ZAGREB, 15. siejčnaj (Hina) - Pod naslovom "Ako Sabor želi, bit ću direktor HRT-a" Tifani Šimunović objavljuje razgovor s inž. Ivicom Mudrinićem, ministrom pomorstva, prometa i veza.
ZAGREB, 15. siejčnaj (Hina) - Pod naslovom "Ako Sabor želi, bit ću
direktor HRT-a" Tifani Šimunović objavljuje razgovor s inž. Ivicom
Mudrinićem, ministrom pomorstva, prometa i veza. #L#
U razgovoru o problemima cestovne prometne povezanosti pojedinih
dijelova Hrvatske, kao i povezanosti Hrvatske i ostalih europskih
zemalja ministar Mudrinić ističe kako u proračunu za g. 1996. na
njihov resor otpada tri milijarde i 400 milijuna kuna, a to je iznos
"bez kredita i bilo kakvih dodatnih sredstava", koja očekuju u
nastupajućem razdoblju. Navodi kako je EU zainteresirana za svršetak
izgradnje autoceste Zagreb - Lipovac i autoceste od Zagreba do
austrijske granice, ali da nije zainteresirana za financiranje gradnje
autoceste Rijeka - Zagreb - Goričan i autoceste do Splita i
Dubrovnika. Imajući na umu te činjenice, napravili smo listu
prioriteta u cestogradnji, na kojoj se nalazi autocesta Rijeka -
Zagreb - Goričan, za koju držimo da će biti dovršena do kraja
stoljeća. Na taj ćemo način konačno afirmirati našu najveću luku i
ostvariti najvažniju pretpostavku za očekivani razvoj turizma,
poglavito na sjevernom dijelu Jadrana i u Istri. Iz istog razloga i
radi što bolje integracije hrvatskog teritorija, nužno je u idućih pet
do deset godina povezati srednji i južni Jadran s kontinentalnim
dijelom Hrvatske. Pripremili smo prijedlog trase autoceste iz Zagreba
prema Splitu i Dubrovniku, koja uključuje gradnju tunela Sv. Roka i
Masleničkog mosta. Ta će prometnica ujedno omogućiti i kvalitetno
povezivanje bihaćkog područja s hrvatskom mrežom autocesta", napominje
Mudrinić.
O tvrdnjama kako Hrvatsku ipak zaobilaze glavni europski smjerovi,
Mudrinić kaže da je Hrvatska sve do Kretske konferencije ministara
bila izložena tzv. tihim sankcijama. "Pristup u međunarodne prometne
krugove bio nam je otežan, a tada se pojavila i varijanta prometne
karte koja je u nekim novinama korištena u prilog tezi o zaobilaženju
Hrvatske. Danas je situacija potpuno drukčija. U neprekidnom smo
kontaktu s 'Grupom 24', stručnjacima Europske unije, a osobno sam član
Konferencije europskih ministara prometa. Naši su koridori u tom
sustavu i te kako zastupljeni. Međutim, ne počnemo li sada intenzivno
graditi željeznički i cestovni sustav, izgubit ćemo utrku sa
Slovencima, Talijanima, i svima onima koji vuku teret i kapital na
svoju stranu", ističe Mudrinić.
Govoreći o prioritetima u cestogradnji za 1996. godinu Mudrinić
ističe da "Vlada predlaže Saboru dovršenje gradnje dionice Oštrovica -
Delnice - Kupljak na autocesti Rijeka - Zagreb, te pripremne radove za
početak izgradnje ceste od Karlovca do Kupjaka. Tu je i nastavak
radova na autocesti Zagreb - Goričan, te svršetak gradnje dionice
Zabok - Krapina na autocesti Zagreb - Macelj. Što se tiče Jadranske
autoceste, planiramo završiti gradnju Masleničkog mosta sredinom
godine i kontinuirano graditi tunel Sv. Rok. Definiranje i priprema
trase na relaciji Zagreb - Split istodobno je rješenje i za Zadar
upravo preko Masleničkog mosta i kroz tunel Sv. Rok. Predviđeni su i
radovi na cesti Solin - Klis, za što imamo osigurane kredite",
pojašnjava Mudrinić.
(Hina) dp gk
150841 MET jan 96