ZAGREB, 2. siječnja - Inženjerci Međunarodnih provedbenih snaga (IFOR) u ispunjavanju svojih zadaća u operaciji u BiH moraju se suočiti s nekoliko izazova: konfiguracijom terena i klimatskim uvjetima, milijunima mina postavljenih na
tom području, slabim komunikacijskim vezama i lošim stanjem infrastrukture, istaknuo je danas glavni zapovjednik inženjeraca IFOR-a, francuski brigadni general Jean-Claude De Wilde, govoreći na konferenciji za novinare posvećenoj zadaćama, organizaciji i problemima s kojima se susreću inženjerci IFOR-a.
ZAGREB, 2. siječnja - Inženjerci Međunarodnih provedbenih snaga (IFOR)
u ispunjavanju svojih zadaća u operaciji u BiH moraju se suočiti s
nekoliko izazova: konfiguracijom terena i klimatskim uvjetima,
milijunima mina postavljenih na tom području, slabim komunikacijskim
vezama i lošim stanjem infrastrukture, istaknuo je danas glavni
zapovjednik inženjeraca IFOR-a, francuski brigadni general Jean-Claude
De Wilde, govoreći na konferenciji za novinare posvećenoj zadaćama,
organizaciji i problemima s kojima se susreću inženjerci IFOR-a.#L#
Kako bi se odgovorilo na te izazove, inženjerci IFOR-a utvrdili su
jasnu politiku koja će omogućiti izvršenje njihovih zadaća, rekao
je general De Wilde.
Zamjenik glavnog zapovjednika inženjeraca, američki mornarički
kapetan Donald Huckins istaknuo je da je jedan od najvažnijih
elemenata njihove zadaće ispunjenje vojnih zahtjeva pružanja podrške
snagama IFOR-a. On je istaknuo da se te misije jasno postavljene i da
se obavljaju s najmanjim mogućim odgodama i kašnjenjima. "Svi smo
svjesni ogromnih potreba obnove civilne infrastrukture nakon
četverogodišnjeg rata. Provedbom tih zadaća bavit će se civilno
povjerenstvo s visokim povjerenikom Carlom Bildtom na čelu", dodao je
Huckins.
Osim zadaća pružanja izravne potpore IFOR-ovim snagama, inženjerci
također u značajnoj mjeri sudjeluju u obnovi civilne infrastrukture i
tu postoji široko područje u kojem ćemo morati koordinirati ispunjenje
vojnih zadaća IFOR-a s naporima na obnovi civilne infrastrukture koje
će provoditi Bildt i njegova organizacija, rekao je s tim u svezi
Huckins. Pri tome je IFOR-ov posao stvoriti sigurno okružje kako
bi se omogućilo postizanje uspjeha u obnovi infrastrukture,
precizirao je.
Govoreći o situaciji s kojom se susreće IFOR glede brojnih mina
postavljenih na terenu BiH, jedan od zapovjednika inženjeraca IFOR-a,
norveški mornarički časnik Olla Molvaer naveo je da se, prema
procjenama, radi o broju od 3 do 4 milijuna mina te da je malo
područja na čitavom teritoriju koja su čista od mina. Molvaer je
istaknuo kako su sukobljene strane bile vrlo susretljive prilikom
davanja informacija o minskim poljima.
Na novinarsko pitanje o tome koliko će trebati vremena za uklanjanje
tih mina, norveški časnik odgovorio je da će trebati dugo vremena, po
nekim procjenama čak 30 godina. Kapetan Huckins pojasnio je s tim u svezi
da je zadaća IFOR-a pomoći sukobljenim stranama u njihovim naporima na
uklanjanju mina, što se predviđa i daytonskim sporazumom, precizirajući
da samo uklanjanje nije zadaća IFOR-a.
Na konferenciji je potvrđena i potreba da se uspostavi više prijelaza
preko rijeke Save kako bi se osigurala bolja opskrba te je najavljena
izgradnja još nekoliko pontonskih mostova.
Glede njihova mogućeg korištenja u civilne svrhe istaknuta je
činjenica da su vojni mostovi ograničeno iskoristivi te da nisu
predviđeni za stalnu upotrebu i velik promet, kao i da će za sada
postojeći pontonski most služiti isključivo u vojne svrhe. "Možda će i
drugi privremeni prijelazi zahtijevati ograničenja, s obzirom da je
glavna misija IFOR-a potpomoći svoje snage, no ne odbacujem mogućnost
da se postojeći most i budući prijelazi upotrijebe i za civilne,
prvenstveno humanitarne svrhe", rekao je s tim u svezi na današnjoj
konferenciji za novinare zamjenik zapovjednika inženjeraca IFOR-a,
kapetan Huckins.
(Hina) br sb
021618 MET jan 96