FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HFP PONOVNO O "CROATIA-BUSU"

ZAGREB, 23. siječnja (Hina) - Namjeravana pretvorba "Croatia-busa" i događaji u tom poduzeću i oko njega bili su ponovno tema konferencije za novinare predsjednika i potpredsjednice Hrvatskog fonda za privatizaciju Milana Kovača i Marije Turudić. Procijenjena vrijednost tvrtke je 19,46 milijuna njemačkih maraka, od čega bi se 50 posto (9,7 milijuna maraka) prodavalo uz popust, ostalo, umanjeno za iznos rezervacije na temelju nesređenih imovinsko-pravnih pitanja, prodavalo bi se bez popusta, a dogovorena je i interna dokapitalizacija od 4,8 milijuna maraka u stvarima - novim autobusima.
ZAGREB, 23. siječnja (Hina) - Namjeravana pretvorba "Croatia-busa" i događaji u tom poduzeću i oko njega bili su ponovno tema konferencije za novinare predsjednika i potpredsjednice Hrvatskog fonda za privatizaciju Milana Kovača i Marije Turudić. Procijenjena vrijednost tvrtke je 19,46 milijuna njemačkih maraka, od čega bi se 50 posto (9,7 milijuna maraka) prodavalo uz popust, ostalo, umanjeno za iznos rezervacije na temelju nesređenih imovinsko-pravnih pitanja, prodavalo bi se bez popusta, a dogovorena je i interna dokapitalizacija od 4,8 milijuna maraka u stvarima - novim autobusima. #L# "Croatia-bus" je još uvijek društveno poduzeće, nije obavljena pretvorba, nema dionica te nije mogla biti održana skupština, ponovio je Kovač, navodeći da zato i nije moguće prodavati neke "buduće dionice" te da je posrijedi borba za stjecanje vlasništva u poduzeću koje se još nije utemeljilo kao dioničko društvo. "Dio radnika već 16 dan blokira rad poduzeća. Nije riječ o štrajku, nego o anarhiji, jer se zna kako se štrajk provodi", ocijenio je Kovač. Podrobno ponovivši kako je od "Croatiatrans Group" nastalo 18 pravnih osoba te događaje od 14. prosinca 1994., kad je HFP odobrio namjeravanu pretvorbu, predsjednik Fonda je naglasio da se blokada pojavljuje nakon dolaska autobusa, koji su stigli u "Croatia-bus" na temelju interne dokapitalizacije. Kovač je izvijestio da uz dio radnika "Croatia-busa" u blokadi sudjeluju i neki radnici "Transcroatie" i OPZ-a, poduzeća nastalih također od "Croatiatransa". "Vlasnicima OPZ-a (vrijednosti 6,8 milijuna maraka) smatraju se Stipe Radić i preko njega Leon Sulić, a HFP je zbog izostanka bankovnog jamstva za plaćanje i nakon određena roka, raskinuo ugovor sa Stipom Radićem. Sad Fond ima 73,46 posto vlasništva, od čega je rezervacija 25,61 posto, a mali dioničari (koji su vjerojatno prodali svoje dionice Radiću i Suliću) 26,37 posto. Bez potvrde HFP-a da su dioničari, sazvali su skupštinu, prihvatili statut i sl., što nisu mogli. Oni manipuliraju radnicima predstavljajući se većinskim vlasnicima, što nisu", kazao je Kovač. Dodao je da je "HFP došao u posjed predugovora iz srpnja 1995., koje je sklapao Stipe Radić s budućim malim dioničarima, isplaćivao im svote od oko 5000 maraka, a u ugovoru je stajalo da, ako ne postupe po ugovoru, moraju odmah vratiti te svote uvećane za 30 posto. To je obavljao isplatnicama 'Croatia-busa' bez znanja Uprave tvrtke". Potpredsjednica Fonda Turudić dodala je da je jutros iz zagrebačkog Trgovačkog suda stigao dopis da je OPZ u registru još uvijek upisan kao društveno poduzeće. "Što se pak tiče 'Croatia-busa', o anarhiji dovoljno govori podatak da su osobe koje blokiraju rad navodno promijenile bravu i ključ blagajne u kojoj je bilo nekoliko desetaka tisuća maraka i nekoliko desetaka tisuća kuna", kazala je Turudić. "Croatia-bus" je zbog blokade iznajmio autobuse osječkog "Panturista", kojima su izbušene gume, presječeni remeni na motoru i sl., kazao je Kovač, dodavši da se rade stvari koje nemaju veze sa štrajkom. Osvrnuo se i na potporu nekih oporbenih čelnika, navodeći, kako je rekao, riječi Stipe Mesića i dr. Zdravka Tomca, ocjenjujući to politikanstvom jer podupiru one koji nezakonito blokiraju poslovanje i rad poduzeća. Na upit o internoj dokapitalizaciji i navodno dobavi starijih, a ne novih autobusa, Kovač i Turudić su kazali da je financijska policija u travnju 1995. obavila nadzor i ustanovila da je plaćanje za dodatno ulaganje obavljeno u cjelini i u roku te da nije bilo na teret poslovanja. Ako revizija i kontrola ustanove da interna dokapitalizacija nije obavljena sukladno odluci, Fond će, ako se nepravilnosti ne uklone, poništiti dokapitalizaciju, kazali su. Kovač je na kraju istaknuo da bi HFP želio da se stanje što prije smiri i prevladaju nesporazumi, da će HFP poštovati i postupati po odluci Visokoga trgovačkog suda, kako bi "Croatia-bus" mogao uredno poslovati, zapitavši tko će tvrtki platiti nastale štete. (Hina) db mc 231421 MET jan 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙