FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VESPA SLAVI 50 GODINA I 15 MILIJUNA PRIMJERAKA U SVIJETU

RIM, 23. siječnja (Hina/AFP) - Tvrtka Piaggio obznanila je u subotu da je njezin scooter Vespa, mitski proizvod talijanske industrije koji ove godine slavi 50 godina, upravo prešao prag od 15 milijuna prodanih primjeraka.
RIM, 23. siječnja (Hina/AFP) - Tvrtka Piaggio obznanila je u subotu da je njezin scooter Vespa, mitski proizvod talijanske industrije koji ove godine slavi 50 godina, upravo prešao prag od 15 milijuna prodanih primjeraka. #L# Od prve Vespe od 98 ccm, proizvedene 1946. godine, 89 različitih modela najpoznatijeg scootera na svijetu proizvedeno je u Italiji i u indijskoj i indonežanskoj podružnici. Više od 20.000 modifikacija dodano je prvom modelu. Godine 1995. Piaggio je konstruirao 280.000 primjeraka Vespe koja ostaje najprodavanija u njegovu dijapazonu vozila na dva kotača. Knjiga posvećena Vespi u medijima, s fotografijama koje ilustriraju njezinu prisutnost na filmu, u tisku i svakodnevici tijekom pedeset godina, prva je inicijativa vezana uz njezinu pedesetu obljetnicu povodom koje se predviđaju brojne proslave, uključujući otvaranje muzeja. Smatrana jednim od najpoznatijih "ambasadora" Italije, uz špagete, parmezan i 'bel canto', Ferrari, mali Fiat 500 ili aperitiv Martini, Vespa je simbol industrijske i komercijalne prepoznatljivosti Italije nakon rata. Povijest Italije i Europe od 1946. godine, viđena sa sjedala Vespe, evocira se u knjizi predstavljenoj u subotu pred novinarima: tutta la famiglia - tata, mama i dvoje djece na Vespi, džipovi američke vojske u pozadini, paparazzi, Anita Ekberg i Marcello Mastroianni u filmu "Dolce vita", Audrey Hepburn i Gregory Peck u filmu "Praznik u Rimu", Domenico Modugno koji pjeva "Volare" na scooteru i Jean-Paul Belmondo koji na njemu izvodi akrobacije, Pio XII. koji ga gleda iznenađeno, Vespa među bikovima u areni i pod Slavolukom pobjede, scippatori (džepari) na scooteru, vespino (50 ccm) i vespone (200 ccm). Vespu - "osa" na talijanskom - izmislio je inženjer Corradino D'Ascanio, stručnjak za helikoptere, na zahtjev Piaggia koji je želio napraviti vrlo ekonomično vozilo za Talijane bez novaca, u razdoblju nakon rata. Inženjer odlučuje da Talijanima pod stražnjicama treba vozilo koje manje prlja od motora, dakle bez lančanog prijenosa. Prvo crta vozača kako sjedi, zatim neku vrstu pilotske kabine s prednjim kotačem bez viljuškaste poluge, konzolno uležištenim, jednostavnim za mijenjanje budući da je pogonski kotač izravno vezan za motor. Uspjeh "malog vozila" Talijana vratoloman je. "Treba se vratiti sve do rimskog dvoprega u potrazi za vozilom napravljenim u Italiji koje bi bilo tako tipično talijansko", prokomentirao je u to doba Times. (Hina) bnš bnš 231157 MET jan 96

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙