu, gost može besplatno
tipkati po tastaturi priključenoj na njegov televizijski ekran udaljen
pet metara. Po cijeni mjesnog poziva, pregledat će svoj poštanski
sandučić, poslati poštu ili referat...
Direktor hotela Champerret-Villiers u Parizu Christian Mahy oprezno
je krenuo s eksperimentom opremivši šest soba. U slučaju uspjeha,
ponudit će takvu uslugu u tridesetak soba.
"Predstavio sam svoj plan na salonu u SAD-u u studenom i Amerikanci
su pokazali veliki interes", izjavio je Mahy. Tvrdi da ista formula ne
postoji u SAD-u, iako neki američki hoteli imaju pristup Internetu u
svojim predvorjima. U Francuskoj hotelijeri na inicijativu gledaju
blagonaklono.
Ta usluga privlači 60 posto američke klijentele koja u prvome redu
želi konzultirati elektronsku poštu. Poslovne ljude vuče znatiželja.
Za goste koji dolaze s obiteljima, hotel je počeo opremati biblioteku
CD-Roma da uz pomoć miša skrate svoje vrijeme.
(Hina) bnš bnš
270751 MET jan 96