LOS ANGELES, 13. studenoga (Hina/AFP) - Tri američka filmska studija - "Fox", "Warner" i "DreamWorks" krenula su u osvajanje bogatog tržišta animacije, čiji je neosporni vlasnik desetljećima bio Walt Disney, počevši na taj način 'rat
za animirane filmove'.
LOS ANGELES, 13. studenoga (Hina/AFP) - Tri američka filmska
studija - "Fox", "Warner" i "DreamWorks" krenula su u osvajanje
bogatog tržišta animacije, čiji je neosporni vlasnik desetljećima
bio Walt Disney, počevši na taj način 'rat za animirane
filmove'.#L#
Neprijateljstvo je započeo "Twentieth Century Fox" koji je u
nedjelju krenuo s distribucijom svog prvog dugometražnog
animiranog filma "Anastasia", inspiriranog pričom o kćeri
posljednjeg ruskog cara Nikole II. Film će se u američkim kinima
početi prikazivati 21. studenog.
Sredinom iduće godine, kuća "Warner Bros" trebala bi se priključiti
borbi s filmom "Quest for Camelot" (U potrazi za Camelotom), a nakon
toga Steven Spielberg sa svojom producenstkom kućom "DremWorks" i
filmom "Prince of Egypt" (Egipatski princ), pričom o Mojsiju. Sva
su tri studija potrošila oko milijardu dolara za razvoj svojih
odjela za animaciju.
Na protivničkom polju odlučili su ne predati se te je Peter Chernin,
glavni direktor "News Corp", matične kuće "Foxa", izjavio kako je
Disney odlučio "učiniti sve što je u njegovoj moći da spriječi
uspjeh Anastasije".
Kako piše časopis "Entertainement Weekly", odgovorni u Disneyju
bili bi u stanju potisnuti na stražnje dijelove polica u trgovinama
igračaka sve proizvode vezane za "Anastasiju". Televizijska
postaja ABC, vlasništvo Disneya, odbila je u svojoj emisiji
"Čarobni svijet Disneya" emitirati promidžbene poruke za animirani
film "Anastasia".
"Želite se igrati s velikima? Dobrodošli u klub!", poručio je
svojim suparnicima predsjednik Disneyjeve distribucije Phil
Barlow.
"Walt Disney" do sada je imao gotovo monopolističku ulogu na
tržištu animiranog filma. U osam godina tvrtki je pripalo 85 posto
od 1,8 milijardi dolara prihoda od prodaje ulaznica za animirane
filmove.
Prema podacima specijalizirane tvrtke "Entertainment Data", svaki
od posljednjih šest filmova "Walta Disneya" zaradio je više od sto
milijuna dolara na sjevernoameričkom tržištu, a "Aladin" i "Kralj
lavova" zaradili su više od 200 milijuna dolara.
Ni "Fox" ni "DreamWorks" ne škrtare na sredstvima koja koriste u
napadu na tvrđavu "Disney". "Fox" je uložio stotinu milijuna dolara
za izgradnju studija za animaciju veličine 5.500 četvornih metara u
Phoenixu (Arizona).
Proračun za promidžbu crtića "Anastasia" (koji je stajao oko 50
milijuna dolara) iznosi oko 35 milijuna dolara. Naljepnice s
likovima iz filma pojavit će se na oko 200 milijuna banana i 50
milijuna grejpfruta, naranči i limuna.
U "Dreamworks", studiju Stevena Spielberga, Jefrreya Katzenberga i
Davida Geffena, polovica od ukupno 1.500 djelatnika radi u odjelu
animacije. Studio predviđa da će na tržište do 2002. godine izaći sa
sedam animiranih filmova, a proračun prvoga - "Prince of Egypt",
iznosi oko 70 milijuna dolara.
"Disneyevi" suparnici izvukli su pouku iz njegova uspjeha te će
početak prikazivanja "Anastasije" obilježiti puštanje u prodaju
popratnih proizvoda (knjiga, igračaka, lutaka, glazbenih kutija,
itd.).
"Disneyeve" metode nemaju tajni za čelnike suparničkih studija.
Prije nego je počeo obnašati sadašnju dužnost, ravnatelj "Foxa"
Bill Mechanic radio je za "Disney", jednako kao i jedan od osnivača
"DreamWorksa" Jeffrey Katzenberg. Odjel za animaciju u "Warneru"
procjenjuje da je oko 80 posto njegovih djelatnika u jednom
trenutku radilo za "Disney".
(Hina) bis bnš
131005 MET nov 97