ZAGREB, 23. siječnja (Hina) - Namjeravana pretvorba "Croatia-busa" i događaji u tom poduzeću i oko njega bili su ponovno tema konferencije za novinare predsjednika i potpredsjednice Hrvatskog fonda za privatizaciju Milana Kovača i
Marije Turudić. Procijenjena vrijednost tvrtke je 19,46 milijuna njemačkih maraka, od čega bi se 50 posto (9,7 milijuna maraka) prodavalo uz popust, ostalo, umanjeno za iznos rezervacije na temelju nesređenih imovinsko-pravnih pitanja, prodavalo bi se bez popusta, a dogovorena je i interna dokapitalizacija od 4,8 milijuna maraka u stvarima - novim autobusima.
ZAGREB, 23. siječnja (Hina) - Namjeravana pretvorba "Croatia-busa" i
događaji u tom poduzeću i oko njega bili su ponovno tema konferencije
za novinare predsjednika i potpredsjednice Hrvatskog fonda za
privatizaciju Milana Kovača i Marije Turudić. Procijenjena vrijednost
tvrtke je 19,46 milijuna njemačkih maraka, od čega bi se 50 posto (9,7
milijuna maraka) prodavalo uz popust, ostalo, umanjeno za iznos
rezervacije na temelju nesređenih imovinsko-pravnih pitanja, prodavalo
bi se bez popusta, a dogovorena je i interna dokapitalizacija od 4,8
milijuna maraka u stvarima - novim autobusima. #L#
"Croatia-bus" je još uvijek društveno poduzeće, nije obavljena
pretvorba, nema dionica te nije mogla biti održana skupština, ponovio
je Kovač, navodeći da zato i nije moguće prodavati neke "buduće
dionice" te da je posrijedi borba za stjecanje vlasništva u poduzeću
koje se još nije utemeljilo kao dioničko društvo.
"Dio radnika već 16 dan blokira rad poduzeća. Nije riječ o štrajku,
nego o anarhiji, jer se zna kako se štrajk provodi", ocijenio je
Kovač. Podrobno ponovivši kako je od "Croatiatrans Group" nastalo 18
pravnih osoba te događaje od 14. prosinca 1994., kad je HFP odobrio
namjeravanu pretvorbu, predsjednik Fonda je naglasio da se blokada
pojavljuje nakon dolaska autobusa, koji su stigli u "Croatia-bus" na
temelju interne dokapitalizacije. Kovač je izvijestio da uz dio
radnika "Croatia-busa" u blokadi sudjeluju i neki radnici
"Transcroatie" i OPZ-a, poduzeća nastalih također od "Croatiatransa".
"Vlasnicima OPZ-a (vrijednosti 6,8 milijuna maraka) smatraju se Stipe
Radić i preko njega Leon Sulić, a HFP je zbog izostanka bankovnog
jamstva za plaćanje i nakon određena roka, raskinuo ugovor sa Stipom
Radićem. Sad Fond ima 73,46 posto vlasništva, od čega je rezervacija
25,61 posto, a mali dioničari (koji su vjerojatno prodali svoje
dionice Radiću i Suliću) 26,37 posto. Bez potvrde HFP-a da su
dioničari, sazvali su skupštinu, prihvatili statut i sl., što nisu
mogli. Oni manipuliraju radnicima predstavljajući se većinskim
vlasnicima, što nisu", kazao je Kovač. Dodao je da je "HFP došao u
posjed predugovora iz srpnja 1995., koje je sklapao Stipe Radić s
budućim malim dioničarima, isplaćivao im svote od oko 5000 maraka, a u
ugovoru je stajalo da, ako ne postupe po ugovoru, moraju odmah vratiti
te svote uvećane za 30 posto. To je obavljao isplatnicama
'Croatia-busa' bez znanja Uprave tvrtke". Potpredsjednica Fonda
Turudić dodala je da je jutros iz zagrebačkog Trgovačkog suda stigao
dopis da je OPZ u registru još uvijek upisan kao društveno poduzeće.
"Što se pak tiče 'Croatia-busa', o anarhiji dovoljno govori podatak
da su osobe koje blokiraju rad navodno promijenile bravu i ključ
blagajne u kojoj je bilo nekoliko desetaka tisuća maraka i nekoliko
desetaka tisuća kuna", kazala je Turudić. "Croatia-bus" je zbog
blokade iznajmio autobuse osječkog "Panturista", kojima su izbušene
gume, presječeni remeni na motoru i sl., kazao je Kovač, dodavši da se
rade stvari koje nemaju veze sa štrajkom. Osvrnuo se i na potporu
nekih oporbenih čelnika, navodeći, kako je rekao, riječi Stipe Mesića
i dr. Zdravka Tomca, ocjenjujući to politikanstvom jer podupiru one
koji nezakonito blokiraju poslovanje i rad poduzeća.
Na upit o internoj dokapitalizaciji i navodno dobavi starijih, a ne
novih autobusa, Kovač i Turudić su kazali da je financijska policija u
travnju 1995. obavila nadzor i ustanovila da je plaćanje za dodatno
ulaganje obavljeno u cjelini i u roku te da nije bilo na teret
poslovanja. Ako revizija i kontrola ustanove da interna
dokapitalizacija nije obavljena sukladno odluci, Fond će, ako se
nepravilnosti ne uklone, poništiti dokapitalizaciju, kazali su.
Kovač je na kraju istaknuo da bi HFP želio da se stanje što prije
smiri i prevladaju nesporazumi, da će HFP poštovati i postupati po
odluci Visokoga trgovačkog suda, kako bi "Croatia-bus" mogao uredno
poslovati, zapitavši tko će tvrtki platiti nastale štete.
(Hina) db mc
231421 MET jan 96