FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"SPICE GIRLS" I POP-MARKETING

LONDON, 3. studenoga (Hina/AFP) - Britanska skupina "Spice Girls", kojoj u ponedjeljak izlazi drugi album, dovela je do vrhunca pop- marketing, miješajući bez kompleksa glazbu, reklamu i velike novce, uz opasnost da prerano zasiti Britance nepune dvije godine nakon pojavljivanja.
LONDON, 3. studenoga (Hina/AFP) - Britanska skupina "Spice Girls", kojoj u ponedjeljak izlazi drugi album, dovela je do vrhunca pop- marketing, miješajući bez kompleksa glazbu, reklamu i velike novce, uz opasnost da prerano zasiti Britance nepune dvije godine nakon pojavljivanja. #L# Na televiziji, u novinama ili uz kutije s praškom za pranje rublja u supermarketima, najpopularnija engleska skupina u ovom je trenutku na svakom mjestu kako bi osigurala planetarni uspjeh svojega najnovijeg proizvoda "Spiceworld" i ne osvrće se na žestoke napade glazbenih kritičara. Samoproglašene "Fab Five" pozirale su tijekom vikenda u Pretoriji uz južnoafričkog predsjednika Nelsona Mandelu, princa Charlesa i njegova mlađeg sina Harryja. Za najmlađe i njihove roditelje, koji će krenuti u božićnu kupnju, pet "paprenih djevojaka" upravo je pustilo u prodaju lutkice sa svojim likom. Do polovice će prosinca 150.000 primjeraka dospjeti u prodavaonice igračaka. Želeći opovrgnuti zle jezike, koji ih optužuju da su skupina za mlađahne djevojčice, njih pet nisu zaboravile stariju publiku, promovirajući prošlog tjedna "Poppy Day", koji obilježava kraj Prvoga svjetskog rata. Preostaje čista i ogoljena reklama. Teško ih je u ovom trenutku zaobići. Ne škrtareći na trudu, "Spice Girls" su potpisale ugovore s osam tvrtki - "Pepsi Cola", "British Telecom", "Polaroid", "Sony", "Benetton", dezodorani "Impulse", supermarketi "Asda" te lizalice "Chupa Chupa". Prema pisanju časopisa "Forbes", ove su godine pustile u prodaju robu vrijednu 528 milijuna dolara i njihov bruto promet trebao bi dosegnuti 5,3 milijarde dolara na prijelazu tisućljeća. Njihovo osobno bogatstvo procjenjuje se na 48 milijuna dolara. Usred te "promocionalne poplave", koju vodi njihov guru i manager Simon Fuller, glazba se čini gotovo drugorazrednom, iako je njihov prvi album "Spice", izdan u ljeto 1996., doživio meteorsko priznanje s 18 milijuna prodanih primjeraka u svijetu. Njihova uspješnica "Wannabe" bila je broj jedan u 37 zemalja. "Fenomen 'Spice Girls' bez dvojbe je zanimljiv na kulturološkom planu, ali je na glazbenom neoprostivo banalan, s umjetnom i egocentričnom mješavinom obiteljskih pop-sastojaka", kazao je kritičar "Daily Telegrapha". Živahnog izgleda, utjelovljujući "girl power" na početku, mlade djevojke sada djeluju kao sex-instrumenti spretno vođene kampanje. Geri Halliwell (24), Emma Bunton, Mel Brown, Mel Chisholm i Victoria Adams proizvedene su, čini se, po mjeri za zadovoljavanje svih adolescentskih ukusa. Časopis "Marketing week" nedavno je postavio oštro pitanje: "Je li neki glazbeni proizvod ikad bio eksploatiran tako cinično i potpuno kao 'Spice Girls'?" One ne pothranjuju iluzije o svojoj dugovječnosti na čelu "hit- parada", a počinju kružiti i prve glasine o raspadu skupine. "Jasno nam je da je svijet nestalan", priznala je Geri. Jedan od čelnika engleske pop-industrije, producent Jonathan King, izrazio je to otvorenije. "One su posve svjesne da će njihova karijera trajati dvije godine i 'mlate pare' što bolje mogu", kaže King. Prvi znakovi doista pokazuju da Britanci nisu daleko od zasićenja. Profesionalci misle da "Spiceworld" neće postići uspjeh prvog albuma, a - prema ispitivanju instituta CIA MediaLab, dvije trećine publike misli da su "Fab Five" pretjerano prisutne na reklamnom tržištu. (Hina) bnš bnš 031723 MET nov 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙