ZAGREB, 18. prosinca (Hina) - Zagrebačke tvrtka za proizvodnju i promet sladoleda i smrznute hrane Ledo, iz sastava koncerna Agrokor, ove će godine ostvariti 400 milijuna kuna prihoda ili 70 milijuna kuna više nego lani, dok bi dobit
tvrtke, prema očekivanjima, trebala porasti 72 posto, kazala je na današnjoj konferenciji za novinare u zagrebačkom hotelu Intercontinental direktorica Leda Ljerka Puljić.
ZAGREB, 18. prosinca (Hina) - Zagrebačke tvrtka za proizvodnju i
promet sladoleda i smrznute hrane Ledo, iz sastava koncerna Agrokor,
ove će godine ostvariti 400 milijuna kuna prihoda ili 70 milijuna kuna
više nego lani, dok bi dobit tvrtke, prema očekivanjima, trebala
porasti 72 posto, kazala je na današnjoj konferenciji za novinare u
zagrebačkom hotelu Intercontinental direktorica Leda Ljerka Puljić.
#L#
Lanjska neto dobit Leda iznosila je 7,2 milijuna kuna, a kako očekuju
u tvrtki, ove će godine prodati 10 tisuća tona vlastitih proizvoda te
3200 tona trgovačke robe, što je 13 posto više u odnosu na plan te 27
posto više nego u 1996. godini.
U idućoj godini planira se daljni rast, kako financijskih tako i
proizvodnih pokazatelja, za 20 posto. Prodaja bi trebala dosegnuti
15.000 tona, što je, po riječima Ljerke Puljić, za Ledo pravi izazov,
budući da namjeravaju zadržati vodeću poziciju na domaćem tržštu s
udjelom od 63 posto.
Samo tijekom ove godine Ledo je lansirao 11 novih sladolednih
proizvoda, a takav trend nastavit će se i u idućoj godini. Tako će se,
po njezinim najavama, na tržištu uskoro pojaviti nove marke sladoleda,
primjerice, multivitaminski sladoled, dok na području plasmana
smrznute hrane Ledo planira postati najveći distributer.
Tijekom sljedeće godine Ledo namjerava povećati izvoz, istaknula je
Ljerka Puljić, a radi što boljeg plasmana na tržištima Slovenije,
Bosne i Hercegovine te Makedonije otvorena je vlastita tvrtka u
Ljubljani i Sarajevu.
Tijekom prvih deset ovogodišnjih mjeseci Ledo je na inozemna tržišta
plasirao roba u vrijednosti 15,76 milijuna kuna, pri čemu 597.406 kilograma
vlastitih proizvoda te 112.403 trgovačkih roba.
Otežavajuća okolnost za veći izvoz su zakonski propisi kojima se žele
zaštiti proizvođači zemalja u koje se izvozi sladoled, no u Ledu
očekuju kako će potpisivanje trgovinskih sporazuma sa zemljama CEFTA-e
omogućiti prodor na ta nova tržišta, a nakon noramlizacije odnosa sa
SRJ očekuje se povratak i na to veliko tržište.
Ocjenjujući primjenu Zakona na dodanu vrijednost (PDV) početkom 1998.
godine, u Ledu ocjenjuju kako će cijene njihovih proizvoda porasti i
to za razliku dosadašnjeg poreza od približno 16 posto i jedinstvene
porezne stope od 22 posto, no taj se porast neće odnositi na sve
proizvodne marke.
Sljedeća godina donijet će sa sobom i nova ulaganja, a riječ je
ponajprije o ulaganju u rashladnu opremu, auto hladnjače i hladnjače
za skladištenje robe te zamjenu dotrajalih strojeva sa posebnim
naglaskom na osuvremenjavanju proizvodne linije za smrznuta tijesta
koje će pomoći pri učvršćivanju vodeće pozicije na tržištu smrznute
hrane.
Dosad je Ledo u modernizaciju proizvodnje uložio pet milijuna
njemačkih maraka.
(Hina) mk vl
181455 MET dec 97