FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

3 VJESNIK-RAZGOVOR MLAKAR-LATINOVIĆ 3-12

Ž1=VJESNIK Ž2=3. XII. 1997. Ž3=Mlakar: U godinu dana smanjit ćemo broj zaposlenih u državnoj upravi za 10 posto "Je li hrvatska državna uprava doista prevelika, i s golemim viškom zaposlenih, kako je to pokazalo istraživanje uglednog britanskog Instituta 'Adam Smith'? Prijeti li administraciji velika 'čistka', kako je objavio tjednik 'Globus', ili je riječ o pokušaju da se broj uposlenih zaista svede na razumnu razinu, a time i omogući brže i uspješnije obavljanje administrativnih poslova?", pitanja su na koje je Andrea Latinović odgovore potražila kod ministra uprave Davorina Mlakara, koji je u ime hrvatske Vlade naručio istraživnje u Institutu 'Adam Smith'. Ministar Mlakar napominje kako državna uprava, gledamo li je samo kao one zaposlene u ministarstvima, Vladi i Saboru ili i one koji su u tzv. javnoj upravi (ljudi u prosvjeti, znanosti, zdravstvu, kulturi), broji više ljudi nego što treba za posao koji obavlja. "Dakle, državna uprava nije glomazna, ali je prekobrojna. Posao se može obaviti i s manje ljudi", kaže Mlakar. Dodaje kako je prevelik broj zaposlenih dijelom naslijeđen iz bivšeg sustava ali se dio i uvećao u hrvatskoj državi, a o tome kako bi ga se moglo smanjiti za 10 posto kaže: "Ovisno o tome kojim se brojem računa. Ako računamo da u klasičnoj državnoj upravi - Vladi, Vladinim službama, Saboru, ministarstvima, Uredu Predsjednika, Uredu za nacionalnu sigurnost - ima oko 23.000 zaposlenih, a u to ne ulaze Ministarstvo obrane i Ministarstvo unutarnjih poslova, 10 posto bi bilo nešto više od 2.000 ljudi. Po našim podacima, u županijskim uredima radi više od 7.000 ljudi, a broj se mijenja iz dana u dan, jer zbog lošeg stanja u državnoj upravi više ljudi iz nje odlazi, nego što u nju dolazi". Ministar Mlakar napominje kako se i djelotvornost te administracije dijelom smanjuje upravo zbog prekobrojnosti, a upozorava i na slabu odgovornost zaposlenih koja "šteti tom poslu", o čemu kaže: "Zaposleni u administraciji moraju shvatiti da su servis i usluga građanima i da je njihov posao toliko dobar koliko su građani zadovoljni tom uslugom. Imamo velik broj prigovora na rad i državne uprave i lokalne administracije. S tim se problemima najčešće susreću povratnici iz inozemstva, pogotovo oni koji dolaze iz zemalja u kojima administracija funkcionira brzo i gdje je uslužna. Oni su, vjerojatno s pravom, najveći kritičari našega načina rada: zaprepašteni su kako ih se maltretira obvezom skupljanja niza papira, potvrda... svega što je krasilo socijalističku administraciju, koja je imala i aroganciju vlasti, čega, nadam se, danas nema. Ali, navike su ostale, pogotovo kad nema sankcija kojima bi se kaznio spori rad, arogancija prema građanima... Naši propisi su, vjerojatno, također dijelom krivi što građani sporo ostvaruju svoja prava". Kako bi se pospiješila uspješnost državne uprave, ministar Mlakar ocjenjuje da treba "urediti položaj činovnika, odnosno državnih službenika, tako da bude zadovoljavajući, da od plaće mogu pristojno živjeti, ali i da njihov rad bude odgovarajući, da mala i dobro organizirana uprava brzo pruža usluge. To je moguće postići pomoću raznih tehničkih pomagala, tečajeva za dodatno školovanje, ali i stalnom kontrolom njihovog rada. Želimo ne preobrazovanu, ali pravilno obrazovanu administraciju s tehničkim pomagalima čiji će broj biti primjeren normalnom obavljanju poslova", napominje Mlakar. 030245 MET dec 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙