POŽEGA, 5. siječnja (Hina) - Tijekom prošle godine deset je osoba poginulo, 63 ih je teže i 106 lakše ozlijeđeno u 513 prometnih nesreća na prometnicama u Požeškoj kotlini. Statistički pokazatelji su znatno povoljniji nego 1994.
godine kada je bilo čak 616 nesreća na cestama i puno je više osoba stradalo, istaknuo je pomoćnik zapovjednika požeške prometne policije Branko Štefančić na redovitoj mjesečnoj konferenciji za novinare.
POŽEGA, 5. siječnja (Hina) - Tijekom prošle godine deset je osoba
poginulo, 63 ih je teže i 106 lakše ozlijeđeno u 513 prometnih nesreća
na prometnicama u Požeškoj kotlini. Statistički pokazatelji su znatno
povoljniji nego 1994. godine kada je bilo čak 616 nesreća na cestama i
puno je više osoba stradalo, istaknuo je pomoćnik zapovjednika požeške
prometne policije Branko Štefančić na redovitoj mjesečnoj konferenciji
za novinare. #L#
Čak trećinu nesreća prouzročila je neprilagođenost brzine uvjetima
na kolniku, a zatim slijedi nepoštivanje prednosti prolaska te
nepropisno skretanje. Alkohol je skrivio svaku šestu prometnu nesreću,
a Štefančić je istaknuo da posebno zabrinjava što je bilo više od 40
slučajeva naleta vozila na pješake i bicikliste pri čemu je poginulo 6
pješaka, od kojih su troje bila djeca. Za vozače Požeštine
najkritičniji dan bila je subota kada se dogodilo gotovo 20 posto svih
nesreća i to poglavito u razdoblju od 12 do 13 sati.
U 1995., rečeno je, podneseno je približno 90 kaznenih prijava protiv
sudionika u prometu, a sucima za prekršaje upućeno je 4200 zahtjeva.
Na mjestu prekršaja naplaćeno je 11.500 novčanih kazni, a na dopunsku
je poduku poslano 1100 vozača i 133 ostala sudionika u prometu. Zbog
višestrukih prekršaja i očitog nepoznavanja prometnih pravila, na
ponovno polaganje vozačkog ispita pozvana su 63 vozača, a 800 ih je
privremeno ostalo bez vozačkih isprava.
Požeški prometni policajci su, osim svojih redovitih djelatnosti,
provodili i dodatne akcije usmjerene na određen oblik prekršaja, pri
čemu je provedeno 40 akcija najčešće s naglaskom na praćenje brzine i
prednosti prolaska, zatim zaštitu pješaka i biciklista, te kontrolu
alkoholiziranosti vozača i načina pretjecanja.
(Hina) ig dd
051141 MET jan 96