SPLIT, 12. listopada (Hina) - O eksploziji na "Tomislavgradu", tankeru tvrtke "Rijeka-nafta", koja se u solinskoj luci dogodila 8. listopada, još se raspravlja, posebice među pomorcima. U tom je povodu u razgovoru za Hinu predsjednik
Udruge hrvatske trgovačke mornarice "Mare Nostrum" Nikša Giovanelli istaknuo da ta udruga pozdravlja najavu hrvatkih vlasti o ograničenju starosti brodova koji će moći prevoziti teret.
SPLIT, 12. listopada (Hina) - O eksploziji na "Tomislavgradu",
tankeru tvrtke "Rijeka-nafta", koja se u solinskoj luci dogodila 8.
listopada, još se raspravlja, posebice među pomorcima. U tom je
povodu u razgovoru za Hinu predsjednik Udruge hrvatske trgovačke
mornarice "Mare Nostrum" Nikša Giovanelli istaknuo da ta udruga
pozdravlja najavu hrvatkih vlasti o ograničenju starosti brodova
koji će moći prevoziti teret. #L#
Novi brodari, uključivo i vlasnika "Rijeka-nafte", nisu članovi
naše udruge jer nisu ispunili uvjete za udruživanje, pa o njima i ne
znamo ništa potanje, no otprije nam je poznato da se suočavaju s
teškoćama, kazao je Giovanelli, koji je i direktor splitske
brodarske tvrtke "Jadroplov".
Mi u Udruzi pozdravljamo najavljeno ograničenje starosti tankera i
drugih brodova za prijevoz tereta, no to će, drži on, ukloniti samo
dio teškoća. Po njegovoj ocjeni još je važnije pozabaviti se
održavanjem brodova i osposobljavanjem ljudi na njima.
Teško je nove vlasnike koji nemaju tradicije prisiliti da tu nešto
više naprave, pa ih zato valja strogo nadzirati, u čemu moraju
sudjelovati lučke vlasti, kapetanije, mjerodavno ministarstvo i
drugi, ističe Giovanelli, dodajući da ih se može dovesti u red samo
čestim kontrolama i velikim kaznama ako ne ispunjavaju uvjete.
Na pitanje ugrožava li vijest o toj havariji u Solinu ugled
hrvatskih brodara, Giovanelli kaže da je takva vijest svakako loša,
ali da ne može bitno utjecati na ugled hrvatskoga brodarstva koji u
svijetu stvaraju članovi Udruge,.
"No, moram istaknuti jednu pojedinost vezanu uz Italiju u kojoj je
zbog sve češćih zaustavljanja i pogrješaka na hrvatskim trgovačkim
brodovima Hrvatska prebačena u tzv. drugu ligu održavanja. A kad
smo pogledali podatke tko je za to kriv, vidjeli smo da su odgovorna
samo dva broda koji nisu članovi Udruge. Ta dva broda počinila su
čak 20 prekršaja u Italiji", rekao je Giovanelli.
Ne želeći komentirati zašto je Ina odlučila promijeniti
prijevoznika, on dodaje: "Ne mogu ocjenjivati zašto je Ina odlučila
zamijeniti Tankersku plovidbu, koja je za nju vozila 30 godina, i
uzeti drugu tvrtku. Dobro je da postoji tržište i konkurencija, ali
treba voditi računa i o drugim stvarima."
Vlasnici su, ističe, odgovorni za održavanje i oni ga organiziraju,
no danas je održavanje broda i školovanje pomoraca prilično skupo,
a vozarine su u nas i u svijetu niske. Također, puno je brodara ovih
godina poslovalo s gubitcima i jasno je da pokušavaju uštedjeti na
održavanju te se događaju stvari koje se ne bi smjele dogoditi,
kazao je Giovanelli.
Dodao je da će od 1. srpnja 1998. Europska unija od svih sudionika u
pomorskome prometu zahtijevati certifikat koji potvrđuje da brod i
posada zadovoljavaju sve propise i standarde za prijevoz tereta.
"Tko ga ne bude imao, neće moći ploviti", ocjenjuje predsjednik
Udruge hrvatske trgovačke mornarice.
(Hina) em mi
121457 MET oct 97