FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ŠTRAJK FRANCUSKIH VOZAČA SE NASTAVLJA, EUROPA ZVONI NA UZBUNU

PARIZ, 4. studenoga (Hina/AFP/Reuter)- Novi krug pregovora između sindikata francuskih vozača kamiona i udruge poslodavaca nije u utorak donio rezultata; štrajk vozača nastavlja se s više od 141 zaprekom na francuskim prometnicama, a na uzbunu zvone susjedne zemlje čija gospodarstva trpe velike gubitke zbog štrajka.
PARIZ, 4. studenoga (Hina/AFP/Reuter)- Novi krug pregovora između sindikata francuskih vozača kamiona i udruge poslodavaca nije u utorak donio rezultata; štrajk vozača nastavlja se s više od 141 zaprekom na francuskim prometnicama, a na uzbunu zvone susjedne zemlje čija gospodarstva trpe velike gubitke zbog štrajka.#L# Nakon neplodnog sastanka u utorak ujutro, koji je u ministarstvu za promet okupio sve sindikate prijevoznog sektora i udruge poslodavaca, nije objavljen dan novog susreta, a glavna udruga poslodavaca, "u načelu" sklona nastavku pregovora, drži da je današnji susret bio prerano održan. Za utorak poslije podne zakazan je susret ministra za promet i veze Jean-Claude Gayssota (Stranka komunista) s čelnicima sindiakat. O štrajku francuskih prijevoznika u srijedu će raspravljati i veleposlanici Petnaestorice u Bruxellesu koji bi mogli zatražiti sazivanje posebnog Vijeća ministara za promet, priopćeno je iz europskog izvora. Sastanak Vijeća zatražit će i španjolski ministar za razvoj (transporta) Rafael Arias Salgado, kako je najavio u utorak, ako se blokada francuski cesta nastavi. Asaja, najveća španjolska udruga poslodavaca ocijenila je u utorak da će domaći poljoprivrednici izgubiti 170 milijuna dolara tjedno zbog štrajka francuskih vozača. Predsjednik Asaje Perdro Barato pozvao je španjolsku vladu da izvrši pritisak na Europsku uniju kako bi se stvorio "mehanizam sankcija" čime bi se osigurala kompenzacija za bilo kakvi gospodarski gubitak Španjolske proizišao iz tog štrajka. Njegova nizozemska kolegica po dužnosti Annemarie Jorrisma već je u ponedjeljak zatražila izvanredno zasjedanje ministara prometa a velika udruga nizozemskih poslodavaca u prijevoznom sektoru (TLN) ocijenila je da bi promet kamiona mogao ponovo početi prema Francuskoj, unatoč još uvijek postavljenim zaprekama. Ističući da treba apsolutno odrediti ceste koje ne smiju biti blokirane "i to ne samo u Francuskoj, već u cijeloj Europi" TLN smatra da bi se Europska komisija trebala skrbiti da velike autoceste prema Španjolskoj, Portugalu i velikim francuskim gradovima ostanu uvijek otvorene, kao i granični prijelazi. Oglasio se i njemački ministar za promet Matthias Wissmann tražeći "odmah" od francuskog kolege intervenciju kako bi njemački prijevoznici mogli slobodno prometovati po Franucksoj unatoč zaprekama. London je izrazio zabrinutost putem premijera Tonya Blaira koji je tražio pomoć za britanske prijevoznike, prijeteći da će to pitanje staviti na sam vrh dnevnog reda skorog francusko-britanskog summita. Neizravno, London se nada da će intervenirati francuska policija deblokiranjem luke Calais, kako je učinila i na granici prema Španjolskoj i Njemačkoj. Blair je ponovo otvorio pitanje financijskih kompenzacija zatraženih nakon prethodnog štrajka francuskih prijevoznika (1996.,). Prema francuskim službenim obračunima do danas je riješen tek minimalni dio zahtjeva za odštetu. Francuski su prijevoznici blokirali terminal za teretnu robu u tunelu ispod La Manchea blizu Calaisa tijekom sat i po u utorak prije podne. Štrajkaši su postavili dva velika "ježa" kako bi spriječili pristup naplati cestarine i najavili da će akciju nastaviti do 14 sati. Francuski tisak razmatra u utorak kakva sredstva primijeniti za riješenje krize. Ljevičarski "Liberation" zagovara "kontroliranu europsku slobodnu trgovinu koja zabranjuje socijalni dumping, nameće poštivanje općih pravila i osigurava dostojne plaće". France-Soir smatra da "jednom kada se stišaju strasti, konačno treba razmisliti o rješenju koje će voditi računa o najrazumnijim zahtjevima štrajkaša, o gospodarskim mogućnostima poduzeća, imperativima europske konkurecije, kojoj će taj sektor aktivnosti biti potpuno podvrgnut od 1. srpnja. Gospodarski list "La Tribune" piše "da je vrijeme gledati šire od pukog traženja izalaz iz sukoba". "Gospodarstvo Francukse ne može si dopustiti luksuz da plaća nekoliko tjedana gušenja prometa svake godine", smatra list. Za desničarski "Le Figaro", "u tom sukobu, koji može mnogo koštati, jer štrajkaši 'napadaju' neuralgične točke francuskog gospodarstva, sve su strane u krivu. List ipak priznaje da u sektoru "prijevoza ima suviše malih poduzeća, suviše niskih plaća i radnog vremena koje je teško izmjeriti". "L'Humanite" ocjenjuje da "sukob prijevoznika otkriva samu srž dogme koja je vladala tijekom devedesetih: da se svi gospodarski problemi mogu riješiti jednim putem - snižavanjem cijene rada." Taj komunistički list drži da "prijevoznici traže ponovno vrednovanje radne snage. A to je problem za buduću europsku konstrukciju i pitanje o kojemu mora razmišljati ljevičarska vladu Lionela Jospina". (Hina) rt sb 041536 MET nov 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙