LONDON, 26. siječnja (Hina/AFP) - Britanci troše sve više novca za lutriju, a sve manje u dobrotvorne svrhe, prema statističkom ispitivanju koje je upravo potvrdilo bojazan svećenstva i karitativnih organizacija glede izopačenog
oduševljenja za igre na sreću.
LONDON, 26. siječnja (Hina/AFP) - Britanci troše sve više novca za
lutriju, a sve manje u dobrotvorne svrhe, prema statističkom
ispitivanju koje je upravo potvrdilo bojazan svećenstva i karitativnih
organizacija glede izopačenog oduševljenja za igre na sreću. #L#
Igre, ponajprije lutrija, predstavljuju dio potrošnje u kućanstvima
koji je doživio najveći porast 1995., prema ispitivanju Mintela koje
se bavi ispitivanjem tržišta i ponašanja.
S 3,5 milijardi funti (5,4 milijarde dolara) 1994., to jest 0,9 posto
kućanskih troškova, taj je dio porastao na 5,3 milijarde funti, to
jest 1,2 posto. Ukupno je 91 posto odraslih osoba kupilo lutriju barem
jednom u godini.
Pokrenuta u studenom 1994., lutrija je doživjela munjevit uspjeh koji
još nitko ne može objasniti, prema analitičarima iz Mintela koji samo
ustanovljuju da je zamijenila tombolu i športske oklade.
Naprotiv, darivanje karitativnim organizacijama, još jedna od
britanskih tradicija, doživjelo je najnižu razinu od 1991. i srozalo
se na 1,31 milijardu funti.
"Lutrija je uzrokovala ekonomski potres koji još nitko doista ne
razumije", kaže jedan od ispitivača iz Mintela Paul Rickard, koji
objašnjava da je ta igra postala posebice popularna među onim
pučanstvom koje je moralo odustati od zgrtanja potrošačkih dobara.
Kako dio profita od lutrije ide u dobrotvorne svrhe, Britanci igraju
bez kompleksa, uvjereni kako istodobno čine korisno djelo.
"Potreba za emocijama i nadom", koju ističu ispitivači u Mintelu,
mogla bi u subotu biti više nego zadovoljena jer su dobri izgledi za
super-dobitak na lutriji od najmanje 40 milijuna funti.
(Hina) bnš bnš
260030 MET jan 96