FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HRVATSKO IZASLANSTVO NA 14. SIMPOZIJU CEMT-A U INNSBRUCKU

INNSBRUCK/ZAGREB, 22. listopada (Hina) - U organizaciji Europske konferencije ministara prometa (CEMT), u Innsbrucku se od 21. do 23. listopada održava savjetovanje o promjenama koje se u prometu očekuju u 21. stoljeću.
INNSBRUCK/ZAGREB, 22. listopada (Hina) - U organizaciji Europske konferencije ministara prometa (CEMT), u Innsbrucku se od 21. do 23. listopada održava savjetovanje o promjenama koje se u prometu očekuju u 21. stoljeću. #L# Uz više od 300 sudionika iz 35 zemalja, na skupu sudjeluje i izaslanstvo Republike Hrvatske, članice CEMT-a od 1992., s tajnikom Ministarstva pomorstva, prometa i veza Mijom Petekom na čelu. Skup u Innsbrucku je 14. međunarodni simpozij o teoriji i praksi ekonomike prometa koji CEMT organizira od godine 1964. Zadnji takav skup, čije su rasprave i zaključci kasnije postali podloga za strategijske odluke o razvitku prometa i prometne infrastrukture CEMT-a i zemalja članica, održan u je Luxembourgu u prvoj polovici 1995. Simpozij je okupio najrazličitije stručnjake iz područja prometa: istraživače, predstavnike različitih oblika prometa, djelatnike prijevozničkih poduzeća, korisnike, kreatore prometne politike, predstavnike tijela državnih uprava i međunarodnih organizacija. Hrvatsko izaslanstvo je na simpoziju predstavilo studiju stručnjaka sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti i Ministarstva pomorstva, prometa i veza pod nazivom "Tehničko-tehnološki aspekt uključivanja Republike Hrvatske u cestovno-željeznički sustav Europe". U radu dr. Dragana Badanjaka, ing. Vinka Jenića i ing. Željka Remenara primarnim je interesom hrvatske prometne politike označena uspostava dobrih transverzalnih veza između jadranskog i kontinenetalnog dijela zemlje, te uspostava dobre prometne povezanosti ponajprije s Mađarskom, Slovenijom, Austrijom, Italijom, ali i sa Slovačkom, Češkom, Njemačkom, Poljskom, Ukrajinom i susjednom BiH. Okosnica prometnog uključivanja Hrvatske u europski sustav, po autorima, treba biti Hrvatski autocestovni ipsilon (HAY), koji bi sa Zagrebom u središtu, Rijekom na donjem, a Bečom i Budimpeštom na gornjim krakovima ipsilona (Y) povezivao Hrvatsku sa srednjom, sjeveroistočnom i sjeverozapadnom Europom, odnosno Podunavlje i Panoniju sa sjevernim Jadranom i Padskom nizinom, kao središnji dio, odnosno priključak na Paneuropske koridore V. i X. Izaslanstvo je, kako je rekao tajnik hrvatskog Ministarstva pomorstva, prometa i veza Mijo Petek, izvijestilo sudionike skupa o aktivnostima na razvitku prometne infrastrukture u Hrvatskoj, posebice ističući potrebu da se sa svim zemljama na tim koridorima, ponajprije s Mađarskom i Slovenijom, uskladi planiranje i gradnja paneuropske prometne infrastrukture. U tom je kontekstu s mađarske strane najavljeno da do kraja godine treba biti izdana koncesija za gradnju 70 km autoceste od Siofoka do Goričana, na smjeru Budimpešta-Zagreb-Rijeka. Simpozij u Innsbrucku hrvatska je strana iskoristila i za bilateralne kontakte, pri čemu treba istaknuti sastanak s domaćinom skupa - austrijskom ministrom prometa Casparom Einemom, te sastanak s turskim ministrom prometa Necdetom Menzirom, na kojem je ponovno istaknuta mogućnost uspostave trajektne veze između turske luke Mersin i Rijeke. U središtu rasprave na trodnevnom skupu CEMT-a u Innsbrucku su pitanja vezana uz tehnološku budućnost transporta, tipove infrastrukture i povezanoga strategijskog planiranja, te uloga vlada u budućem prometu u svjetlu međuutjecaja regulacije i kompetitivnosti. (Hina) dh 221832 MET oct 97

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙