FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U VUKOVARSKU LUKU UPLOVIO PRVI BROD

VUKOVAR, 26. studenoga (Hina) - U vukovarsku luku jutros je pristao prvi brod, "Dunav-expres", čime je započelo poslijeratno funkcioniranje Luke Vukovar. "Dunav-expres" doplovio je Dunavom iz SR Jugoslavije, registriran je u Njemačkoj, a dopremio je opremu za UNTAES, izvijestio je danas direktor Luke Vukovar Tomislav Latinac.
VUKOVAR, 26. studenoga (Hina) - U vukovarsku luku jutros je pristao prvi brod, "Dunav-expres", čime je započelo poslijeratno funkcioniranje Luke Vukovar. "Dunav-expres" doplovio je Dunavom iz SR Jugoslavije, registriran je u Njemačkoj, a dopremio je opremu za UNTAES, izvijestio je danas direktor Luke Vukovar Tomislav Latinac. #L# Vukovarska luka prije rata pretovarivala je do 1,5 milijuna tona tereta godišnje sa pet tadašnjih dizalica. Tijekom reintegracije luka je ponovno obnovljena i osposobljena za svoju djelatnost. Luka je za srpske agresije potpuno uništena, a otuđene su i dizalice, dodao je Latinac. Roba se sada pretovara s dvije rabljene dizalice, nabavku kojih je financirala belgijska vlada. "Pa ipak nakon svečanog postavljenja tih dizalica 31. srpnja imali smo mnogo posla da ih tehnički osposobimo za pretovar", kazao je Latinac dodavši da je ovih dana luka napokon dobila certifikat da su dizalice ispravne i da mogu početi raditi. No, osim sredstava za dizalice dosad nije ništa uloženo u luku, požalio se Latinac dodavši kako još predstoji nabavka druge opreme za pretovar i malipulaciju robe kao i obnova lučkih skladišta. U luci zasad radi 21 radnik koje plaća vukovarski VUPIK, jer je luka prije rata dobila status jedne radne jedinice u tom poduzeću. Stoga predstoji i rješavanje sadašnjeg prijelaznog statusa luke, odnosno njezino izdvajanje iz VUPIK-a kako bi se status luke uskladio sa statusom drugih hrvatskih riječnih luka. Ministrstvu pomorstva, prometa i veza upućen je projekt obnove vukovarske luke koji bi, po Latinčevim riječima, koštao 17 milijuna njemačkih maraka i ta bi se sredstva postupno ulagala u luku tijekom naredne tri godine u skladu s tržišnim potrebama. "Već sada imamo toliko poslova za iduću godinu da znamo kako nam sadašnje dvije dizalice nisu dovoljne", napomenuo je Latinac. Isplativost tog projekta za Latinca nije upitna, za razliku od projekta gradnje kanala Dunav-Sava i izgradnje nove vukovarske luke na tom kanalu. Naime, direktor vukovarske luke iznio je dvojbu da bi takav projekt koji bi, po njegovim informacijama, koštao preko 600 milijuna dolara, bio usklađen sa stvarnim potrebama Hrvatske i šireg područja. "Vukovarska luka na Dunavu u sadašnjim okolnostima može svoju osnovnu funkciju pretovara tereta obaviti uspješnije nego planirana luka na kanalu", smatra Latinac. (Hina) rd mi 261444 MET nov 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙