VUKOVAR, 26. studenoga (Hina) - U vukovarsku luku jutros je pristao prvi brod, "Dunav-expres", čime je započelo poslijeratno funkcioniranje Luke Vukovar. "Dunav-expres" doplovio je Dunavom iz SR Jugoslavije, registriran je u
Njemačkoj, a dopremio je opremu za UNTAES, izvijestio je danas direktor Luke Vukovar Tomislav Latinac.
VUKOVAR, 26. studenoga (Hina) - U vukovarsku luku jutros je pristao
prvi brod, "Dunav-expres", čime je započelo poslijeratno
funkcioniranje Luke Vukovar. "Dunav-expres" doplovio je Dunavom iz
SR Jugoslavije, registriran je u Njemačkoj, a dopremio je opremu za
UNTAES, izvijestio je danas direktor Luke Vukovar Tomislav
Latinac. #L#
Vukovarska luka prije rata pretovarivala je do 1,5 milijuna tona
tereta godišnje sa pet tadašnjih dizalica. Tijekom reintegracije
luka je ponovno obnovljena i osposobljena za svoju djelatnost. Luka
je za srpske agresije potpuno uništena, a otuđene su i dizalice,
dodao je Latinac.
Roba se sada pretovara s dvije rabljene dizalice, nabavku kojih je
financirala belgijska vlada. "Pa ipak nakon svečanog postavljenja
tih dizalica 31. srpnja imali smo mnogo posla da ih tehnički
osposobimo za pretovar", kazao je Latinac dodavši da je ovih dana
luka napokon dobila certifikat da su dizalice ispravne i da mogu
početi raditi. No, osim sredstava za dizalice dosad nije ništa
uloženo u luku, požalio se Latinac dodavši kako još predstoji
nabavka druge opreme za pretovar i malipulaciju robe kao i obnova
lučkih skladišta.
U luci zasad radi 21 radnik koje plaća vukovarski VUPIK, jer je luka
prije rata dobila status jedne radne jedinice u tom poduzeću. Stoga
predstoji i rješavanje sadašnjeg prijelaznog statusa luke, odnosno
njezino izdvajanje iz VUPIK-a kako bi se status luke uskladio sa
statusom drugih hrvatskih riječnih luka.
Ministrstvu pomorstva, prometa i veza upućen je projekt obnove
vukovarske luke koji bi, po Latinčevim riječima, koštao 17 milijuna
njemačkih maraka i ta bi se sredstva postupno ulagala u luku tijekom
naredne tri godine u skladu s tržišnim potrebama.
"Već sada imamo toliko poslova za iduću godinu da znamo kako nam
sadašnje dvije dizalice nisu dovoljne", napomenuo je Latinac.
Isplativost tog projekta za Latinca nije upitna, za razliku od
projekta gradnje kanala Dunav-Sava i izgradnje nove vukovarske
luke na tom kanalu.
Naime, direktor vukovarske luke iznio je dvojbu da bi takav projekt
koji bi, po njegovim informacijama, koštao preko 600 milijuna
dolara, bio usklađen sa stvarnim potrebama Hrvatske i šireg
područja.
"Vukovarska luka na Dunavu u sadašnjim okolnostima može svoju
osnovnu funkciju pretovara tereta obaviti uspješnije nego
planirana luka na kanalu", smatra Latinac.
(Hina) rd mi
261444 MET nov 97