DUBROVNIK, 3. prosinca (Hina) - Kako bi se hrvatski turizam vratio na
mjesto koje mu pripada na inozemnom turističkom tržištu, svi hrvatski
turistički djelatnici moraju osluškivati prijedloge i iskustva
inozemnih turističkih partnera, pri čemu se prvenstveno misli na
touroperatore iz nama značajnih emitivnih tržišta, a ne pisati
elaborate o tome u kaojem bi smjeru hrvatski turizam trebao ići,
istaknula je direktorica turističke agencije Atlas i članica
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice na okruglom stolu
"Aktualni trenutak hrvatskog turizma" Pave Župan Rusković. Okrugli
stol organiziran je u sklopu 29. poslovnih susreta "Proizvođači
hotelijerstvu 98", koji se od 2. do 4. prosinca održavaju u
Dubrovniku. #
O turističkim iskustvima svojih zemalja i radu velikih organizatora
putovanja iz Njemačke i Velike Britanije te o izlasku iz problema u
kojima se trenutačno nalazi domaća turistička industrija hrvatskim
su hotelijerima govorili predstavnik TUI-a Verner Bilgram i direktor
Transana John Hilly.
Glavni je moto njemačkog TUI-a, najvećeg svjetskog koncerna
touroperatora, čije su osnovne djelatnosti organizacija putovanja i
sudjelovanje u djelatnosti hotela da gost određuje poslovanje koje
temelji na ekonomskim kriterijima, fleksibilnosti, brzini i
inovativnosti.
To je prvi touroperator koji je još 1993. godine tiskao katalog s
hrvatskom turističkom ponudom, a u njegovoj je organizaciji u Hrvatsku
ove godine došlo 33.100 Nijemaca. Za 98. godinu prognoziraju da će
dovesti 45 tisuća turista.
No, prepreka razvitku turističke djelatnosti u nas je podizanje
hotelskih cijena na uštrb kvalitete. Naime, po Bilgramovim riječima,
unatoč uvođenju poreza na dodanu vrijednost, hotelske se cijene ne bi
smjele povećavati zbog negativnog efekta koji će se odraziti na
dolazak turista iz drugih zemalja.
Razvojna vizija TUI-a seže do 2003. godine, kada se u Hrvatskoj
očekuje dolazak 150 tisuća njemačkih turista u njihovoj organizaciji.
Hrvatski bi se turistički razvoj trebao temeljiti na raznovrsnim
programima, prilagođenim potrebama gostiju, poboljšanju
infrastrukture te obrazovanju turističkog kadra.
Britanski je touroperator Transan još sredinom 80-tih godina imao
programe za Hrvatsku, a nakon kraće ratne stanke ove su godine
lansirali program s čarter letovima za Dubrovnik, koji je trajao od 5.
kolovoza do 4. studenog.
Po njihovom bi mišljenju u Hrvatsku došlo još više inozemnih turista,
prvenstveno Britanaca, kada bi se u toj zemlji "razbio" imidž Hrvatske
kao nesigurne zemlje. U svemu tome na prvom je mjestu reklama, koja bi
u Velikoj Britaniji trebala biti prisutna tijekom čitave godine.
Kako je istaknuo Hilly, već bi sada trebali biti gotovi programi
hrvatske turističke ponude za to tržište za 1999. godinu. Da bi se
uspjelo u turističkoj industriji i poslovalo profitabilno potrebno je
dugoročno planiranje (5 godina unaprijed), mišljenja je Hilly.
Za iduću turističku sezonu u organizaciji Transana u Hrvatsku bi
trebalo doći 30 tisuća Britanaca, dok bi se ta brojka u 2000-toj
godini popela na 100 tisuća.
(Hina) splj sbo
031408 MET dec 97
SKV: Hrvatska u 4,30 sati
SKV: Svijet u 4,30 sati
TikTok: Bez Bidenova jamstva od nedjelje ćemo biti prisiljeni prestati s radom
Josip Dabro podnio ostavku
Južna Koreja: Istražitelji traže produljenje pritvora predsjednika
Trumpova inauguracija: SAD jačaju sigurnost meksičke granice u El Pasu
Tisuće Australaca bez struje uslijed jake kiše i razornih vjetrova
Kolumbijski predsjednik obustavio mirovne pregovore s pobunjenicima ELN-a
Talijanska premijerka Meloni prisustvovat će Trumpovoj inauguraciji
Najava događaja - svijet - za subotu, 18. siječnja