Ž4=SJEDINJENE DRŽAVE
Ž1=THE WASHINGTON TIMES
Ž2=21. XII. 1997.
Ž3=Balkanska priča koju su mediji zanemarili
"Nedavno je The Washington Times objavio nekoliko članaka o potrazi
albanske većine na Kosovu za neovisnošću od Srbije ('Kosovski Albanci
zahtijevaju vlastitu državu', od 7. prosinca)", piše William Dorich,
autor knjiga 'Srpski genocid 1941. - 45.'(1991.), 'Kosovo' (1992.) i
(Zatomljen srpski glas i sloboda tiska u Americi' (1994.). "Kao autor
knjige 'Kosovo' objavljene 1992., zapanjen sam tvrdnjom medija i
ministarstva vanjskih poslova da Srbi nemaju nikakvih prava na Kosovu.
Da bi razumjeli što se sad događa u tom području, potrebno je
razumjeti povijest tog područja i ulogu koju su Albanci igrali u
stvaranju sadašnjeg neprijateljstva.
Za onog što Albanci smatraju svojim 'autonomnim' razdobljem na Kosovu
od 1974. - 1989., a koje je nelegalno uspostavio Maršal Josip Broz
Tito za svoje komunističke diktature, obrazovni je sustav (koji su
nadzirali Albanci) zabranjivao uporabu ćiriličnog pisma - kojeg Srbi
koriste od 9. stoljeća. Knjige o srpskoj povijesti, glazbi i vjeri
bile su uklanjane iz knjižnica i škola na Kosovu, a albanske su ih
vlasti spaljivale, nalik na ozloglašeno Hitlerovo spaljivanje knjiga
za vrijeme Holokausta.
Bahato je da su Albanci koji danas prosvjeduju na ulicama Kosova
tvrdeći da ih se 'progoni', isti oni Albanci koji su spaljivali
srpske knjige i koji su redovno oskvrnjivali srpske crkve. Učitelji
koji danas odbijaju učiti albansku djecu u srpskom školskom sustavu
isti su oni koji su na Kosovo krijumčarili knjige proizvedene u
Tirani, Iranu i Turskoj, koje slave pokolj milijuna Srba, Grka i
Makedonaca za 500 godina turske okupacije Balkana. Te knjige također
slave nacistička ubojstva Srba prije 50 godina, koja su počinili
Albanci na Kosovu.
Godine 1989., 79-godišnjeg je biskupa kosovskog, sadašnjeg srpskog
Patrijarha Pavla, albanska mladež na kosovskim ulicama skoro nasmrt
prebila. Biskup je proveo šest mjeseci u bolnici, gotovo umrijevši od
posljedica ozljeda. Albanci pametno kriju svoje progone i srpske
nedaće. Američki su mediji još jednom uspjeli zanemariti drugu stranu
te nasilne priče.
Sedamdesetih je godina rad najvažnijeg srpskog pisca i jedinog
jugoslovenskog dobitnika Nobelove nagrade, Ive Andrića, namjerno
uklonjen iz sveučilišnog programa Prištinskog sveučilišta, jer se
pisac očitovao kao Srbin, usprkos svom miješanom porijeklu. Gotovo
svih 15 godina kosovske 'autonomije', Albanci su zauzimali sve vodeće
položaje u Akademiji znanosti i umjetnosti te u vladi. U posljednjih
20 godina čak je i filmska industrija na Kosovu postala 'etnički
čista'; od 1977. nije produciran nijedan jedini srpsko - hrvatski
film. Cilj je bio uništavanje kulturnog i znanstvenog obrazovnog
potencijala srpskih ljudi.
Stoljećima su Srbi činili većinu stanovništva na Kosovu. To je bilo
tako do Drugog svjetskog rata, kad je njihov broj nasilno smanjen na
28%. Sad ih je 8%, nakon više od 15 godina nezauzdane rasističke
agresije albanskih terorista. Srpski narod ima svako pravo biti
uvrijeđen tim sustavnim genocidom: on je uspio. Više od 160.000 Srba
osamdesetih je godina bilo prisiljeno napustiti Kosovo, budući da su
paleži, prijetnje smrću i silovanja srpskih djevojaka postali
pandemični. Srpske crkve i srpska groblja oskvrnjuju se i dalje.
Stoka, pčele i voćnjaci manastira i mjesnih žitelja sustavno su
uništavani tijekom tog razdoblja. Čak ni srpske opatice nisu bile
pošteđene seksualnih zločina. Nijedna svjetska organizacija za ljudska
prava nije pristigla u pomoć tim Srbima.
Za Kosovske bitke 28. lipnja 1389., Srbi su u jednom danu izgubili
77.000 vojnika, u očajničkom pokušaju da sprječe ekspanziju Otomanskog
carstva u Europu. Tog su dana Srbi izgubili svoju državu i postali
robovi islama na gotovo 500 godina.
Stoljećima su turski okupatori nijekali Srbima osnovna ljudska prava:
obrazovanje, pravo na vlasništvo te čak i uporabu glazbenih
instrumenata. Glavni razlog zbog kojeg se Srbi tako dugo nisu bili u
stanju osloboditi islamskog jarma bila je činjenica da je turski
porezni sustav uzimao svakog prvorođenog kršćanina srpskih roditelja.
Kidnapirane sinove turska bi vojska uzimala, odgajala i uvježbavala za
janjičare, najelitniju borbenu silu u islamskoj povijesti. Kao
mladići, ti bi srpski sinovi opet bivali poslani na Balkan da ubijaju
svoje kršćanske roditelje, braću i sestre koje više nisu prepoznavali.
Tek su u drugoj polovici devetnaestog stoljeća Srbi naposljetku
uspjeli zbaciti svoje tlačitelje i osigurati svoju slobodu. Bilo je to
na Berlinskom kongresu 1878., kad je međunarodna zajednica priznala
Srbiji neovisnost.
Poslije Prvog svjetskog rata, samo je Srbija odustala od svoje države
da bi 1918. stvorila Kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca. Hrvati i
Slovenci bili su vazali Austrijskog carstva te su rado odustali od
svog statusa da se pridruže Srbima u novoj državi 'južnih Slavena',
nazvanoj kasnije Jugoslavija. Srpski je suverenitet žrtvovan na štetu
milijuna Srba koji su u ovom stoljeću platili krajnju cijenu za
slobodu, izgubivši u Prvom svjetskom ratu 52% odraslog muškog
stanovništva. Srbi su također kao naši saveznici izgubili 1,5 milijuna
ljudi u Drugom svjetskom ratu. Srbi su lakovjerno vjerovali da je
'nikad više' uključivalo i njih. No čini se da političari Novog
svjetskog poretka imaju druge zamisli: kako je čudno što te zamisli
nalikuju srpskoj sudbini na Kosovu 1389.
Kosovo nije samo pitanje neke pokrajine ili toga koja je etnička
skupina brojnija; radi se o jednakopravnosti i ljudskom dostojanstvu.
Kosovo je kolijevka srpskog kršćanstva, koje potječe iz 12. stoljeća.
Kosovo je za Srbe ono što je Vatikan za rimske katolike. Na toj su
svetoj zemlji Srbi izgradili svoje prve crkve i manastire, 200 godina
prije svog velikog poraza na Kosovu. Mnoge su te crkve izdržale
razorno djelovanje mržnje; one danas svjedoče o tisuću godina srpske
volje za opstankom.
Više od 150.000 Srba 'očišćeno' je s Kosova za Drugog svjetskog rata,
a Tito im je zanijekao pravo povratka, dodijelivši njihovu zemlju
200.000 albanskih plaćenika koji su se borili za njegovu komunističku
pobjedu. Ti albanski plaćenici za to su nagrađeni dobrobitima
nedostupnim drugim jugoslavenskim građanima. Treba spomenuti da je
tisuće iranskih plaćenika koji su se borili u građanskom ratu u Bosni
ostalo u zemlji, dobivajući pravo boravka navodnim ženidbama s
Bosankama, da bi prikrili svoje političke aktivnosti. Oni su također
obasipani povlasticama, usprkos lukavstvu ministarstva vanjskih
poslova koje tvrdi da je 'samo 200 plaćenika ostalo u Bosni.'
Jugoslavenski popis stanovništva iz 1989. otkriva da je od Drugog
svjetskog rata 850.000 Albanaca rođeno u Jugoslaviji. Na početku rata
u Bosni 1992., agencija Associated Press pričala je o '1,2 milijuna
Albanaca na Kosovu'.(...) Danas Associated Press inzistira da na
Kosovu živi '1,7 milijuna Albanaca', no ne objašnjava dramatičan rast
od 45% u samo pet godina. To povećanje kosovskog islamskog
stanovništva može biti izravno pripisano ratobornim ilegalnim
tuđincima, koji prelaze granicu u Kosovo jednako lagano kao što
Meksikanci ulaze u Kaliforniju preko San Diega. Arogantno je da se tih
pola milijuna ilegalnih stanovnika pretvaralo da su legalni žitelji
jugoslavenskog Kosova te su nadalje zaključivali da imaju pravo
odvojiti taj teritorij tek stoga, što ih je više nego Srba. (...) Kao
Amerikanac, brinem se da bi ta albanska rasprava implicirala da su
dijelovi južne Kalifornije, Floride i Teksasa zreli za odcjepljenje od
Sjedinjenih Država, izaberu li etničke ili vjerske većine iskoristiti
to apsurdno obrazloženje. Kosovski bi model također predstavljao
opasan primjer u mnogim dijelovim svijeta.
Čišćenje Srba s Kosova nije ništa novo u srpskoj povijesti. Godine
1737., četvrt je milijuna Srba nasilno udaljeno. Nakon Berlinskog
kongresa 1878., gotovo je 200.000 Srba opet izbačeno iz područja. Taj
trend je poprimio tragične razmjere poslije rata na Kreti između Turske
i Grčke 1897.. Te su godine moji roditelji 'očišćeni' s Kosova te
raseljeni u Krajinu, gdje je moj otac rođen 1908. Za Drugog svjetskog
rata, 17 su mojih rođaka spalili hrvatski nacisti u pravoslavnoj
crkvi. To mediji nazivaju 'davnom prošlošću', usprkos činjenici da se
dogodilo mojoj obitelji za mojeg života. Posljednjih godina mnogo se
pažnje posvećuje terorističkim aktivnostima, 'razbojničkim državama' i
sličnom. No još nisam vidio pošten članak u većim novinama o 'pokretu
za oslobođenje' na Kosovu - terorističkom pokretu čiji je cilj etnički
čisto muslimansko Kosovo, i silom ako je potrebno. Ti ratoborni
Albanci ne trude se pregovarati sa Srbima o teritoriju na kojem su
tisuće godina stajale njihove glavne pravoslavne crkve i manastiri;
njihovo 'sve ili ništa' stajalište čista je agresija. (...)
Kosovo je srpska duša: ukrasti ju, bio bi još jedan zločin protiv
čovječnosti u ovom stoljeću - stoljeću u kojem su Srbi izgubili jednu
trećinu svog naroda zbog te vrste rasističke i vjerske tiranije."
230241 MET dec 97
Najava događaja - svijet - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - fotografije - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - kultura - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - Hrvatska - za subotu, 18. siječnja
Najava događaja - sport - za subotu, 18. siječnja
Euroliga: Baskonia svladala Panathinaikos, pet koševa Šamanića
Ligue 1: Preokret i pobjeda Lillea protiv Nice
Premijera predstave "Pir malograđana" Gradskog kazališta "Zorin dom"
Reakcije stranaka na videosnimku ministra Dabre, traže ostavku
La Liga: Espanyol - Valladolid 2-1, Jurić igrao do 83. minute