ZAGREB, 13. studenoga (Hina) - O svjetskoj internacionalizaciji i globalizaciji gospodarstva, njihovu utjecaju na poslovanje poduzeća, teškoćama i opasnostima te načinima pripreme poduzeća za te izazove danas je bilo govora na
godišnjemu Forumu direktora poduzeća u Zagrebu, koji su organizirali Slovenska škola za managere Centar Brdo - Sklad za razvoj managementa, Ministarstvo gospodarstva Republike Hrvatske i Hrvatska udruga poslodavaca.
PODUZEĆA
ZAGREB, 13. studenoga (Hina) - O svjetskoj internacionalizaciji i
globalizaciji gospodarstva, njihovu utjecaju na poslovanje
poduzeća, teškoćama i opasnostima te načinima pripreme poduzeća za
te izazove danas je bilo govora na godišnjemu Forumu direktora
poduzeća u Zagrebu, koji su organizirali Slovenska škola za
managere Centar Brdo - Sklad za razvoj managementa, Ministarstvo
gospodarstva Republike Hrvatske i Hrvatska udruga poslodavaca.
#L#
Globalizacija je sigurno jedna od najvažnijih svjetskih pojava
koja utječe i na gospodarstvo i na države, rekao je u uvodnom govoru
pomoćnik ministra gospodarstva dr. Milan Čuvalo. Temelji održanja
i uspjeha nekoga poduzeća u takvim gospodarskim nagnućima su
znanje, inventivnost i prilagodljivost, a ovakvi seminari, kako je
rekao, nude nove spoznaje poslovoditeljima hrvatskih tvrtaka.
Stečenim iskustvom oni mogu znatno pomoći u razvoju i napretku tih
tvrtaka, ali i hrvatskoga gospodarstva, rekao je Čuvalo.
Globalizacija, po riječima direktora savjetodavnoga poduzeća
McKinsey za Francusku i predsjednika Nadzornog odbora Centra Brdo
dr. Petera Kraljiča, stvara nove mogućnosti, ali i opasnosti. Da bi
se moglo uključiti u globalizaciju, potrebno je razumjeti njezine
značajke i sadašnje stanje svjetskoga gospodarstva, rekao je
Kraljič. Za globalizaciju nekoga poduzeća, po njegovim riječima,
bitno je usmjeriti se na pojedine sektore, osjetiti pritiske
tržišta novca i "globalni rat" na svjetskome tržištu.
Kraljič smatra da je uništavanje velikih poduzeća i davanje
prednosti malom i srednjem gospodarstvu u Hrvatskoj i Sloveniji
pogrješka, jer, kako je rekao, samo velika poduzeća, koja su kadra
pratiti globalizaciju, mogu vući sveukupno gospodarstvo neke
zemlje.
Ulaganje u ljude, znanje i darovitost, intelektualno vlasništvo,
povezivanje s kvalitetnim partnerima, poznavanje pravih ciljeva i
mogućnosti, ambicije i potreba da se razvija internacionalna i
globalna kultura unutar poduzeća preduvjeti su bez kojih se ne može
uključiti u globalizaciju, rekao je Kraljič.
O mogućim strategijama izlaska na međunarodna tržišta nazočnima je
govorio profesor marketinga i poslovne strategije u Poslovnoj
školi IMD iz Lausanne dr. Derek F. Abell.
Uz globalnu viziju i strategiju hrvatske tvrtke, koje žele izići na
međunarodno tržište, moraju imati proizvod koji je drukčiji,
bolji, jeftiniji i kvalitetniji od proizvoda na određenu tržištu,
istaknuo je Abell.
(Hina) so gk
131822 MET nov 97