LONDON, 3. studenoga (Hina/AFP) - Britanska skupina "Spice Girls", kojoj u ponedjeljak izlazi drugi album, dovela je do vrhunca pop- marketing, miješajući bez kompleksa glazbu, reklamu i velike novce, uz opasnost da prerano zasiti
Britance nepune dvije godine nakon pojavljivanja.
LONDON, 3. studenoga (Hina/AFP) - Britanska skupina "Spice Girls",
kojoj u ponedjeljak izlazi drugi album, dovela je do vrhunca pop-
marketing, miješajući bez kompleksa glazbu, reklamu i velike
novce, uz opasnost da prerano zasiti Britance nepune dvije godine
nakon pojavljivanja. #L#
Na televiziji, u novinama ili uz kutije s praškom za pranje rublja u
supermarketima, najpopularnija engleska skupina u ovom je trenutku
na svakom mjestu kako bi osigurala planetarni uspjeh svojega
najnovijeg proizvoda "Spiceworld" i ne osvrće se na žestoke napade
glazbenih kritičara.
Samoproglašene "Fab Five" pozirale su tijekom vikenda u Pretoriji
uz južnoafričkog predsjednika Nelsona Mandelu, princa Charlesa i
njegova mlađeg sina Harryja.
Za najmlađe i njihove roditelje, koji će krenuti u božićnu kupnju,
pet "paprenih djevojaka" upravo je pustilo u prodaju lutkice sa
svojim likom. Do polovice će prosinca 150.000 primjeraka dospjeti u
prodavaonice igračaka.
Želeći opovrgnuti zle jezike, koji ih optužuju da su skupina za
mlađahne djevojčice, njih pet nisu zaboravile stariju publiku,
promovirajući prošlog tjedna "Poppy Day", koji obilježava kraj
Prvoga svjetskog rata.
Preostaje čista i ogoljena reklama. Teško ih je u ovom trenutku
zaobići. Ne škrtareći na trudu, "Spice Girls" su potpisale ugovore
s osam tvrtki - "Pepsi Cola", "British Telecom", "Polaroid",
"Sony", "Benetton", dezodorani "Impulse", supermarketi "Asda" te
lizalice "Chupa Chupa".
Prema pisanju časopisa "Forbes", ove su godine pustile u prodaju
robu vrijednu 528 milijuna dolara i njihov bruto promet trebao bi
dosegnuti 5,3 milijarde dolara na prijelazu tisućljeća. Njihovo
osobno bogatstvo procjenjuje se na 48 milijuna dolara.
Usred te "promocionalne poplave", koju vodi njihov guru i manager
Simon Fuller, glazba se čini gotovo drugorazrednom, iako je njihov
prvi album "Spice", izdan u ljeto 1996., doživio meteorsko
priznanje s 18 milijuna prodanih primjeraka u svijetu.
Njihova uspješnica "Wannabe" bila je broj jedan u 37 zemalja.
"Fenomen 'Spice Girls' bez dvojbe je zanimljiv na kulturološkom
planu, ali je na glazbenom neoprostivo banalan, s umjetnom i
egocentričnom mješavinom obiteljskih pop-sastojaka", kazao je
kritičar "Daily Telegrapha".
Živahnog izgleda, utjelovljujući "girl power" na početku, mlade
djevojke sada djeluju kao sex-instrumenti spretno vođene kampanje.
Geri Halliwell (24), Emma Bunton, Mel Brown, Mel Chisholm i
Victoria Adams proizvedene su, čini se, po mjeri za zadovoljavanje
svih adolescentskih ukusa.
Časopis "Marketing week" nedavno je postavio oštro pitanje: "Je li
neki glazbeni proizvod ikad bio eksploatiran tako cinično i potpuno
kao 'Spice Girls'?"
One ne pothranjuju iluzije o svojoj dugovječnosti na čelu "hit-
parada", a počinju kružiti i prve glasine o raspadu skupine. "Jasno
nam je da je svijet nestalan", priznala je Geri.
Jedan od čelnika engleske pop-industrije, producent Jonathan King,
izrazio je to otvorenije. "One su posve svjesne da će njihova
karijera trajati dvije godine i 'mlate pare' što bolje mogu", kaže
King.
Prvi znakovi doista pokazuju da Britanci nisu daleko od zasićenja.
Profesionalci misle da "Spiceworld" neće postići uspjeh prvog
albuma, a - prema ispitivanju instituta CIA MediaLab, dvije trećine
publike misli da su "Fab Five" pretjerano prisutne na reklamnom
tržištu.
(Hina) bnš bnš
031723 MET nov 97