PEKING, 1. prosinca (Hina) - Posmrtna maska Lorenza Veličanstvenog, oklop Cosima Prvog, mačevi i starinske puške, pokućstvo, tapiserije i predmeti umjetnog obrta, sve radovi firentinskih majstora iz vremena neupitne moći porodice
Medici, manji su dio velike izložbe "Umjetnina iz zbirke Medici" otvorene ovih dana u kineskom glavnome gradu.
PEKING, 1. prosinca (Hina) - Posmrtna maska Lorenza
Veličanstvenog, oklop Cosima Prvog, mačevi i starinske puške,
pokućstvo, tapiserije i predmeti umjetnog obrta, sve radovi
firentinskih majstora iz vremena neupitne moći porodice Medici,
manji su dio velike izložbe "Umjetnina iz zbirke Medici" otvorene
ovih dana u kineskom glavnome gradu.#L#
Ova je izložba inače i prva u okviru "Kine 98: Godine međunarodne
likovne umjetnosti", ambiciozno najavljenog projekta koji će
kineskoj publici u nizu gradova predstaviti stare i suvremene
likovne umjetnike iz većeg broja zemalja.
Postavljena u Palači radničke kulture, u jednom od drevnih,
monumentalnih zdanja u stoljetnom parku uz zidine Zabranjenog
grada, domaću publiku zbirka Medici prvenstveno privlači slikama
majstora iz 16. i 17. stojeća, koje i čine većinu od 102 eksponata.
Uz Michelangelova "Tritona" (ugljen na zidu), i Botticellievu
"Djevicu Mariju s malim Isusom i svetim Ivanom", uz radove iz
Ghirlandaiove škole tu su i brojni portreti članova porodice
Medici, velika platna na mitološke teme ili s prizorima bitaka, te
krajolici i mrtve prirode slikara s čijim se imenima Kinezi sigurno
susreću i po prvi put, a čija djela svjedoče visoko umijeće
talijanskog slikarstva iz doba dok je ulje na platnu u Kini bilo
potpuno nepoznata tehnika. Kao uostalom i anatomska i psihološka
vjernost likova, izvedenih vještinom dostojnom pozornosti mecena i
sakupljača iz kuće Medici.
U današnjoj Kini, dok popularnost ulja na platnu ide pod ruku s
vrtoglavim cijenama kakve pojedini slikari postižu, stari su
europski majstori uvijek jamstvo dobre posjećenosti izložbe.
Njihovo umijeće očarava i kompozicijom i rasvjetom, šarolikošću
tema (tu su i ulja s pticama, ribama, cvijećem i školjkama), te
nenametljivim svjedočenjem susreta kultura u prošlosti, o čemu
primjerice govori i jedna Monarieva "Mrtva priroda s glazbalima i
kineskim porculanom".
Nažalost, izložba "Umjetnina iz zbirke Medici" nije dobila ništa
smještajem u graditeljski raskošan okvir nekadašnjeg carskog
dvorca. Zračeći izvanjskim skladom i unutrašnjom zapuštenošću,
hladna Palača radničke kulture s potpuno neadekvatnom rasvjetom i
uz očitu štednju struje malo je učinila i za kvalitetnu
prezentaciju umjetnina, i za publiku koja u polumraku među
izlošcima može mirno predvidjeti nevelik Michelangelov "Muški
torzo". Teže je međutim na ulazu u izložbeni prostor previdjeti
ležerno zavaljene dežurne policajce ili razumjeti zašto za ionako
slabo oglašenu izložbu nema primjerenih pisanih materijala.
(Hina) mer br
011128 MET dec 97