ZAGREB, 18. prosinca (Hina) - U Hrvatskoj su dosad registirana 33 turističko-seoska gospodarstva, a u suradnji sa Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR) napravljen je i poseban program kreditiranja obnove autohtonih ruralnih
objekata koji će se početi realizirati početkom iduće godine, istaknula je predsjednica Kluba "Selo" i predsjednica uprave Hrvatskog farmera Dijana Katica na današnjoj konferenciji za novinare.
ZAGREB, 18. prosinca (Hina) - U Hrvatskoj su dosad registirana 33
turističko-seoska gospodarstva, a u suradnji sa Hrvatskom bankom za
obnovu i razvitak (HBOR) napravljen je i poseban program kreditiranja
obnove autohtonih ruralnih objekata koji će se početi realizirati
početkom iduće godine, istaknula je predsjednica Kluba "Selo" i
predsjednica uprave Hrvatskog farmera Dijana Katica na današnjoj
konferenciji za novinare. #L#
Turističko-seoska gospodarstva do sada su registrirana u sedam
hrvatskih županija i to: deset u županiji Istarskoj, osam u
Dalmatinskoj, sedam u Zagrebačkoj, tri u Varaždinskoj, po dvije u
Međimurskoj i Krapinsko-zagorskoj te jedna u Vukovarsko-srijemskoj
županiji.
Usprkos tome, seoski je turizam u Hrvatskoj još uvijek na samom
početku, iako su poznate njegove brojne prednosti kao i pozitivni
učinci na revitalizaciju seoskog područja, istaknuo je savjetnik
Hrvatskog farmera Stjepan Cukor.
Stoga je u suradnji s Ministarstvom turizma i Ministarstvom
poljoprivrede pokrenuta inicijativa za promjenu Pravilnika o pružanju
ugostiteljskih usluga na seoskim domaćinstvima jer su do sada oni koji
su se željeli baviti tim poslom morali biti obavezno poljoprivredni
osiguranici.
Klub "Selo" koji je u rujnu ove godine osnovan na inicijativu
Ministarstva gospodarstva radi promicanja turističko-seljačkih
gospodarstava, njihova uzajamnog povezivanja, edukacije i nastupa na
tržištu do lipnja iduće godine imat će podružnice u svim hrvatskim
županijama.
Cilj je tih podružnica, između ostalog, i edukacija županijskih Ureda
za turizam kao i bankarskih službenika koji kategoriju seoskog turizma
poistovjećuju s ugostiteljstvom.
U cilju promidžbe seoskog turizma u idućoj se godini u suradnji sa
Ministarstvom turizma, Zagrebačkim velesajmom i Turstičkom zajednicom
grada Zagreba, planira i izdavanje zajedničkog slovensko-hrvatskog
kataloga ponude koji bi se promovirao na domaćem i inozemnom tržištu u
sklopu promocije turističke ponude Hrvatske.
Hrvatski je farmer u suradnji sa Zagrebačkim velesajmom organizirao
na ovogodišnjem Božićnom sajmu svakodnevno predstavljanje
turističko-seoskih gospodarstava iz svih sedam hrvatskih županija gdje
one do sada postoje. Promidžba je organizirana pod motom: Tradicija,
običaji i hrvatski blagdanski stol u funkciji razvitka turističkih
destinacija, a pokazala je da svaki hrvatski običaj kao i bogata
autohotna gastronomska ponuda ima mogućnost dobre turističke
prezentacije.
Kako su organizatori iznimno zadovoljni tom promocijom, u idućoj se
godini planira na Zagrebačkom velesajmu i stalna postava autohtone
Posavske kuće koja bi bila ogledni primjerak turističko-seoskog
gospodarstva. Iduće će godine biti osnovana i posebna putnička
agencija pod nazivom "Sela" s ciljem razvoja ove djelatnosti.
(Hina) js vl
181502 MET dec 97