SARAJEVO, 13. listopada (Hina/Reuter) - Njemačka tvrtka Volkswagen AG i sarajevski UNIS započeli su u ponedjeljak razgovore radi sklapanja ugovora o ponovnoj proizvodnji automobila u ratom oštećenoj tvornici u Sarajevu, izjavio je
službenik UNIS-a.
SARAJEVO, 13. listopada (Hina/Reuter) - Njemačka tvrtka Volkswagen AG
i sarajevski UNIS započeli su u ponedjeljak razgovore radi sklapanja
ugovora o ponovnoj proizvodnji automobila u ratom oštećenoj tvornici u
Sarajevu, izjavio je službenik UNIS-a. #L#
"Pregovaramo s predstavnicima Volkswagena i Škode o mogućoj
izradi automobila u Sarajevu", rekao je glavni direktor UNIS-a Faruk
Smailbegović.
Prema njegovoj izjavi, dvije strane razgovaraju o ponovnoj izradi
Škode na mjestu gdje je prije rata proizvedeno oko 40 tisuća automobila
marke Volkswagen.
Volkswagen posjeduje oko 70 posto vlasništva nad Škodom.
"Neriješena pitanja o predratnoj suradnji za sada nećemo pokretati, već
će se o njima raspravljati na posebnim sastancima", rekao je
Smailbegović.
Pregovori bi trebali trajati dva dana, a na njima sudjeluju i službeni
predstavnici Federacije BiH.
VW i UNIS pregovaraju već 19 mjeseci, no prije dva tjedna pregovori
su bili zaustavljani kad je njemački prooizvođač želio kupiti tvornicu
za 28 milijuna maraka koliko iznosi njena osnovna vrijednost, dok je u
ratu počinjena šteta od 300 milijuna maraka.
Pri tom se tražilo od UNIS-a da nadoknadi troškove ratne štete.
VW i UNIS su od 1972. zajedno ulagali u Tvornicu automobila
Sarajevo (TAS), gdje je svatko imao 50 posto vlasništva. TAS je do
1992. proizveo oko 300 tisuća Buba, Golfova i Jetta.
Prošloga su mjeseca predstavnici Volkswagena izjavili da pregovaraju
s UNIS-om radi proizvodnje Škode ne samo za tržište BiH nago čitave
jugoistočne Europe.
Ako bude sklopljen ugovor, proizvodnja automobila će se početi već u
travnju slijedeće godine. Prema planovima, do 2000. godine trebalo bi
biti proizvedeno 40 tisuća vozila.
Za čitav je projekt potreban osnovni kapital od 48 milijuna maraka, a
VW je spreman uložiti 58 posto iznosa. VW također namjerava proizvesti
dijelove, koji bi zatim bili sastavljeni u Sarajevu.
Ako ugovor o budućoj suradnji ne bude sklopljen, neće biti
zajedničkog ulaganja, nego će dvije tvrtke odvojeno voditi
proizvodnju.
VW je do sad primio oko 100 milijuna njemačkih maraka od njemačke
vlade i osiguravajućih društava za nadoknadu ratnih gubitaka u
Sarajevu.
Bosanska automobilska industrija za sada ne postoji, no stručnjaci se
nadaju da će poboljšanjem gospodarskog stanja ona ponovno oživjeti.
Procjenjuje se da se u BiH godišnje proda između šest i sedam tisuća
novih automobila, što je daleko ispod predratnog prosjeka, koji je
iznosio 40.000 vozila.
(Hina) dš sb
131841 MET oct 97