RIM, 23. siječnja (Hina/AFP) - Tvrtka Piaggio obznanila je u subotu da je njezin scooter Vespa, mitski proizvod talijanske industrije koji ove godine slavi 50 godina, upravo prešao prag od 15 milijuna prodanih primjeraka.
RIM, 23. siječnja (Hina/AFP) - Tvrtka Piaggio obznanila je u subotu da
je njezin scooter Vespa, mitski proizvod talijanske industrije koji
ove godine slavi 50 godina, upravo prešao prag od 15 milijuna prodanih
primjeraka. #L#
Od prve Vespe od 98 ccm, proizvedene 1946. godine, 89 različitih
modela najpoznatijeg scootera na svijetu proizvedeno je u Italiji i u
indijskoj i indonežanskoj podružnici. Više od 20.000 modifikacija
dodano je prvom modelu. Godine 1995. Piaggio je konstruirao 280.000
primjeraka Vespe koja ostaje najprodavanija u njegovu dijapazonu
vozila na dva kotača.
Knjiga posvećena Vespi u medijima, s fotografijama koje ilustriraju
njezinu prisutnost na filmu, u tisku i svakodnevici tijekom pedeset
godina, prva je inicijativa vezana uz njezinu pedesetu obljetnicu
povodom koje se predviđaju brojne proslave, uključujući otvaranje
muzeja.
Smatrana jednim od najpoznatijih "ambasadora" Italije, uz špagete,
parmezan i 'bel canto', Ferrari, mali Fiat 500 ili aperitiv Martini,
Vespa je simbol industrijske i komercijalne prepoznatljivosti Italije
nakon rata.
Povijest Italije i Europe od 1946. godine, viđena sa sjedala Vespe,
evocira se u knjizi predstavljenoj u subotu pred novinarima: tutta la
famiglia - tata, mama i dvoje djece na Vespi, džipovi američke vojske
u pozadini, paparazzi, Anita Ekberg i Marcello Mastroianni u filmu
"Dolce vita", Audrey Hepburn i Gregory Peck u filmu "Praznik u Rimu",
Domenico Modugno koji pjeva "Volare" na scooteru i Jean-Paul Belmondo
koji na njemu izvodi akrobacije, Pio XII. koji ga gleda iznenađeno,
Vespa među bikovima u areni i pod Slavolukom pobjede, scippatori
(džepari) na scooteru, vespino (50 ccm) i vespone (200 ccm).
Vespu - "osa" na talijanskom - izmislio je inženjer Corradino
D'Ascanio, stručnjak za helikoptere, na zahtjev Piaggia koji je želio
napraviti vrlo ekonomično vozilo za Talijane bez novaca, u razdoblju
nakon rata.
Inženjer odlučuje da Talijanima pod stražnjicama treba vozilo koje
manje prlja od motora, dakle bez lančanog prijenosa. Prvo crta vozača
kako sjedi, zatim neku vrstu pilotske kabine s prednjim kotačem bez
viljuškaste poluge, konzolno uležištenim, jednostavnim za mijenjanje
budući da je pogonski kotač izravno vezan za motor.
Uspjeh "malog vozila" Talijana vratoloman je. "Treba se vratiti sve
do rimskog dvoprega u potrazi za vozilom napravljenim u Italiji koje
bi bilo tako tipično talijansko", prokomentirao je u to doba Times.
(Hina) bnš bnš
231157 MET jan 96