NEW YORK, 26. studenoga (Hina/AFP) - Kazališna verzija "Kralja lavova", u postavi redateljice koja dolazi iz eksperimentalnog kazališta, osvojila je publiku i kritiku koja ju je sumnjičavo očekivala na Broadwayu.
NEW YORK, 26. studenoga (Hina/AFP) - Kazališna verzija "Kralja
lavova", u postavi redateljice koja dolazi iz eksperimentalnog
kazališta, osvojila je publiku i kritiku koja ju je sumnjičavo
očekivala na Broadwayu.#L#
Uspjeh produkcije vrijedne između 15 i 20 milijuna dolara, što je
najveći proračun u povijesti Broadwaya, mogao se predvidjeti,
budući da je istoimeni animirani film 1994. zaradio oko 750
milijuna dolara u svijetu.
No, premašio je i očekivanja Disneya. "To je vrlo rijetko, vrlo
zadovoljavajuće", rekao je za dnevnik "USA Today" Peter Schneider,
dužnosnik odjela za crtani film i živu predstavu.
Četiri predstave vikendom ostvaruju rekordan prihod od četiri
milijuna dolara, ocjenjuje časopis "Variety", te treba pričekati
svibanj 1998. kako bi se spektakl vidjelo s boljih mjesta.
Manje se očekivao uspjeh među kritičarima jer je dolazak Disneya na
ugao Times Squarea i 42. ulice, američkog svetišta "nobl"
kazališta, izazvao negodovanje Njujorčana.
Osim toga, Disney već nekoliko godina predstavlja na Broadwayu
"Ljepoticu i zvijer", nemaštovit sladunjavi spektakl koji
trodimenzionalno prikazuje njegov animirani film, slobodno
inspiriran pričom Charlesa Perraulta.
Međutim, kritika je gotovo jednoglasna s "New York Timesom" koji je
u nedjelju tiskao naslov: "Kralj lavova zaslužuje riku
odobravanja".
Disney je 44-godišnjoj redateljici, poznatoj u svijetu po modernim
postavama Shakespearea, na raspolaganje stavio golema novčana
sredstva. Ona zaslužuje najveći dio pohvala, ocjenjuje "New York
Post", jer je napisala neke pjesme, nacrtala kostime i stvorila
izvanredne lutke, umijeće koje je naučila u Šri Lanki.
Da bi ispričala priču o laviću koji postaje kralj džungle unatoč
zaprekama i vlastitim strahovima, Julie Taymor je izabrala
iluziju, na uštrb realizma kojem Disney obično daje prednost.
Ne želi nam pokazati prave lavove i gazele, a glumci i animatori
lutaka vidljivi su iza maski i kostima.
"Znala sam da ću se morati boriti protiv filma, zato sam odlučila
učiniti spektakl što opipljivijim", dodala je Taymor.
(Hina) bis bnš
261114 MET nov 97